Poticanje kreativnog izražavanja i aktivnog muziciranja studenata jedna je od rezultanti Odsjeka za glazbenu pedagogiju (Dejan ŠTIFANIĆ)
Prilog monografiji dali su autori koji su ujedno i djelatnici Muzičke akademije u Puli: Lada Duraković, Sabina Vidulin, Mirjana Grakalić, Laura Čuperjani, Sofija Cingula, Elda Krajcar-Percan i Domeniko Briški. Autori tekstova, prema recenziji koju potpisuje red. prof. dr. Robert Matijašić, minuciozno razrađuju najprije povijest glazbene pedagogije u Puli, od početaka do danas
Odsjek za glazbenu pedagogiju, preteča nekadašnjeg studija Glazbenog odgoja osnovanog davne 1965. godine, u ovoj akademskoj godini obilježava četrdesetu obljetnicu visokoškolskog glazbenog obrazovanja. Koliko je to danas atraktivan i uspješan studij govori i monografija pod nazivom "Glazbeno obrazovanje izvan okvira" koju su uredile izv. prof. dr. Lada Duraković i izv. prof. dr. Sabina Vidulin.
Monografija upućuje na studentske izvannastavne aktivnosti potaknute, a poneke i realizirane u okviru suvremene nastave glazbe na Muzičkoj akademiji u Puli.
Važna karika
Upravo poticanje i praćenje studenata/studentica u radu na projektima u kojima unapređuju svoje kompetencije, njihovo aktivno sudjelovanje na međunarodnim studentskim susretištima, stručna i znanstvena kompetitivnost te propitivanje i mijenjanje glazbeno-pedagoške zbilje u Hrvatskoj i Europi čine temelj njihove profesionalne budućnosti, u kojoj upravo oni postaju važna karika društva.
U zadnjih su se desetak godina aktivnosti izvan okvira intenzivirale: objavljena su prva dva sveučilišna udžbenika namijenjena studentima, pokrenut je Forum studenata glazbene pedagogije, objavljeno je više zajedničkih radova studenata i profesora te samostalnih studentskih radova. Povećana je i interakcija studenata sa širom publikom: učestali su koncerti, izvedbe zborskih djela većih dimenzija, kao i izlaganja na forumima i simpozijima u Hrvatskoj i izvan države.
Prilog monografiji dali su autori koji su ujedno i djelatnici Muzičke akademije u Puli: Lada Duraković, Sabina Vidulin, Mirjana Grakalić, Laura Čuperjani, Sofija Cingula, Elda Krajcar-Percan i Domeniko Briški. Autori tekstova, prema recenziji koju potpisuje red. prof. dr. Robert Matijašić, minuciozno razrađuju najprije povijest glazbene pedagogije u Puli, od početaka do danas, a potom i aktivnosti nastavnika i studenata kroz razne oblike djelovanja, ne samo u visokoškolskoj nastavi, već i u europskom kontekstu na međunarodnim forumima glazbene pedagogije, kroz projekte koji se provode kroz nastavu i u suradnji sa školama, kroz kreativno izražavanje i aktivno muziciranje studenata u sklopu umjetničkih kolegija, kroz izvannastavne aktivnosti studenata koji koncertiraju i izvan rada na Akademiji u užem smislu, kroz aktivnosti u radijskim emisijama, kroz objavljivanje znanstvenih i stručnih tekstova u raznolikim publikacijama, što sve pridonosi širenju njihovih kompetencija i ima važnu ulogu u formiranju osobnosti koje se pripremaju za nastavnički poziv.
Dvije zakonitosti
Profesor emeritus dr. Ivan Čavlović u svojoj recenziji napominje kako se monografija odlikuje modernim i esejističkim stilom pisanja koji se zasniva na dvije zakonitosti: pisani rad mora biti činjeničan; pisani rad treba biti deskribiran da ga može razumjeti svaki čitatelj, ne samo onaj koji se bavi strukom pisanog rada te da je upravo tako pronađen idealan izričaj – u sintezi stvarnog i činjeničnog, misaonog i željenog u cilju što bolje deskripcije naslovnog sadržaja.
Treća recenzentica, red. prof. dr. Miomira Đurđanović ističe da je objavom ove knjige, Muzička akademija u Puli postala bogatija za još jednu monografiju u kojoj je oslikan bogat profesionalni angažman nastavnika, suradnika, te studenata studija Glazbene pedagogije. Na taj način dat je podstrek novim generacijama studenata, nastavnika i suradnika za stalno i kontinuirano ulaganje u obrazovanje i promociju umjetnosti i kulture u Republici Hrvatskoj.
Monografija je namijenjena svima koji se žele bolje upoznati s radom studija Glazbene pedagogije: našim osnovnim i srednjim školama, profesorima solfeggia u glazbenim školama, kolegama koji rade na srodnim studijima, svima zainteresiranima za suvremene modele prijenosa glazbenih znanja i vještina.
- Glazbeno obrazovanje u Puli je tijekom proteklih desetljeća prolazilo kroz mnoge izazove, susretalo se s raznim teškoćama, više puta bilo podvrgnuto obrazovnim reformama, no zahvaljujući ustrajnosti, upornosti i ogromnom entuzijazmu svih koji su bili uključeni u rad i razvoj studija, imamo Odsjek za glazbenu pedagogiju kakav je danas: odsjek koji počiva na suvremenim metodama poučavanja, inovativan, inkluzivan, okrenut stjecanju znanja i razvoju kompetencija studenata s više aspekata. Pedeset i pet godina uspješnog obrazovanja brojnih studenata koji su napravili velike iskorake u glazbeno-pedagoškoj praksi i dokazali se na različitim glazbenim područjima pokazuju da se studij Glazbene pedagogije na pulskoj Akademiji ima itekako čime ponositi. Muzička akademija nastavlja i dalje s obilježavanjem obljetničke godine, u kojoj dominiraju nove publikacije pa će uslijediti i predstavljanja novih knjiga djelatnica Akademije, ali i on-line realizacija dvaju važnih događanja: Foruma studenata i Dana alumna, kazale su Duraković i Vidulin.
Izdavač je Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, za izdavača su potpisani prof. dr. Alfio Barbieri, rektor te izv. prof. art. Dražen Košmerl, dekan Muzičke akademije, a knjigu je grafički uredio Robert Stanojević.