VREMEPLOV

Objavljeno u Glasu Istre 22. studenog 1975. godine. DVANAEST MINUTA IZA PONOĆI: Vlak se survao u ponor kraj Buzeta

| Autor: Jasna ORLIĆ
Glas Istre

Glas Istre


Na pruzi u neposrednoj blizini Buzeta krajem studenog 1975. godine dogodila se teška željeznička nesreća u kojoj je poginuo mladi strojovođa Silvano Blažević (27) iz Roča. U nesreći je lakše ozlijeđen vlakovođa Marin Ujčić, a putnici su srećom i pravim čudom ostali neozlijeđeni.

Kako piše Glas Istre, dvanaest minuta iza ponoći lokomotiva putničkog vlaka koji je iz Pule vozio prema Ljubljani udarila je u odronjenu kamenu gromadu na pruzi i iskočila iz tračnica u provaliju dublju od stotinu metara. Povukla je za sobom i tri vagona koji su srećom ostali na obronku provalije. Usred kišne noći strojovođa je pokušao kočiti kada je iznenada ugledao prepreku i uništene tračnice, ali bilo je prekasno. 

Kamenje se obrušilo na tračnice neposredno prije prolaska vlaka. Tu večer oko 22.30 prugu je kontrolirao dežurni željezničar, ophodar pruge, upravo radi predostrožnosti zbog mogućeg odrona. No, sve je bilo čisto. Šezdeset kubičnih metara kamenja na prugu se očito odronilo nakon njegovog obilaska, u razdoblju od sat i pol. Prethodnog dana i te noći pale su enormne količine kiše što je zasigurno bio razlog erozije tla i odrona kamene gromade.

Pomoć putnicima stigla je u jedan sat i 10 minuta iza ponoći. Pet sanitetskih vozila iz Buzeta i stotinjak stanovnika Buzeta i obližnjeg sela Počekaj pohitali su u pomoć nastradalima. U vagonu koji samo što se nije strmoglavio niz padinu bilo je 27 šokiranih putnika, ali srećom neozlijeđenih. Mještani su im pomogli da stignu do Buzeta. Putnički vagoni iskočili su iz tračnica, ali su se nekako zaustavili na rubu padine. Preostala tri vagona kompozicije zaustavila su se na tračnicama.

Sljedećeg jutra na mjesto nesreće stigli su radnici Željezničkog transportnog poduzeća iz Ljubljane da bi raščistili prugu. No, tada se dogodila još jedna nezgoda. Dizalicom su pokušali izvući vagoni, ali se i dizalica prevrnula i zastala na obronku. Tako je u pokušaju da se ublaži materijalna šteta i spasi dio kompozicije napravljena još veća šteta. Sljedećeg dana do 17 sati pruga je ipak raščišćena i osposobljena za promet. Redoviti vlakovi danima su tom dionicom prolazili iznimno oprezno najmanjom mogućom brzinom.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater