(Snimio čitatelj Glasa Istre)
Unatoč modernoj infrastrukturi i svakodnevnom nadzoru, naselje Barbariga i ove sezone suočava s izazovima vezanim uz gospodarenje otpadom – osobito tijekom ljetnih mjeseci kada broj korisnika višestruko raste. Iz komunalne tvrtke Contrada d.o.o. poručuju: sustav je tehnički ispravan i prilagođen stvarnim potrebama, no problem leži u neodgovornom ponašanju dijela građana i posjetitelja.
U Barbarigi je postavljeno 20 nadzemnih spremnika za miješani komunalni otpad, raspoređenih na pristupačnim lokacijama. Svi su spremnici opremljeni sustavom daljinskog nadzora koji svakodnevno prati razinu popunjenosti. Na temelju tih podataka planira se dinamičko pražnjenje, kako bi se spriječilo pretrpavanje i odlaganje otpada izvan predviđenih mjesta.
Tijekom turističke sezone odvoz otpada dodatno je pojačan, a zaposlen je i dodatni djelatnik zadužen za svakodnevno pražnjenje uličnih koševa, obilazak spremnika i nadzor njihove ispravnosti.
(Snimio čitatelj Glasa Istre)
Iz Contrade ističu kako su svi spremnici servisirani i spremni za sezonu, a kapaciteti zadovoljavaju potrebe naselja. Ipak, na terenu se bilježe slučajevi odlaganja otpada pokraj spremnika, iako oni nisu puni.
– Dio korisnika iz osobnih razloga odbija koristiti sustav, a dok djelatnici čiste lokaciju, prolaznici nerijetko nastavljaju s nepropisnim odlaganjem – navode iz tvrtke.
Spremnici se otvaraju digitalnom karticom, no često dolazi do zaglavljenja zbog ubacivanja neprikladnog otpada ili prevelikih vrećica. Upute za pravilno korištenje istaknute su na četiri jezika, a djelatnik Contrade svakog četvrtka stoji na raspolaganju korisnicima za dodatne informacije.
Posebno kritična ostaje situacija na ulicama i na ulazu u naselje iz smjera Betige, gdje se nepropisno odložen otpad redovito sanira, ali se problem iz dana u dan ponavlja.
– Nepropisno odlaganje nije isključivo rezultat ponašanja registriranih korisnika. Problem dodatno pogoršavaju neregistrirani iznajmljivači, privremeni stanovnici, tvrtke bez ugovorenog zbrinjavanja otpada te stanovnici okolnih područja – upozoravaju nadležni.
Grad Vodnjan, komunalno redarstvo, Turistička zajednica i Contrada d.o.o. zajednički provode pojačane kontrole, informiraju korisnike i saniraju kritične lokacije. Poseban naglasak stavljen je na edukaciju turista i iznajmljivača, kao i na sankcioniranje nepropisnog postupanja.
(Snimila čitateljica)
Unatoč dostupnoj infrastrukturi, sve su češće pojave ignoriranja uputa i odbijanja korištenja digitalnih kartica. Nadležne službe stoga pozivaju sve stanovnike, iznajmljivače i posjetitelje na odgovorno ponašanje:
– Sustav može funkcionirati samo uz suradnju svih korisnika. Očuvanje čistoće i kvalitete života u Barbarigi zajednička je odgovornost.
Barbariga ima tehnički moderan i prilagodljiv sustav gospodarenja otpadom, ali bez aktivne suradnje i poštivanja pravila od strane svih korisnika, problem nepropisnog odlaganja ostat će izazov. Grad i komunalne službe nastavljaju s naporima, no ključ rješenja leži u svijesti i odgovornosti svakog pojedinca.