NAJNOVIJE


NA DANAŠNJI DAN

Prije 89 godina rođen Innes Ireland, NEKONVENCIONALNI VOZAČ FORMULE 1

| Autor: Željko MARUŠIĆ / Autoportal

12. lipnja 1930. rođen Innes Ireland, nekonvencionalni vozač Formule 1


Lotus je nakon njegovog odlaska postao najbolja momčad tog razdoblja, a sunarodnjak Jim Clark, koji je dok su zajedno vozili bio u debeloj Irelandovoj sjeni, postao dvostruki svjetski prvak i jedan od najdominantnijih vozača u povijesti utrka...

Innes Ireland (1930. - 1993.) na neki način je predstavljao Veliku Britaniju u malom. Usprkos prezimenu bio je Škot, ali rođen na dasnašnji dan prije 89 godina, u Engleskoj, a kasnije je tijekom vrhunca svoje trkaće karijere živio u Walesu.

Automobilskim se utrkama počeo ozbiljnije baviti tek 1957., nakon što je iza sebe već imao iskustvo inženjerskog rada u Rolls-Royceu i boravak u vojsci u padobranskoj regimenti stacioniranoj u Sueskom kanalu. Nakon samo dvije godine utrkivanja našao se u Formuli 1, u mladoj i, kako će se ubrzo pokazati, opravdano vrlo ambicioznoj momčadi Lotusa. 

Već je sljedeće godine bio ukupno četvrti u poretku Svjetskog prvenstva, a godinu potom, u zadnjoj utrci 1961., na stazi Watkins Glen, došla je i prva prvenstvena pobjeda (imao ih je nekoliko u utrkama koje se nisu bodovale prvenstvo), a nekoliko dana potom je pod nikad do kraja razjašnjenim okolnostima dobio otkaz iz momčadi Lotusa.

Lotus je nakon njegovog odlaska postao najbolja momčad tog razdoblja, a sunarodnjak Jim Clark, koji je dok su zajedno vozili bio u debeloj Irelandovoj sjeni, postao dvostruki svjetski prvak i jedan od najdominantnijih vozača u povijesti utrka. 

Ireland je još nekoliko sezona tavorio po prosječnim momčadima, pa posve odustao od utrka i posvetio drugim strastima. Radio je kao skiper na brodovima za turističke ribarske izlete u Sjevernom moru, ali i konzumirao iznimno velike količine pića po kojem je njegova 

Škotska čuvena diljem svijeta. Zapravo, još za trkaće karijere bio ga je glas najvećeg, danas bismo rekli, partijanera među vozačima, a teško da bi se tkogod usprotivio kažemo li i da je imao najbolji cug od svih vozača u povijesti Formule 1. 

Valja spomenuti i njegovu autobiografiju 'All Arms and Elbows', jednu od najboljih i najzanimljivijih knjiga te vrste ikada napisanih od vozača utrka. U njegovom slučaju i uistinu napisanoj, bio je i sjajan automobilistički novinar, pišući mahom za američki časopis Road & Track. 

Umro je od raka 22. listopada 1993., nikad ne oprostivši otpuštanje Colinu Chapmanu.

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.


Podijeli: Facebook Twiter
Više iz rubrike

Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: Aquarium − ndash; Fort Verudela
Pula: Aquarium − ndash; Fort Verudela

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum
Webcams provided by webcams.travel add a webcam