(Foto Facebook/Milivoj Mijošek)
Dalibor Paus osvrnuo se putem društvenih mreža na današnji značajni datum, Dan Istarske županije. IDS-ov zastupnik kritizirao je koncesijski ugovor za istarski ispsilon, kako kaže, "jedan od najnepovoljnijih...za koncesionara je dobar da bolji ne može biti". Također, naveo je i primjere drugih važnih prometnih pravaca i kapitalnih projekata u Hrvatskoj, koji su, za razliku od Tunela Učka, besplatni za korisnike.
Pausov tekst pročitajte u nastavku:
"25. rujan važan je datum za Istru. Na taj dan 1943. donesene su odluke o sjedinjenju Istre s Hrvatskom.
Možda je upravo zato, radi simbolike odabran današnji dan kako bi se svečano obilježilo otvaranje obnovljene stare cijevi tunela Učka koji i fizički povezuje - sjedinjuje Istru s ostatkom RH.
Možda je to razlog, ali možda se na simboličkoj razini željelo obilježiti 25. rujna 1995. kada je s Bouyguesom potpisan, za građane i Republiku Hrvatsku, jedan od najnepovoljnijih koncesijskih ugovora - onaj za istarski ispsilon, jer za koncesionara je dobar da bolji ne može biti
Danas će vesele i nasmijane protokolarne slike obilježiti otvaranje druge cijevi Tunela i gradnju punog profila dionice Tunel Učka-Matulji koja je u tijeku.
I treba tako biti, to su objektivno dobre vijesti za prometnu povezanost Istre sa Hrvatskom, ali cijena koju su građani platili i cijena koju će plaćati bit će i dalje visoka, diskriminirajuća i bolna.
Bolna jer, siguran sam da nitko neće spomenuti naše noniće koji su od svojih plaća odvajali da bi bili spojeni s ostatkom Hrvatske, jer nitko neće spominjati da smo destljećima skupo plaćali vožnju po ipsilonu dok je imao samo dvije trake, bolna jer je prolaz kroz Tunel visestruko skuplji nego bilo koja dionica na autocestama u Hrvatskoj.
Istovremeno, dok mi plaćamo najvišu cijenu, jučer je otvorena dionica autoceste od Belog Manastira do mađarske granice, iako u izgradnji znatno skuplja od tunela Učka bit će besplatna za korisnike.
Isto kao što je već godinama besplatan Krčki most, kao što je besplatan tunel Sveti Ilija ili dionica autoceste Zagreb-Zaprešić, a sve na teret državnog proračuna.
Drugim riječima, opet nas drže za mone.
A najviše boli jer se sve predstavlja kao da nam je nešto netko dao, kao da je poklonjeno, a mi bi trebali zahvalno spustiti glavu bez obzira što svi znaju koliko Istra i njezini građani izdašno pune državni proračun.
Čestitam Vam Dan donošenja Odluke o sjedinjenju Istre s Hrvatskom!
Istra nikada nije bila na prodaju, uvijek je bila svoja – i za takvu se borim.", završio je Paus.