Modernizacija

HŽ PP i Končar potpisali ugovor o kupoprodaji 13 novih vlakova

| Autor: Hina
(HŽPP)

(HŽPP)


HŽ Putnički prijevoz i i Končar potpisali su u ponedjeljak ugovor o kupoprodaji 13 novih vlakova - po četiri baterijska i elektrobaterijska te pet elektrodizelskih, uz ukupnu vrijednost ugovora od 117,9 milijuna eura. 

Ugovor su potpisali  predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila Josip Ninić, u nazočnosti potpredsjednika Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.

Vlakovi će, rekao je Ukić, biti niskopodne kompozicije za lakši pristup putnicima, opremljeni sustavom za informiranje putnika, rampama za ulazak osoba s invaliditetom, prostorom za bicikle te pristupom besplatnom internetu.

Elektrodizelski i elektrobaterijski vlakovi vozit će na elektrificiranim i neelektrificiranim prugama, dok su baterijski namijenjeni isključivo za neelektrificirane pruge.

Vlakovi se financiraju iz zajma Europske investicijske banke (EIB), a bit će isporučeni tijekom 2027. i 2028. godine.

U sklopu projekta bit će izgrađene punionice za punjenje pogonskih baterija u kolodvorima Lupoglav i Velika.

Ukić je kazao da će elektrodizelski vlakovi voziti na relacijama od Koprivnice i Osijeka, Čakovca i Kotoribe, Zadra, Rijeke i Pule. 

"HŽ Putnički prijevoz trenutno u prometu ima 65 novih vlakova, a do kraja godine bit će pušteno u promet još pet novih. Sljedeće godine u promet će biti pušteno još šest novih elektrodizelskih vlakova koji će povezivati Zagreb i Split", rekao je Ukić, dodavši da se tako zamjenjuju vlakovi koji su u prosjeku stariji od 40 godina.

Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak istaknuo je da je vlak najkompleksniji proizvod koji gradi hrvatska industrija. Kaže da Končar jako dobro surađuje s HŽ Putničkim prijevozom i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.

(HŽPP)(HŽPP)

Ministar Butković rekao je da je država u velikom investicijskom ciklusu u željezničku infrastrukturu, što se najviše očituje u gradnji nove i modernizaciji postojeće infrastrukture. Investicijski ciklus iznosi nešto više od 1,5 milijardi eura, najviše zahvaljujući europskim  fondovima i aranžmanu s Europskom investicijskom bankom od 900 milijuna eura. Kazao je da je današnje potpisivanje ugovora o nabavci 13 novih vlakova najveći pojedinačni ugovor takve vrste.

Osim spomenutih 13 vlakova, radi se i na nabavci dodatnih 11 vlakova. Rekao je da je dobro da najsuvremenije vlakove proizvodi hrvatska tvrtka Končar.

Vezano uz stanje u Jadroliniji, odnosno havariju broda koja se nedavno dogodila u Zadarskom kanalu, Butković je uz ostalo rekao da Jadrolinija mora snažnije krenuti u obnovu flote i dodao da do sada nije koristila sredstva iz europskih fondova.

Naveo je da je država u pregovorima sa Svjetskom bankom za zajam od 250 milijuna eura, koji bi uključio nabavku novih brodova i trajekata za Jadroliniju.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter