VEČERAS U ROJCU SLOVENSKI KULTNI BEND I PULSKI TRIO URAR

BORGHESIA NAKON 29 GODINA OPET U PULI Aldo Ivančič: Zgrožen sam kapitulacijom ljevice

| Autor: Zoran ANGELESKI
Borghesia 80-ih: Aldo Ivančić i Dario Seraval

Borghesia 80-ih: Aldo Ivančić i Dario Seraval


Zbog osnivačkog dvojica Borghesie, nekadašnjih pulskih studenata u Ljubljani Alda Ivančiča i Darija Seravala, znaju ih nazivati 'najznačajnijim pulskim bendom koji nije iz Pule'. Iako iz Pule, veći dio života proveli su u Ljubljani. Na svojedobno novinarsko pitanje koliko ga je mjesto boravka odredilo kao osobu i umjetnika, Ivančič je odgovorio: "Što sam stariji, to sam svjesniji kvalitete mladosti koju sam proveo u Puli

Uz slobodan ulaz, večeras će u dvorištu Rojca, nakon 29 godina, ponovno u Puli nastupiti kultni slovenski bend Borghesia, uz podršku pulskog trija Urar.

Zbog osnivačkog dvojica Borghesie, nekadašnjih pulskih studenata u Ljubljani Alda Ivančiča i Darija Seravala, znaju ih nazivati 'najznačajnijim pulskim bendom koji nije iz Pule'. Iako iz Pule, veći dio života proveli su u Ljubljani. Na svojedobno novinarsko pitanje koliko ga je mjesto boravka odredilo kao osobu i umjetnika, Ivančič je odgovorio: "Što sam stariji, to sam svjesniji kvalitete mladosti koju sam proveo u Puli. Taj grad tada je imao tri rock kluba i mogli smo vidjeti kompletnu jugoslavensku rock scenu: Time, Indekse, Buldožer, Korni grupu. Borghesia je ljubljanski produkt zbog specifične kreativne klime u tom gradu koja je bila drukčija od one u Zagrebu ili Beogradu. Iako danas živimo u različitim državama, te razlike čine mi se mnogo manje. Svijet je postao puno više unificiran". O davanju u stvaralaštvu Ivančič, pak, kaže: "Kao što je rekao moj prvi idol iz djetinjstva iz Pule, Franci Blašković - "Ako ne daš sve, ne daš ništa".

Petar Janjatović u "Yu rock enciklopediji" piše da je Borghesia nastala iz kazališne trupe FV 112/15 koju su 1979. godine osnovali studenti sociologije i filozofije iz različitih gradova, tako da su prvu postavu grupe činili muzičari iz Pule.

Ovi slovenski pioniri elektronske muzike i video umjetnosti, u Pulu se vraćaju s novim studijskim albumom "Proti kapitulaciji". Duo Aldo Ivančič i Dario Seraval 80-ih su godina uspjeli stvoriti vlastiti audio-vizualni jezik koji je doprinio europskoj electronic body music sceni. Njihova izdanja za nezavisne izdavače PIAS smatraju se za jedne od vrhunaca mračnih elektronskih zvukova 80-ih godina.

I danas su angažirani. Tako Ivančič kaže: "Kao glazbenik, iako sam studirao sociologiju, zgrožen sam kapitulacijom ljevice, koja kao da je potpuno izgubila identitet… Politika se ujedinila oko točke da postane servis kapitala. Desnica je to uvijek bila. Ljevica je izgubila kompas i postala je gora od desnice. Poznata je izjava Margaret Thatcher da je njezin najveći uspjeh bio izbor Tonyja Blaira za njezina nasljednika. Vjerojatno bi Franjo Tuđman to isto rekao za Zorana Milanovića. Kod nas je Borut Pahor uveo te 'standarde' i pokopao ljevicu. Istini za volju, mi intelektualci zaspali smo na cijeloj crti i kumovali propasti ljevice kao ideologije koja promovira socijalnu pravdu i solidarnost".

Recentnim albumom "Proti kapitulaciji" Borghesia je uglazbila mračnu distopijsku poeziju slovenskog dadaista i futurista Srečka Kosovela, umjetnika koji je 1926. umro u svojoj 22. godini, čovjeka koji nije doživio uspon fašizma, ali je iskusio užase Prvog svjetskog rata čije je posljedice utkao u izuzetno veliki opus koji je ostavio iza sebe, obzirom na njegov skromni životni vijek.

Već tada je Kosovel nacionalizam kao ideju proglašavao starom i promašenom, kao nešto što bi trebalo završiti u nekom virtualno-mentalnom muzeju, već tada je nedvosmisleno ovdašnjeg malog čovjeka proglašavao sužnjem, već tada je bio ogorčen što centar slovenskog naroda, tj. Ljubljana, spava u hipnotičkom snu, kao što je i cijelu tadašnju Europu vidio kao jedno veliko zgarište. Osjetio je da svijet, skoro 20 godina ranije, maršira prema novoj ratnoj kataklizmi. Album "Proti kapitulaciji" je mračno psihodelično putovanje koje budi osjećaj nužnosti., koliko nužno može i mora zvučati svaki poziv protiv kapitulacije.

Urar je pulski trio koji s radom započinje u travnju 2016. kao dvojac u sastavu Dejan Gotal (vokal i gitara) i Emil Rojnić (bubanj). Krajem godine bendu se priključuje Aida Dražić (bariton sax) te je Urar u punom sastavu zagazio u 2017. koja je donijela puno rada, kreacije i potvrdu zvučnog identiteta, te kao plod toga izlazak pred publiku. Trio prilično različitih osobnosti i raspršenih glazbenih afiniteta i utjecaja izrastao je u jedinstven i osebujan kolektiv koji fuzijom mnogih glazbenih stilova, karizmom i jednostavnošću osigurava avangardni glazbeni izričaj vedro depresivnih boja.

Organizator koncerta je Savez udruga Rojca.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter