Španjolski je proizvođač nastao po 'formuli' kragujevačke Crvene Zastave, na današnji dan prije 69 godina.
Osnovali su ga, uz temeljni kapital od 600 milijuna peseta (današnji ekvivalent 50 milijuna eura), Instituto Nacional de Industria (Nacionalni institute za industriju), uz udio 51 posto, konzorcij šest banaka (42 posto) i Fiat, kao nositelj proizvodne licence, u vrijednosti 7 posto udjela.
Tvrtka je startala u predgrađu Barcelone, Zona Franca. Premda je prvi model bio limuzina 1400, prvi je uspjeh postigao SEAT 600, licencna izvedenica Fiata 600 i pandan Zastave 750 (Fićo).
Proizvodili su i druge Fiatove modele, 850, 124, 127, 1900...
Od 1986. su u vlasništvu Volkswagen, a uvod je bila suradnja s Porscheom, koji je za Ibizu, blago povećanu i čvršću izvedenicu Fiat Una, projektirao motore.
Pod Volkswagenovom ‘kapom’ 1993. je otvoren suvremeni proizvodni kompleks u Martorellu, 35 km od centra Barcelone, gdje je premješteno i sjedište tvrtke.
U proteklih 68 godina logo tvrtke je mijenjao izgled:
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.