OBILJEŽENA 70. GODIŠNJICA DJELOVANJA

AUTOKLUB PAZIN: Vozački ispiti u Pazinu bili su mogući još 1950. godine

Svečana sjednica obilježavanja 70. obljetnice Autokluba Pazin (M. RIMANIĆ)

Svečana sjednica obilježavanja 70. obljetnice Autokluba Pazin (M. RIMANIĆ)


Zbog porasta broja vozila pojavila se potreba bolje koordinacije i efikasnije kontrole te su 1994. osnovani regionalni dispečerski centri u Zagrebu, Osijeku, Varaždinu, Pazinu, Rijeci i Splitu. Po ocjeni HAK-a, pazinski dispečerski centar 1996. našao se na popisu najboljih u Hrvatskoj

Svečanom sjednicom obilježena je 70. godišnjica osnutka i djelovanja Autokluba Pazin. Osvrnuvši se na proteklo razdoblje, predsjednica Autokluba Pazin Marčela Andrišić podsjetila je kako se automobili na Pazinštini pojavljuju pred više od 110 godina i od tada donose bolji, lakši i moderniji svijet. Podsjetila je i na putopisca Franju Horvata Kiša koji je Istru pohodio 1914. i zapisao: "I ja se zagledam u sliku ispod Starog Pazina, zamislio se u neriješen problem ovamošnjeg hrvatstva, a tu ispod nas jure cestom automobili prema Poreču i kao da jedan drugog trubljom dozivlje".

Ljubav prema automobilima

Između dva svjetska rada, prema jednom popisu vozila iz 1924. godine, u Istri je bilo 5.235 bicikala, 92 motocikla, 21 motor s prikolicom, 88 automobila i 43 autobusa. No, prije 70 godina, koncem 1948. osnovano je Automobil motociklističko društvo Narodne tehnike Pazin iz kojeg se razvio današnji Autoklub.

- U malom gradu Pazinu, u skromnim prilikama, gdje je siromaštvo prevladavalo, nekolicina entuzijasta udružila je snage i zbog ljubavi prema automobilu osnovalo društvo koje je značilo novi život. Trud svih tih pojedinaca prikazuje koliko je mnogo postignuto za bolji i ugodniji život na Pazinštini, rekla je Androšić.

Ubrzo po osnivanju Automobil motociklističkog društva Narodne tehnike Pazin otvorena je i mehanička radionica. Osposobljavanje vozača počelo je već u samim počecima djelovanja društva, a vozački ispiti u Pazinu počeli su se održavati 1950. godine prema čemu je Auto-škola u Pazinu jedna od najstarijih u Hrvatskoj.

Automoto savez Hrvatske organizirao je 1963. službu pomoći na cestama, zapravo Službu pomoći i informacija (SPI), a 1974. odlučeno je da se u Istri uvede SPI sa bazom u Pazinu. Ta je služba znatno pridonijela afirmaciji tadašnjeg Auto-moto društva "Naprijed" Pazin. Zbog porasta broja vozila pojavila se potreba bolje koordinacije i efikasnije kontrole te su 1994. osnovani regionalni dispečerski centri u Zagrebu, Osijeku, Varaždinu, Pazinu, Rijeci i Splitu. Po ocjeni HAK-a, pazinski dispečerski centar 1996. našao se na popisu najboljih u Hrvatskoj. Sredinom 1979. AMD "Naprijed" Pazin započelo je s prikupljanjem i čuvanjem carinskih vozila, a daljnjim povećanjem broja vozila na Pazinštini te obaveznim godišnji tehničkim pregledom 1980. donijeta je odluka o gradnji Stanice za tehnički pregled vozila u Pazinu.

- Danas ta stanica spada u jednu od najsuvremenije opremljenih stanica u Hrvatskoj, rekla je Androšić i dodala kako gotovo 70 godina Autokub Pazin nizom akcija nastoji podići razinu prometne kulture kod djece predškolskog i školskog uzrasta. Dodala je i da se ne smiju zaboraviti ni zasluge Autokluba Pazin u razvitku auto-moto sporta, kao ni rezultate njegovih članova koji su na raznim natjecanjima postizali i postižu zapažene rezultate. Podsjetila je kao je pazinski Autoklub 1950. imao 150 članova, a danas ih okuplja oko 2.200.

Razvoj prometne kulture

- Promatrati tih 70 godina znači promatrati dostignuća visokih standarda u sustavu tehničke pomoći, tehničkih pregleda i edukaciji članstva. To nas obvezuje da dobrim radom i promišljanjem u ovoj jubilarnoj godini rezultate podignemo u svakom segmentu. Ponosna sam i sretna što predsjedavam Autoklubom Pazin, a uz čestitke na 70 godina uspješnog rada, zahvaljujem vrijednim ljudima koji su svojim članstvom i radom utemeljili i razvijali udrugu. Želim da svi zajedno i nadalje promičemo i štitimo interese naših članova, jamčimo im mobilnost i sigurnost te pridonosimo razvoju prometne kulture, rekla je Androšić.

Citirajući Slavka Tušeka, predsjednika Hrvatskog autokluba, zaključila je "Hrvatski autoklub jesu njegovi članovi i udruženi autoklubovi. Nema Hrvatskog autokluba bez udruženih autoklubova niti udruženih autoklubova ima bez Hrvatskog autokluba. A uspjeha nema bez zajedništva, uzajamnog poštovanja i sinergije, bez kontinuiteta djelovanja i bez stalnih promjena. To je formula uspjeha i dugoročnosti koja jamči razvoj i stvaranje novih vrijednosti".

Dugogodišnjim suradnicima i institucijama koje surađuju s Autoklubom uručene su zahvalnice na čemu je u ime suradnika zahvalio Josip Šiklić. (Mirjan RIMANIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter