NAKON POTPISIVANJA UGOVORA

KLIMAN O ŽELJEZNICI: Rekao bih da je danas jedan od onih datuma koji su povijesni za Istru

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Kliman, Butković i Kršić danas na potpisivanju sporazuma u Zagrebu (snimio M. PAVLOVIĆ)

Kliman, Butković i Kršić danas na potpisivanju sporazuma u Zagrebu (snimio M. PAVLOVIĆ)


"Rekao bih da je ovo jedan od onih datuma koji su povijesni za Istru, jer kao što smo prije puno godina donosili i donijeli odluku da se ide u gradnju Istarskog ipsilona, koji je danas cestovni krvotok Istarske županije, tako smo potpisivanjem ovog sporazuma pokrenuli jednako važan projekt oživljavanja istarske željeznice", rekao je danas Anton Kliman, čelnik istarskog HDZ-a i veliki zagovornik revitalizacije istarske željeznice.

Podsjetimo, danas su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić potpisali Sporazum o izradi studijske dokumentacije za obnovu i modernizaciju željezničke pruge R101 od državne granice sa Slovenijom, preko Buzeta do Pule.

Radi se o prvom konkretnom koraku u projektu obnove zapuštene istarske željezničke infrastrukture kojeg je prije nekog vremena aktualizirao Kliman. Realizacijom tog projekta željeznica bi u Istri trebala dobiti daleko značajniju ulogu kada je u pitanju prometovanje Poluotokom, a na višu razinu trebala bi se podignuti i prometna povezanost Istre s europskim željezničkom mrežom.

Konkretno, radi se o modernizaciji 90 kilometara postojeće pruge od Pule do slovenske granice, za što će HŽ infrastruktura temeljem ovog Sporazuma krenuti u izradu studijske dokumentacije koja je preduvjet da bi takav jedan projekt dobio europsko financiranje.

Prugom u Istri danas dnevno prometuje tek dvadesetak vlakova, te će se njezinom obnovom ispuniti najvažnija pretpostavka da bi ta brojka u budućnosti bila daleko ozbiljnija.

"Za Istru će revitalizacija i modernizacija željeznice značiti jako puno jer će tako dobiti novi, moderan i ekološki prihvatljiv prometni pravac. Radi se dakle o projektu od izuzetnog značaja za budućnost putničkog prometa u i prema Istri, ali i za istarsko gospodarstvo. Rekonstrukcijom i modernizacijom pruga u Istri spaja se na čvorište Divača, koje je kracima prema Trstu i prema Ljubljani direktno povezano sa svim najvažnijim emitivnim tržištima izuzetno važnim za naš turizam, ali i naše gospodarstvo", ističe Kliman.

Nakon što bude ugovorena njezina izrada, studija bi trebala biti dovršena u roku od godinu dana, a vrijednost tog posla procjenjuje se na oko 5 milijuna kuna, dok bi sama investicija mogla iznositi oko 70 milijuna eura.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter