Svečana sjednica obilježavanja 70. obljetnice Autokluba Pazin (M. RIMANIĆ)
Zbog porasta broja vozila pojavila se potreba bolje koordinacije i efikasnije kontrole te su 1994. osnovani regionalni dispečerski centri u Zagrebu, Osijeku, Varaždinu, Pazinu, Rijeci i Splitu. Po ocjeni HAK-a, pazinski dispečerski centar 1996. našao se na popisu najboljih u Hrvatskoj
Svečanom sjednicom obilježena je 70. godišnjica osnutka i djelovanja Autokluba Pazin. Osvrnuvši se na proteklo razdoblje, predsjednica Autokluba Pazin Marčela Andrišić podsjetila je kako se automobili na Pazinštini pojavljuju pred više od 110 godina i od tada donose bolji, lakši i moderniji svijet. Podsjetila je i na putopisca Franju Horvata Kiša koji je Istru pohodio 1914. i zapisao: "I ja se zagledam u sliku ispod Starog Pazina, zamislio se u neriješen problem ovamošnjeg hrvatstva, a tu ispod nas jure cestom automobili prema Poreču i kao da jedan drugog trubljom dozivlje".
Ljubav prema automobilima
Između dva svjetska rada, prema jednom popisu vozila iz 1924. godine, u Istri je bilo 5.235 bicikala, 92 motocikla, 21 motor s prikolicom, 88 automobila i 43 autobusa. No, prije 70 godina, koncem 1948. osnovano je Automobil motociklističko društvo Narodne tehnike Pazin iz kojeg se razvio današnji Autoklub.
- U malom gradu Pazinu, u skromnim prilikama, gdje je siromaštvo prevladavalo, nekolicina entuzijasta udružila je snage i zbog ljubavi prema automobilu osnovalo društvo koje je značilo novi život. Trud svih tih pojedinaca prikazuje koliko je mnogo postignuto za bolji i ugodniji život na Pazinštini, rekla je Androšić.
Ubrzo po osnivanju Automobil motociklističkog društva Narodne tehnike Pazin otvorena je i mehanička radionica. Osposobljavanje vozača počelo je već u samim počecima djelovanja društva, a vozački ispiti u Pazinu počeli su se održavati 1950. godine prema čemu je Auto-škola u Pazinu jedna od najstarijih u Hrvatskoj.
Automoto savez Hrvatske organizirao je 1963. službu pomoći na cestama, zapravo Službu pomoći i informacija (SPI), a 1974. odlučeno je da se u Istri uvede SPI sa bazom u Pazinu. Ta je služba znatno pridonijela afirmaciji tadašnjeg Auto-moto društva "Naprijed" Pazin. Zbog porasta broja vozila pojavila se potreba bolje koordinacije i efikasnije kontrole te su 1994. osnovani regionalni dispečerski centri u Zagrebu, Osijeku, Varaždinu, Pazinu, Rijeci i Splitu. Po ocjeni HAK-a, pazinski dispečerski centar 1996. našao se na popisu najboljih u Hrvatskoj. Sredinom 1979. AMD "Naprijed" Pazin započelo je s prikupljanjem i čuvanjem carinskih vozila, a daljnjim povećanjem broja vozila na Pazinštini te obaveznim godišnji tehničkim pregledom 1980. donijeta je odluka o gradnji Stanice za tehnički pregled vozila u Pazinu.
- Danas ta stanica spada u jednu od najsuvremenije opremljenih stanica u Hrvatskoj, rekla je Androšić i dodala kako gotovo 70 godina Autokub Pazin nizom akcija nastoji podići razinu prometne kulture kod djece predškolskog i školskog uzrasta. Dodala je i da se ne smiju zaboraviti ni zasluge Autokluba Pazin u razvitku auto-moto sporta, kao ni rezultate njegovih članova koji su na raznim natjecanjima postizali i postižu zapažene rezultate. Podsjetila je kao je pazinski Autoklub 1950. imao 150 članova, a danas ih okuplja oko 2.200.
Razvoj prometne kulture
- Promatrati tih 70 godina znači promatrati dostignuća visokih standarda u sustavu tehničke pomoći, tehničkih pregleda i edukaciji članstva. To nas obvezuje da dobrim radom i promišljanjem u ovoj jubilarnoj godini rezultate podignemo u svakom segmentu. Ponosna sam i sretna što predsjedavam Autoklubom Pazin, a uz čestitke na 70 godina uspješnog rada, zahvaljujem vrijednim ljudima koji su svojim članstvom i radom utemeljili i razvijali udrugu. Želim da svi zajedno i nadalje promičemo i štitimo interese naših članova, jamčimo im mobilnost i sigurnost te pridonosimo razvoju prometne kulture, rekla je Androšić.
Citirajući Slavka Tušeka, predsjednika Hrvatskog autokluba, zaključila je "Hrvatski autoklub jesu njegovi članovi i udruženi autoklubovi. Nema Hrvatskog autokluba bez udruženih autoklubova niti udruženih autoklubova ima bez Hrvatskog autokluba. A uspjeha nema bez zajedništva, uzajamnog poštovanja i sinergije, bez kontinuiteta djelovanja i bez stalnih promjena. To je formula uspjeha i dugoročnosti koja jamči razvoj i stvaranje novih vrijednosti".
Dugogodišnjim suradnicima i institucijama koje surađuju s Autoklubom uručene su zahvalnice na čemu je u ime suradnika zahvalio Josip Šiklić. (Mirjan RIMANIĆ)