(Foto: Autoportal)
Mnogi ne znaju da je sol za karoseriju opasnija ljeti, nego zimi. Naime, hrđanje je intenzivnije na višim temperaturama, nego na nižim, pa sol zaostala u utorima i procjepima donjeg dijela karoserije za ljetnih vrućina djeluje razorno na lim.
Sol kojom se posipaju ceste, kako bi se spriječilo zaleđivanje, je natrijev klorid, koji u dodiru s vodom stvara agresivnu klorovodičnu kiselinu. U utorima karoserije, gdje se nakuplja i zaostaje, kondenzira se vlaga te stvaraju uvjeti za hrđanje dugo nakon zime.
Zvuči poput paradoksa, ali hrđanju su izloženi automobili čiji ih vlasnici nakon vožnje posoljenim prometnicama noću ostavljaju u toplim garažama, nego na cesti. Po istom principu korodiranje ljeti može biti intenzivnije nego zimi, a hrđa napada konstrukcijski najvažnije dijelove.
Srećom, svi suvremeni automobili imaju potpuno pocinčanu karoseriju, otpornu na hrđanje, a najvažniji su sklopovi (pragovi, unutrašnjost blatobrana, podnica...) dodatno zaštićeni. No ipak, temeljito pranje unutrašnjosti blatobrana, pragova i podnice iznimno je važno za trajnost vitalnih dijelova karoserije.
Sol s prljavštinom najviše se nakuplja u utorima unutrašnjosti blatobrana...
VAŽNO
1. Prilikom svakog pranja preporučljivo je temeljito oprati podnicu, jer nakupljene nečistoće zadržavaju vlagu i ubrzavaju hrđanje.
2. Temeljito pranje podnice nakon zime vrlo je korisno, jer sol koja uđe u utore, kuteve i procjepe dugo zaostaje.
3. Izaberite praonicu koja koristi visokotlačne brizgaljke s toplom vodom i sredstvom za pranje i zaštitu, jer se povećavaju pozitivni učinci.
4. Nakon prvog temeljitog pranja preporučljivo je, podizanjem automobila na dizalicu ili na kanalu, pregledati podnicu i karoserijski lak te sanirati uočena oštećenja, kako bi se spriječilo hrđanje.
5. Ako uočite propuštanje kiseline iz akumulatora, odmah ga izmijenite, a lim dobro operite od ostataka kiseline.
Temeljito pranje pragova, podnice i podvozja štiti vitalne dijelove karoserije od hrđanja...
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.