Juliet Rylance
HBO je obnovio seriju čija prva sezona započinje 1931. godine u Los Anglesu, gradu koji se od tadašnje sumorne Amerike koja grca u depresiji razlikuje blistavom filmskom industrijom i organizacijom olimpijskih igara. Zaplet serije u kojoj je odvjetnik specijaliziran za kriminalističke slučajeve Perry Mason, zbiva se oko otmice djeteta
U sve skromnijoj ponudi novih televizijskih serija – izazvanoj prekidom snimanja brojnih popularnih tv sadržaja zbog pandemije - krimi serija Perry Mason koja se u nas može gledati na HBO kanalima i HBO GO streaming platformi mogla bi postati hit ovog ljeta. Riječ je o seriji čiji je glavni lik osmislio pisac Stanley Gardner u svojim krimićima, dok su seriju producirali Robert Downey Jr. i Susan Downey, u filmskim krugovima poznati kao „Tim Downey“. Jedan od najpoznatijih uradaka im je film „Putovanje doktora Dolittlea“.
Osebujni lik Perry Masona Gardner je promovirao 1933. godine u romanu „Slučaj baršunastih kandži“ koji je karijeru završio četrdeset godina kasnije u „Slučaju odgođenog ubojstva“. U međuvremenu, između 1957. i 1966. lik odvjetnika Masona uspješno je prikazan u TV seriji CBS-a te je postao jedna od ikona američke pop kulture. U internet eri gdje se serije gledaju preko streaming platformi, HBO je obnovio seriju čija prva sezona započinje 1931. godine u Los Anglesu, gradu koji se od tadašnje sumorne Amerike koja grca u depresiji razlikuje blistavom filmskom industrijom i organizacijom olimpijskih igara. Zaplet serije u kojoj je odvjetnik specijaliziran za kriminalističke slučajeve Perry Mason, zbiva se oko otmice djeteta. U seriji glavne role igraju Matthew Rhys, John Lithgow, Tatiana Maslany, Juliet Rylance, Chris Chalk i Sheao Whigham.
U razgovoru s John Lithgowom koji igra Eliasa Bircharda “E.B.-a” i Juliet Rylance s ulogom Delle Street otkrivamo što ih je privuklo seriji Perry Mason koja bi, po prvim najavama, mogla doživjeti i drugu sezonu.
- Što vam se svidjelo u vezi s Perryjem Masonom i kako ste se uključili u taj projekt?
- Juliet Rylance: Kada mi je ponuđena ta uloga, shvatila sam kako mi odgovara puno stvari u tom projektu. Uključujući Tima Van Pattena, redatelja s kojim sam oduvijek željela raditi. Pokazalo se da imam pravo - on je savršen, divan čovjek i sjajan redatelj. Cijeli pojam o Matthewu Rhysu koji glumi Perryja Masona očarao me što je automatski napravilo vrlo drugačiji projekt. Sve je postavljeno kao vrlo smjela reanimacija i, u određenom smislu, posve nova serija. Kad su mi poslali scenarij, bilo je jasno da su ti momci, autori teksta Ron Fitzgerald i Rolin Jones genijalni i originalni. Činjenica da je postavljena u Los Angelesu 1930-ih također me je jako uzbuđivala. Velika je era. Los Angeles je čudesno korumpiran grad i oduvijek je bio.
- Kakva su bila vaša prethodna saznanja o Perryju Masonu?
- John Lithgow: Nikada nisam čitao knjige, za mene je to bila serija šezdesetih godina. Od tada je to predložak za pravne proceduralne drame. Bio je to zabavan show, ali ako se sada osvrneš na to čini se da je to davno vrijeme, koje nema sličnosti onome što smo iz toga napravili. Pisci emisije uronili su u povijest Los Angelesa kako bi pronašli izvanredne likove koji će se pretvoriti u likove u seriji.
Juliet Rylance: Originalni Perry Mason bio mi je prilično drag dok sam ga gledala s ocem. Mislim da je to bilo u nedjelju popodne u Velikoj Britaniji i jako mi se svidjelo. Obožavam dramatiku u sudnici. Proteklih dana gledao sam film iz 1939. godine - „Gospodin Smith ide u Washington“ - po stoti put! U središtu Perryja Masona je osoba koja se bori protiv korupcije, u potrazi za istinom.
- E.B nije lik iz originalnih priča, ali on je značajan za seriju kao mentor Perryja Masona. Što nam još možete reći o njemu?
John Lithgow: EB nije mlad, najbolji su mu dani iza njega, ali mislim da ni u najboljim danima nije bio tako sjajan odvjetnik! Malo je „preko brda“ i razmišlja se o danima kada je bio jedan od velikaša među odvjetnicima iz Los Angelesa, kada je poznavao sve i znao je koje konce povući. Bio je malo korumpiran i pomogao je bogatim klijentima. To vrijeme je prošlo i sada mu je potreban veliki slučaj. Kada se slučaj pokaže znatno većim nego što ga može podnijeti, posve se oslanja na dvije osobe. Jedna od njih je Perry Mason, a druga je njegov pomoćnik Della Street.
- Julija, kako si pristupila glumi poznatijeg lika?
- Juliet Rylance: Bilo je zastrašujuće. Još uvijek se osjećam prilično zastrašujuće! Obožavam originalnu Dellu Street i uvijek sam bila velika obožavateljica Barbare Hale koja ju je glumila u TV seriji. Ono što je bilo zanimljivo u vezi s Dellom koju sam pročitala na stranici jest koliko je ona na početku priče različita. Duhovita je i prepuna preokreta, ali nešto je tiho i pomalo samouvjereno u njoj. U prvih nekoliko epizoda, osim o EB-u, ne govori mnogo. Priča kako ona i Perry nisu baš slični odmah daje Delli frustraciju. Ona je dugogodišnja službenica EB-a, pouzdana tajnica koja također obavlja poslove svih EB-ovih suradnika koji su odavno napustili njegovu tvrtku. Mislim da je ono što se Dela krije ispod površine ove priče o podrijetlu njezina vlastita želja da bude viđena i prihvaćena kao inteligentna, vrlo sposobna žena. U svakoj sceni u kojoj se nalazim, sve pokreću muškarci oko Delle. Ona je u ovom svijetu, vodi ovu feminističku borbu i pokušava sve usmjeriti u drugačijem smjeru.
- Koja vam je scena najviše ostala u sjećanju?
- John Lithgow: Bilo je toliko fantastičnih scena i glumačkih postava. Pisci su sigurno voljeli filmove 30-ih i 40-ih jer postoje svi ti sjajni dijelovi likova - to je poput ekipe filma Preston Sturges. Bilo je nekoliko scena koje su bile tako snažne da ih se nije moglo odraditi bez sjajnih glumaca. Postoji jedna posebna scena glume s Julietom i Matthewom gdje „lete naprijed-natrag“ - energija je velika dok bijesno unakrsno razgovaraju. Toliko su blizu da možete seriju gledati kao da ste u predstavi. To su bili divni prizori.
- Juliet Rylance: Snimanje emisije u Los Angelesu gdje smo radili masovne prizore na stepenicama gradske vijećnice. Vidjeti 600 ljudi obučenih u detaljne kostime i sve automobile parkirane vani bilo je sjajno te se trebalo osjećati vrlo hrabro da bi se moglo stajati u cipelama nekoga iz tog razdoblja. Drugo što me duboko dirnulo bilo je snimanje scena pokušavanja dokazivanja istine u sudnici, na pozornici Paramount Studiosa.
- Što vam je još bilo posebno na snimanju serije?
John Lithgow: Produkcija i kostimografija bili su izvanredni, bilo je sjajno ući u taj svijet, kao i ući u taj svijet u mom rodnom gradu. Vidjevši dijelove grada koje nikad prije nisam vidio. Bilo je to poput povijesnog izleta oko Los Angelesa svako jutro! Bilo je tih zgrada u centru grada - hvala bogu da nisu srušene kao većina njih - gdje je bilo vrlo uzbudljivo stvoriti taj svijet. Pročitao sam čudesan pregled emisije u kojem se kaže da je riječ o najljepšoj seriji koja je ikada stvorena. Mislim da je to zato što je to prekrasno ako sve učinite kako treba.