BEZ VOZNOG REDA

REPORTAŽA S ISTARSKIH ŽELJEZNICA: O VLAKOVIMA OVISE UČENICI, ALI IH VOLE I TURISTI, KORISTE ČAK I SVATOVI Istarske će pruge potpuno opustjeti ukoliko bude rezanja ionako sirotinjskog voznog reda

| Autor: Duška PALIBRK
(D. PALIBRK)

(D. PALIBRK)


Radnika je sve manje, kao i industrije zbog koje su se u Pulu slijevali s čitave Puljštine, ali ljeti su tu turisti koji često na vlak ukrcaju i bicikle, idu do Vodnjana, Lupoglava pa u Kotle. Ide se vlakom i u vikendice i kuće za odmor po unutrašnjosti, a postoje i takozvani svatovski vlakovi, par njih godišnje, izvanredne linije koje voze iz Pule do Žminja, do agroturizma u Paladnjakima. Promet, naravno, najviše živne s učenicima koji su se upravo vratili u škole

 O najavi da bi se mogla ukinuti željeznička linija iz Pule za Rijeku odnosno Zagreb, možda i neke druge od ono malo njih koje još imamo, jučer na Željezničkom kolodvoru u Puli nismo mogli saznati ništa preciznije. Mauricio Zović, šef Područnog centra HŽ-a u Puli, i Ana Hlača, prometnica vlakova, koje smo tamo zatekli, kažu nam da traju pregovori između HŽ-a i Županije, lokalnih vlasti u Istri, i nadaju se da do novih rezova neće doći.

Zanimljivo ali znakovito je da su dvoje naših sugovornika, jedini koje smo zatekli u upravi na opustjelom Željezničkom kolodvoru u Puli, zaposlenici dviju različitih firmi, HŽ-Putničkog prijevoza i HŽ-Infrastrukture (raskomadani HŽ još ima Cargo, Održavanje, Pružne građevine…).

Precizne podatke o prometu na istarskim prugama nemaju, kažu, ali potvrđuju da se ljudi ovdje i dalje voze vlakovima. I u ovo doba korone. Radnika je sve manje, kao i industrije zbog koje su se u Pulu slijevali s čitave Puljštine, ali ljeti su tu turisti koji često na vlak ukrcaju i bicikle, idu do Vodnjana, Lupoglava pa u Kotle. Ide se vlakom i u vikendice i kuće za odmor po unutrašnjosti, a postoje i takozvani svatovski vlakovi, par njih godišnje, izvanredne linije koje voze iz Pule do Žminja, do agroturizma u Paladnjakima. Promet, naravno, najviše živne s učenicima koji su se upravo vratili u škole. Prema Puli gravitiraju srednjoškolci od Pazina naniže.

- Jutros je u 7.15 u Pulu došao vlak pun učenika, jedan vagon ali krcat. Prije su dolazila i dva vagona. Radnička linija stiže već u 6.16, kaže nam gospođa Hlača.

Na liniji Buzet-Pula, nabraja nam, ti vlakovi staju na svim stanicama usput, bez obzira ima li ili nema putnika - u Roču, Lupoglavu, Humu, Borutu, Cerovlju, Novakima, Pazinu, Hekima, Sv. Petru u Šumi, Krajcar Brijegu, Žminju, Kanfanaru, Smoljancima, Savičenti, Čabrunićima, Juršićima, Vodnjanu, Galižani, Šijani… Vjerojatno smo neko stajalište i preskočili, ali sve u svemu, traje to putovanje dva sata. Srednjoškolci iz Kanfanara, recimo, koji idu u Pulu na nastavu u jutarnjoj smjeni moraju uhvatiti vlak koji iz Kanfanara kreće u 6.36.

E, baš smo oca jedne novopečene srednjoškolke iz Kanfanara sreli na kolodvoru u Puli. Došao je napraviti kćeri učeničku mjesečnu kartu za vlak, jer se to ne može obaviti u Kanfanaru, ali je našao zatvorenu putničku blagajnu. Na njoj piše da radi samo od 13 do 14.30 sati. Prošli tjedan blagajna uopće nije radila, telefonom su mu rekli da je blagajnica na bolovanju, da dođe drugi tjedan, ali nisu spomenuli da će i tada raditi skraćeno.

- Karte se kupuju u vlaku, a učenici koji prvi put vade mjesečnu kartu mogu se do 20. rujna voziti besplatno, dok ne naprave iskaznicu, otkriva nam šef Zović. Ovaj tjedan će, veli, još biti tako da blagajna radi samo sat i pol, ali drugi tjedan vraća se redovno radno vrijeme, od 8.40 do 15.40. Nove iskaznice za učenike putnike mogu se izvaditi samo u Puli, jer se tu printaju, a oni koji ih imaju od lani, mogu ih i u Pazinu produžiti za novu školsku godinu, objašnjava.

Pitamo što je s čestim kvarovima vlakova, budući da nam je otac srednjoškolke iz Kanfanara rekao da se već prvi dan doma vratila autobusom.

- Tehnički kvar je u pitanju, ali u tim slučajevima uvijek angažiramo autobus. Ide malo sporije, doduše, jer je cestom teže doći do svih stajališta, kaže Zović.

Saznajemo da onih devet spomenutih linija od Pule do Buzeta pokrivaju s tri vlaka. Dotrajala, naravno. Svi znamo koliko nam je star vozni park na željeznici, posebno istarskoj, zaboravljenoj i zapostavljenoj već desetljećima. Vlakovođa, skretničara, prometnika i konduktera, kaže šef Zović, ne nedostaje, a na pitanje zašto blagajnici na bolovanju nisu našli zamjenu, veli da za to nije nadležan. Upućuje nas na neke druge službe u HŽ-u.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter