(Snimila Nina Orlović Radić)
U koncertnoj dvorani Adris u Rovinju, svečano je obilježena 50. obljetnica glazbenog stvaralaštva maestra Massima Brajkovića. Tim je povodom održan dojmljiv i slavljenički koncert na kojem su se od strane poznatih umjetnika s dasaka koje život znače, izvodile autorove kompozicije. Širok glazbeni repertoar, od maestra koji jednakom energijom, strašću i ljubavlju sklada za različite instrumente i glasove, na pozornicu je dozvao i pozvao i različite zvukove, ali i osjećaje koje oni kod slušatelja pobuđuju. Jednom riječju, bila je to večer posvećena muzici i emociji, kao i čovjeku koji je svojim djelovanjem obilježio glazbeni život Istre i Hrvatske.
(Snimila Nina Orlović Radić)
Na koncertu, koji je okupio brojnu i biranu publiku nastupili su ugledni hrvatski glazbenici i autorovi dugogodišnji suradnici - Marija Kuhar Šoša (sopranistica), Katja Markotić (mezzosopranistica), Domagoj Dorotić (tenor),te instrumentalisti Leonardo Rojnić (za harmonikom), Jaroslav Sadovyy (klarinet), Branimir Norac (bas klarinet), Dora Draclin (oboa), Aljaž Razdevšek (saksofon alt) Šime Vuksan (fagot) te članovi Kalamos Reed Qiuinteta. Za klavirom, nastupila je Massimiliana Brajkovića, autorova kćer za koju je skladana kompozicija "Brijuni u magli", a koja je, osim kod ponosnog kompozitora i oca, i kod publike izazvala velike ovacije. Dodajmo, također i da su sve izvedene skladbe nagrađivane dugotrajnim i toplim aplauzom publike, koja je jedankom strašću poduprla i zahvale Massima Brajkovića, za njihov dolazak u jednu od najakustičnijih koncertnih dvorana.
Leonardo Rojnić (Snimila Nina Orlović Radić)
Program večeri obuhvatio je niz skladbi koje svjedoče o širini Brajkovićevog izraza i njegovoj trajnoj povezanosti s istarskim krajolikom i duhom. Izvedene su kompozicije "Il gabbiano del faro" (harmonika solo/Leonardo Rojnić), "Preludio za klarinet i bas" (klarinet/Yaroslav Sadovyy i Branimir Norac), "Što sanja otok?" (za mezzosopran i klavir na stihove Predraga Grubića, Katja Markotić i Massimiliana Brajković), "Leptir na dlanu" (mezzosopran i klavir, Katja Markotić i Massimiliana Brajković), "Divertimento" (puhački trio - Dora Draclin, oboa, Yaroslav Sadovyy, klarinet i Šime Vuksan, fagot), "Jedra u nutrini", na stihove Predraga Grubića (sopranistica Marija Kuhar Šoša), "Uzletjeti s orahom krila", stihovi Predrag Grubić (Domagoj Dorotić, tenor, Massimiliana Brajković, klavir), "Dobrinjske šurlice" (Kalamos reed kvintet), te "Gorostasna obala", stihovi Predrag Grubić (Marija Kuhar Šoša,sopran, Petromila Marica Jakas, violina i Massimiliana Brajković, klavir).
Valja istaknuti, i da je svoj "glazbeni rođendan" skladatelj Brajković, koji se tek po završetku koncerta pridružio izvođačima, iskoristio na način na koji ga svi poznajemo - skromno, nenametljivo i s poštovanjem prema sugovorniku, u ovom slučaju zahvalu prema izvođačima. Istovremeno, jedna je izjava snažno odjeknula koncertnom dvoranom, a ta je da je "Adris za Rovinj isto ono što su Medici u povijesti bili za Firencu!", što je i popraćeno pljeskom i apsolutnim odobravanjem publike.
(Snimila Nina Orlović Radić)
Inače, kada je riječ o Massimu Brajkoviću dopišimo i da je ovaj talentirani Rovinjac, na ljubljanskoj Akademiji za glasbo diplomirao 1977. godine klavir i kompoziciju godinu dana kasnije. Dobitnik je više nagrada i priznanja, među kojima Prešernove nagrade 1979. za najboljeg studenta Akademije za glasbo u Ljubljani za Sonatu za fagot i klavir; nagrade Istria Nobilissima za Koncertnu uvertiru (Pula, 1992.), potom za Mutationes extremae noctis (Kopar,1994.), za Mongolest koncert za flautu, fagot i gudački orkestar (Rijeka, 2001.) te 2006. za Recitativo concertante za fagot i harmoniku. Dobitnik je Medalje Grada Rovinja za promicanje glazbene kulture.
Osim pedagoškog rada Massimo Brajković bavi se skladanjem najrazličitijih glazbenih oblika za različite sastave kao i elektroničkom glazbom. Djela su mu izvođena na festivalima: Moskovskoj jeseni (Koncertna dvorana ruskih skladatelja, 2007.), Muzičkom biennalu Zagreb (2009.), Međunarodnoj glazbenoj tribini u Opatiji, Beogradu i Puli, Pulskom ljetu i Zajčevim danima, Međunarodnim susretima komorne glazbe u dvorcu Gressoney u Milanu, Osorskim glazbenim večerima, Rovinjskom ljetnom festivalu i na Smaregliani te na koncertima u Bruxellesu (Kazalište "Saint-Michel"), Beču (Koncertna dvorana Altes rathaus), Eisenstadtu (studio ORF), Cagliariju, Veneciji, Torinu, State Hungarian Theatre Cluj-Napoca-Romania, Zagrebu (dvorana Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti) i Ljubljani. Njegova su djela interpretirali vrhunski orkestri kao što su Slovenska filharmonija, Zagrebačka filharmonija, Hrvatski komorni orkestar, Simfonijski orkestar i Zbor Hrvatske radiotelevizije, Ansambl "Cantus", Vokalni ansambl "Antiphonus", Mješoviti zbor Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli i mnogi drugi, pod ravnanjem eminentnih dirigenata među kojima se ističu George Pehlivanian, Miroslav Homen, Pavle Dešpalj, Nikola Debelić, Berislav Šipuš, Zvonimir Hačko, Tomislav Fačini, Nada Matošević, Goran Jerković, Denis Modrušan i Domeniko Briški.
Solističke i komorne skladbe izvodili su vrhunski interpreti: Vitalij Arsenjević Muntjan (harmonika), Marija Kuhar Šoša (sopran), Viktor Vidović (gitara), Domagoj Dorotić (tenor), Hinko Haas (klavir), Katja Markotić (mezzosopran), Luisa Sello i Matea Škarić (flaute), Božidar Tumpej i Ivica Gašparović (fagoti), Kalamos reed kvintet (Atma Jaya Catholic University of Indonesia u Jakarti), Gudački kvartet Moskovske filharmonije i drugi.
U izdanju Hrvatskog društva skladatelja - Cantus, većina njegovih skladbi trajno je zabilježena na autorskim nosačima zvuka - "Mosaico istriano", 1999., "Priča iz rovinjske šume, balet", 2003., "Suvremeni hrvatski skladatelji, Massimo Brajković - in mutationes, orkestralna i koncertantna djela", 2004., "Massimo da camera, Skladbe za komorne sastave", 2009., "Massimo da solo, Solističke skladbe", iz 2015.