RIJEKA

Predstavljen priručnik o kineziološkim aktivnostima predškolske djece

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci u ponedjeljak je predstavljen priručnik Biljane Trajkovski "Kineziološke aktivnosti predškolske djece" u izdanju Školske knjige. 

Niska razina tjelesne aktivnosti predškolske djece zabrinjavajuća je, a redovita primjena kinezioloških aktivnosti u obliku različitih igara pridonosi prevenciji pretilosti te poboljšanju dječjih motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, istaknuto je u priopćenju s predstavljanja priručnika.

Biljana Trajkovski smatra da je nužno poticati svakodnevno kretanje djece u dječjim vrtićima i obitelji te u priručniku na temelju interdisciplinarnih istraživanja razrađuje kako planirati, organizirati i provoditi kineziološke aktivnosti u dječjem vrtiću.

Uključivanje djece u različite oblike tjelesne aktivnosti znatno utječe na njihovo samopoštovanje i samopouzdanje. Bavljenje sportskim aktivnostima omogućuje djeci da nauče kontrolirati svoje ponašanje, steknu radne navike, poboljšaju koncentraciju, razviju emocionalnu kontrolu i vještine timskog rada i suradnje u grupnim sportovima, istaknula je autorica.

Poručila je roditeljima djece u dobi od pet do 12 godina da se ne bi trebali baviti uspješnošću djece, nego poticati njihovu želju za bavljenjem sportom.  

Dekan Učiteljskog fakulteta Darko Lončarić ocijenio je da je posebna vrijednost knjige usmjerenost prema djeci u važnome razvojnom razdoblju – predškolskoj dobi – u kojemu su potrebne specifične kompetencije te iznimna znanja i vještine za osmišljavanje i vođenje aktivnosti pomoću pokreta te djelovanje u poticajnoj okolini, što pridonosi njihovu cjelovitu razvoju. 

Tema tog priručnika, istaknuo je, posebno je važna u suvremenom dobu u kojemu je tjelesna aktivnost djece na zabrinjavajuće niskoj razini zbog neprimjerena korištenja tehnologije. Naime, primjena tehnologije bez mjere, kriterija i nadzora uskraćuje djeci priliku za zdrav i cjelovit rast i razvoj, dodao je.

U knjizi su navedeni primjeri stotinjak kinezioloških aktivnosti u obliku vježbi i igara jer je igra djetetova osnovna aktivnost i sastavni dio njegova psihofizičkog razvoja. Dijete igrom najprirodnije i najslobodnije zadovoljava svoje potrebe za kretanjem i djelatnošću.

Priručnik je namijenjen odgojiteljima, studentima, roditeljima i svima koje, kako je istaknuto, zanima skladan rast i razvoj predškolske djece.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter