KONFIN

KATJA GAŠPARINI, upraviteljica istarske Zadruge maslinara, jedine takve u Hrvatskoj: STVORILI SMO PREPOZNATLJIV BREND!

| Autor: Sanja BOSNIĆ
Katja Gašparini i Saša Ukušić/Svaka boca Konfina sadrži proizvod zajedničkog truda 60-ak istarskih maslinara

Katja Gašparini i Saša Ukušić/Svaka boca Konfina sadrži proizvod zajedničkog truda 60-ak istarskih maslinara


Prva i jedina hrvatska Zadruga maslinara Istra može svoju drugu godinu poslovanja od osnutka u kolovozu 2019. godine zaključiti s vrlo pozitivnim rezultatima i optimističkim vizijama razvoja, punih ruku posla, smatra Katja Gašparini, upraviteljica Zadruge.

Iako je Zadruga maslinara započela s radom u najgorem mogućem trenutku, pred pandemiju, po uzoru na kolege zadrugare iz Italije i drugih zemalja EU-a, istarski zadrugari znali su kako svoj vrhunski proizvod pretočiti u zajedničku bačvu i prodavati ga pod brendom Konfin.

Povećana potražnja

- Ovu smo godinu, koju možemo okarakterizirati kao prvu prodajnu, zbog izrazito loše prošle godine i situacije s Covidom, odradili vrlo dobro. Novi na premoćnom tržištu, neprepoznati, kanali prodaje vrlo zatvoreni zbog neizvjesne situacije… A evo danas smo ipak tu. Otvorili smo nove kanale prodaje, proširili kanal HoReCa-e i to nam se pokazalo izrazito uspješnim. Imamo još uvijek puno prostora za napredak, međutim, najpozitivnije je što su brojni kupci u kratkom roku od plasiranja našega maslinova ulja Konfin u javnosti prepoznali njegovu kvalitetu i potražnja za njim svakodnevno raste. Zbog povećanog opsega poslovanja u ožujku smo morali proširiti svoj tim za još jednog člana, Sašu Ukušića, koji je zadužen za marketing i prodaju Konfina. Vjerujemo da će on svojim dugogodišnjim iskustvom u prodaji kontinuirano doprinijeti razvoju i probijanju proizvoda na razna tržišta, veli Gašparini opisujući gdje se ovaj jedinstven regionalni proizvod- Konfin, „iscijeđen“ iz maslina čak šezdesetak udruženih članova Zadruge Istra može nabaviti ili konzumirati.

- Pa slobodno možemo konstatirati da se naša maslinova ulja u biti mogu isporučiti u gotovo sve dijelove svijeta. Imamo nekoliko kupaca koji imaju vlastite online shopove te su u mogućnosti isporučiti naše proizvode prema destinacijama zainteresiranoh kupaca. Što se tiče domaćeg tržišta, prisutni smo u specijaliziranim delikatesnim trgovinama u Istri, Kvarneru, Zagrebu, Dalmaciji...A od ove godine i u većini velikih trgovačkih lanaca, ali samo kategorije supermarketa. Imamo distributera koji pokriva tržište HoReCa i Retail kanala te zajedničkim snagama pokušavamo što efikasnije plasirati naše maslinovo ulje Konfin. Nalazimo se i u nekoliko desetaka vrlo utjecajnih restorana Istre i Kvarnera, što nam značajno pomaže kod prodaje u navedenim kanalima delikatesnih shopova i supermarketa. Imali smo ove godine i tri prva izvoza, a vodimo intenzivne razgovore s još nekoliko potencijalnih kupaca. Vjerujemo da bi do kraja godine mogli napraviti još dva do tri izvoza.

Artikl je, osim što je ulje izvrsne kvalitete, i vrlo privlačno dizajniran, ali nas je svejedno, iskreno govoreći u jednom trenutku iznenadila tako velika potražnja, zadovoljno će Gašparini čime samo potvrđuje tezu da će pojedinac, ukoliko nema udruživanja malenih proizvođača u Zadrugu (po uzoru na europske zemlje), te organiziranog i sustavnog marketinga, postići malo s puno mukotrpnog rada.

Prednosti udruživanja

Apelirajući na zainteresirane maslinare Istre da se uključe u Zadrugu maslinara, Gašparini je istaknula i neke od pogodnosti udruživanja.

- Prednosti koje Zadruga nudi svojim članovima su mnogobrojne: od sigurnog otkupa plodova te plasmana i promocije zajedničkog brenda maslinovog ulja Konfin do pomoći u povoljnijoj nabavi zaštitnih sredstava, gnojiva i mehanizacije. Naš je cilj da svi naši članovi u skoroj budućnosti mogu postići sigurnost da će, ukoliko budu željeli, cjelokupnu proizvodnju maslina moći predati u Zadrugu i biti oslobođeni bilo kakvog oblika prodaje i promocije. Svatko zainteresiran može postati član Zadruge te se javiti na e-mail adresu: [email protected], nakon čega se odrađuje kratki informativni sastanak. Važno je napomenuti da proizvođač mora imati OPG, obrt ili firmu koja je registrirana za poljoprivrednu djelatnost, te da maslinici moraju biti u ARKODU. Ovo nam je važno zbog toga što svo proizvedeno ulje Zadruge nosi oznaku izvornosti ISTRA, pojašnjava Gašparini. A u kontekstu navedenih prednosti pridruživanja zadruzi ističe i rješavanje eventualnih problema nastalih zbog smanjenog uroda maslina koji se konkretno naziru u ovogodišnjim berbama.

- Ova godina će biti jako izazovna za sve maslinare u Istri. Nažalost, očekuje se vrlo malo ploda masline. Svakako će upravo udruživanje pokazati smisao egzistiranja Zadruge i sve njezine prednosti. Jer, od šezdesetak maslinara koliko Zadruga broji, uspjet ćemo otkupiti potrebne količine maslina, isplatiti maslinare, proizvesti njihovo/naše zajedničko ulje Konfin koje će zadovoljiti sve potrebe tržišta otvorenoga ove godine. Maslinari mogu biti sigurni da će i s manje uroda poslovati uspješno. I za ovu smo godinu već dogovorili nastavak suradnje s porečkom Agrolagunom koja nam nudi kompletnu uslugu od prerade plodova pa sve do punjenja u boce, ističe sugovornica poručivši da je Zadruga osnovana da bi u ime svih maslinara intenzivno radila na proširenju tržišta i kupaca, prvenstveno putem HORECA kanala te da izvorno istarsko maslinovo ulje bude zastupljeno u širokoj eno i gastro ponudi Istre.

Promocija maslinarstva

- Mišljenja smo da je došao konačno trenutak da se svi domaći maslinari, koliko je god moguće, započnu uvrštavati u ponude restorana, konoba i ostalih ugostiteljskih objekata koji troše maslinovo ulje i imaju ga izloženo na stolovima. Nažalost, i dalje se susrećemo s vrlo nekvalitetnim, uvoznim i jeftinim maslinovom uljem na našem tržištu. Još tužnije je što velik dio ugostitelja svjesno dovodi u zabludu potrošače i naše goste da se radi o domaćem, istarskom maslinovom ulju. To nije slučaj samo u ugostiteljstvu. Vidimo što se dešava i uz ceste kad se provozamo od sjevera prema jugu Istre. Potrebno je i dalje intenzivno raditi na promociji maslinarstva, ipak je Istra sedmu godinu za redom proglašena najboljom svjetskom regijom po kvaliteti maslinova ulja. Vinarstvo je u tome uspjelo i može se na prste jedne ruke nabrojiti objekte koji koriste jeftino uvozno vino. Stoga mi kao Zadruga, uz plasiranje proizvoda na tržište, pokušavamo odraditi i što više edukacija s maslinarima i drugim zainteresiranima, kazala je Gašparini upozorivši na kraju što bi bilo najvažnije za istarske proizvođače maslinova ulja kao i za sam Konfin da bi osvojili zasluženo top mjesto u širokoj prodaji i na mapi svjetskih maslinovih ulja.

- Samo nekolicina maslinara se uspjela vrlo dobro pozicionirati na tržištu, bilo domaćem ili inozemnom. Ostali još uvijek pokušavaju, no za to je potreban velik support, kako županijskih i lokalnih institucija, tako i kupaca. Trebao bi nam postati prioritet naglašavati da smo najjača regija po kvaliteti maslinova ulja na svijetu! Ta informacija mora doprijeti do samog potrošača. Potrošač bi trebao znati osnovne razlike zašto kupiti baš istarska maslinova ulja, a Istri ide u prilog i to što imamo izvrstan repertoar sorti maslinovih ulja. Potrošači, gosti domaći i strani žele probati i kupiti istarska maslinova ulja i nije im problem izdvojiti više novaca. Ali, da bi izdvojili više novaca, moraju znati i zašto! Ponovno ćemo istaknuti: vinarstvo, malvazija i većim djelom teran su uspjeli u tome, zahvaljujući podršci udruge, lokalnim institucijama i na kraju samim vinarima koji su proizveli vrhunske proizvode, kaže Gašparini i zaključila:

- Spomenuta promocija i komunikacija nije bitna isključivo iz razloga da maslinari plasiraju sve količine proizvedenog maslinovog ulja, već prvenstveno i zbog daljnjeg podizanja Istre kao izvrsne destinacije u enogastronomskoj ponudi. Istra je sinonim za vrhunsko vino, maslinovo ulje, pršut, rakije…To je nepobitna činjenica koja na turističkom nebu nema alternative i s kojom Istra treba uvjerljivo trijumfirati.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama