KORISTAN SAVJET

Prije prvih vrućina temeljito OPERITE DONJI DIO AUTOMOBILA

| Autor: Željko MARUŠIĆ / Autoportal
(Foto: Autoportal)

(Foto: Autoportal)


Sol zaostala u utorima podvozja, blatobrana, podnice i pragova pri visokim temperaturama razara lim znatno brže nego zimi, zbog toga donji dio automobila temeljito operite u nekoliko sljedećih pranja

Mnogi ne znaju da je sol za karoseriju opasnija ljeti, nego zimi. Naime, hrđanje je intenzivnije na višim temperaturama, nego na nižim, pa sol zaostala u utorima i procjepima donjeg dijela karoserije za ljetnih vrućina djeluje razorno na lim. 

Sol kojom se posipaju ceste, kako bi se spriječilo zaleđivanje, je natrijev klorid, koji u dodiru s vodom stvara agresivnu klorovodičnu kiselinu. U utorima karoserije, gdje se nakuplja i zaostaje, kondenzira se vlaga te stvaraju uvjeti za hrđanje dugo nakon zime. 

Zvuči poput paradoksa, ali hrđanju su izloženi automobili čiji ih vlasnici nakon vožnje posoljenim prometnicama noću ostavljaju u toplim garažama, nego na cesti. Po istom principu korodiranje ljeti može biti intenzivnije nego zimi, a hrđa napada konstrukcijski najvažnije dijelove. 

Srećom, svi suvremeni automobili imaju potpuno pocinčanu karoseriju, otpornu na hrđanje, a najvažniji su sklopovi (pragovi, unutrašnjost blatobrana, podnica...) dodatno zaštićeni. No ipak, temeljito pranje unutrašnjosti blatobrana, pragova i podnice iznimno je važno za trajnost vitalnih dijelova karoserije. 


Sol s prljavštinom najviše se nakuplja u utorima unutrašnjosti blatobrana...

VAŽNO

1. Prilikom svakog pranja preporučljivo je temeljito oprati podnicu, jer nakupljene nečistoće zadržavaju vlagu i ubrzavaju hrđanje. 

2. Temeljito pranje podnice nakon zime vrlo je korisno, jer sol koja uđe u utore, kuteve i procjepe dugo zaostaje.

3. Izaberite praonicu koja koristi visokotlačne brizgaljke s toplom vodom i sredstvom za pranje i zaštitu, jer se povećavaju pozitivni učinci.

4. Nakon prvog temeljitog pranja preporučljivo je, podizanjem automobila na dizalicu ili na kanalu, pregledati podnicu i karoserijski lak te sanirati uočena oštećenja, kako bi se spriječilo hrđanje.

5. Ako uočite propuštanje kiseline iz akumulatora, odmah ga izmijenite, a lim dobro operite od ostataka kiseline.


Temeljito pranje pragova, podnice i podvozja štiti vitalne dijelove karoserije od hrđanja...

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter