Koncert Aljoše Jurinića

VIDEO / INAUGURIRAN NOVI KLAVIR INK-a Najbolje od najboljeg za pulsku publiku

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Dejan ŠTIFANIĆ

Dejan ŠTIFANIĆ


Najprije se godinama pričalo o potrebi nabavljanja novog klavira za Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, da najveći istarski grad treba imati jedan vrlo kvalitetan klavir imajući u obzir veliki broj koncerata i vrhunskih umjetnika koji tu gostuju. 

Potom je, prije nešto više od dva tjedna ovaj klavir i predstavljen javnosti, a riječ je o najkvalitetnijem modelu Steinway&Sons D-274, koji je svečano inauguriran u subotu navečer uz cjelovečernji koncert jednog od najboljih pijanista mlade generacije u Hrvatskoj, Aljoše Jurinića.

Koncertu je prisustvovala brojna publika, vidjeli smo brojne glazbenike, profesore glazbe, studente, pa i učenike iz glazbene škole. Svi su eksperti za glazbu bili složni da je ovaj klavir itekako kvalitetan i da je Puli trebalo nešto takvo, uz riječi „zašto ne imati najbolje od najboljeg“. „Bolje da se troši za izniman klavir nego za neke gluposti i isprazne fešte“, rekla je jedna profesorica glazbe.

Počelo je Beethovenovom „Sonatom u Es-duru, quasi una fantasia, op. 27, br. 1“. Premda je ovaj skladatelj najpoznatiji po simfonijama, sonate zauzimaju posebno pjesmo u stvaralačkom opusu toga glazbenog velikana, tako da je Jurinić, vrlo nadahnut i precizan u izvedbi, pokazao putem ove iznimne skladbe iznimne mogućnosti ovog novog klavira.

Potom je bilo na repertoaru djelo F. Schuberta „Drei Klavierstucke, D. 946“. Schubert je bio jedan od prvih i glavnih predstavnika romantizma u glazbenom stvaralaštvu. U kratkom stvaralačkom razdoblju od 18 godina stvorio je bogat opus koji se odlikuje romantičnim sadržajem i izrazom. Romantični tonovi ove skladbe uveli su nazočne u sanjarsko raspoloženje. Nakon kraće stanke, tijekom koje su nazočni komentirali iznimnu izvedbu te isto tako izniman zvuk klavira, nastavljeno je u znaku romantičnih tonova.

Na rasporedu je bilo Schumannovo djelo „Drei Romanzen, op. 21“. Po svom umjetničkom stajalištu, naravi i umjetničkim afinitetima Schumann je izraziti romantik. Tu je posebno došla do izražaja dinamika skladbe, gdje je vidljivo poznato Schumannovo poistovjećivanje s maštovitim romantičarskim i romantičnim svijetom. Tu je Jurinić bio iznimno nadahnut, profinjen, senzibilan, ističući te naglašene lirske momente.

I kraj je bio u znaku Chopina, koji je ostavio izniman utjecaj na klavirsku glazbu, ne samo svoga razdoblja, nego općenito. Na programu su bila njegova djela „Etida br. 1 i br. 12. op. 25“, „Nocturno u H-duru. op. 9, br. 3“ i „Poloneza u As-duru, op. 53“. Tijekom izvedbe Chopinovih skladbi još je jednom došla do izražaja besprijekorna izvedba ovog iznimnog izvođača, tako da ga publika nije olako puštala s pozornice. Uslijedila su čak dva bisa, od djela Blagoje Berse do još jedne Chopinove skladbe.

Aljoša Jurinić (Zagreb, 1989.) hrvatski je pijanist koji je svoj najveći međunarodni uspjeh ostvario 2012. pobijedivši na uglednom pijanističkom natjecanju „Robert Schumann“ u skladateljevu rodnom gradu Zwickauu. Godine 2015. bio je finalist Međunarodnog pijanističkog natjecanja Fryderyk Chopin u Varšavi. Laureat je Natjecanja kraljice Elizabete 2016. godine u Bruxellesu i finalist Međunarodnog pijanističkog natjecanja u Leedsu 2018. godine. Pobjednik je više državnih i međunarodnih natjecanja, među ostalim triju međunarodnih pijanističkih natjecanja u Italiji: Encore! Shura Cherkassky u Milanu (2012.), „Luciano Luciani“ u Cosenzi te natjecanja u Massarosi (oba 2014.).

Dobitnik je svih vodećih nagrada za mlade glazbenike u Hrvatskoj, od kojih se ističu Mladi glazbenik godine po izboru Zagrebačke filharmonije (2012.) i Nagrada „Ivo Vuljević“ (2010.); pobjednik je Međunarodnog natjecanja mladih glazbenika „Ferdo Livadić“ u Samoboru (2013.) i Tribine „Darko Lukić“ (2015.). Također, dobitnik je Godišnje nagrade „Vladimir Nazor“ za 2015. i Nagrade „Milka Trnina“ za 2017. godinu.

Nastupao je kao solist i uz pratnju orkestra na renomiranim pozornicama kao što su Carnegie Hall (New York), Musikverein (Beč), Salle Cortot (Pariz), Gasteig (München), Tokyo Opera City Concert Hall, Osaka Symphony Hall, Sala Verdi (Milano), BOZAR (Bruxelles), Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog (Zagreb) i Kolarac (Beograd), te na važnim festivalima. Nastupio je s nizom renomiranih dirigenata i orkestara kao što su Varšavska filharmonija, Simfonijski orkestar Berlinskoga radija, Nacionalni orkestar Belgije, Kraljevska flamanska filharmonija, Valonski komorni orkestar, Filharmonija Plauen-Zwickau, Filharmonija Brno, Zagrebačka filharmonija, Sarajevska filharmonija, Kosovska filharmonija, Simfonijski orkestar Radio-televizije Srbije i drugi.

Aljoša Jurinić je ove godine odlikovan ordenom Reda Danice hrvatske s likom Marka Marulića te je dobitnik Nagrade Orlando za najbolje umjetničko ostvarenje u programu 70. Dubrovačkih ljetnih igara.

Na kraju koncerta Jurinić je uputio riječi zahvale publici te rekao da mu je posebno drago što je bio prisutan jednom od povijesnih trenutaka pulskoga kazališta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter