Uoči sezone

Cijene lete u nebo: Istarska mjesta među rekorderima po poskupljenjima u trgovačkim lancima

| Autor: Glas Istre
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


U mjesec dana cijene u hrvatskim dućanima u prosjeku su povećane 1,8 posto, navodi portal usporedicijene.info koji je pokrenut nakon što je hrvatska vlada obvezala velike trgovačke lance da javno objavljuju promjene cijena, prenosi Večernji list.

Usporedicijene.info počeo je svoju usporedbu s 29. svibnja i od tada bilježe najveći skok cijena u priobalnim mjestima. Rekorder po poskupljenju većem od 10 posto, točnije 10,68 posto je Baška, drugo mjesto drži Tribunj s 9,91 posto višim cijenama, a treće Posedarje gdje je skok bio 9,79 posto.

Ostala mjesta s poskupljenjima većim od devet posto su Pirovac, Pag, Pomer, Žminj, Kali, Pakoštane, Fažana, Pašman, Zaostrog, Novalja, Sveti Filip i Jakov te Omiš. Poskupljenja između osam i 9 posto imaju Cres, Rogoznica, Murter, Malinska, Sukošan, Lovran i Primošten. U Dubrovniku su cijene povećane 3,7 posto, Zadru 2,32 posto, Rijeci 1,38 posto, Splitu i Zagrebu po 1,15 posto svaki, a Osijeku 1,05 posto. Kastel i Starigrad Paklenica jedini u posljednjih mjesec dana bilježe pad cijena za 0,2 i 0,4 posto. Zagrebačke cijene najmanje su rasle u Metrou (0,22 posto) i Vrutku (0,31 posto), a najviše u Kauflandu (2, 42 posto) i Plodinama (1,78 posto).

Kad se uzme u obzir prosječna promjena cijena po svim trgovačkim lancima najveći skok cijena bilježe Plodine (3,62 posto), Tommy (3,37 posto) i Kaufland (2,34 posto), DM bilježi pad cijena od 1,36 posto. Konzum je digao cijene 1,11 posto, Lidl 1,15 posto, a Studenac 1,59 posto. Ostalima su cijena porasle manje od jedan posto, s tim što najblaža poskupljenja imaju Metro (0,27 posto) i Vrutak (0,31 posto). Hrvatska je vlada sredinom svibnja obvezala trgovačke lance da na svojim internetskim stranicama objavljuju ažurirane cjenike s promjenama cijena.

Odlukom su obuhvaćeni supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice koji drže petinu prodajnih mjesta i oko tri četvrtine prometa u trgovini. Sami građani jako teško mogu uspoređivati cijene, no stručnjaci mogu razviti softver koji će olakšati usporedbe. Jedan od takvih programa razvili su i na spomenutoj stranici usporedicijene.info. Obaveza se odnosi na cijene hrane, pića, kozmetike, sredstava za čišćenje, toaletne potrepštine i proizvode za kućanstvo. Usporedicijene.info navodi da za analizu koriste prosjeke po poslovnicama čime dobivaju prosječnu cijenu za trgovca po proizvodu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter