NA DANAŠNJI DAN

Prije 60 godina umro Rudolf Caracciola, predratni 'kišni čovjek', JEDAN OD NAJVEĆIH VOZAČA SVIH VREMENA

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ / Autoportal

28. rujna 1959. umro Rudolf Caracciola, predratni 'kišni čovjek', jedan od najvećih vozača svih vremena

Šest pobjeda na VN Njemačke, većina na slavnoj stazi Nürburgring, rekord je koji nikada nije dosegnut, a 1938. je Mercedes-Benzom W125, na autocesti Frankfurt - Darmstadt, postigao nevjerojatnih 432,7 km/h, što je na otvorenoj prometnici oboreno tek 2017.

Svako veliko, 'zlatno' razdoblje u povijesti utrka to je postalo podjednako zahvaljujući obilježenosti fascinantnim bolidima, kao i iznimnim skupom talenata koji su se u isto vrijeme nadmetali. Ni 1930-te, razdoblje 'Srebrnih strijela', nije iznimka. 

Bez omalovažavanja ostalih sjajnih vozača tog vremena, tri imena ipak se izdižu iznad svih, gurajući se jako visoko, obično među prvih desetak, i na ozbiljne ljestvice najboljih vozača svih vremena: Tazio Nuvolari, Bernd Rosemeyer i Rudolf Caracciola

Posljednje navedeni od njih bio je svojevrsni Alain Prost svog vremena, neatraktivnost stila nije mu pribavila istu razinu legende, kakav vežemo za Bernda i Tazija, ali je, efektivno, bio najuspješniji od trojca. Triput je bio europski prvak u prvenstvu vozača (pretečom titula u Formuli 1).

Usto je triput bio i prvak u brdskim utrkama. No, za razliku od Prosta, Caracciola je imao jednu odliku najvećih, ako je padala kiša i ako su uvjeti na stazi bili užasni, mogli ste uložiti vaše Reichsmarke na njegovu pobjedu s popriličnom sigurnošću. 

Svaka čast Ayrtonu Senni i Michaelu Schumacheru, ali ako je postojao jedan najveći 'kišni čovjek' u povijesti utrka, to je zacijelo bio Caracciola.

Potomak napuljskih emigranata u Njemačkoj, Caracciola je na svoj 14. rođendan odlučio da će postati vozač utrka. Većim je dijelom karijere bio vezan za Mercedes-Benz, čije je automobile i prodavao, uzdržavajući se vođenjem predstavništava stuttgartske tvrtke. Lista njegovih velikih uspjeha i pobjeda predugačka je za ovaj članak, pa ćemo se prisjetiti samo tri detalja. 

Godine 1931. pobijedio je na Mille Miglia, vozeći prekrasni Mercedes-Benz SSKL. U čitavoj će se povijesti te utrke još samo jednom dogoditi da strani vozač i automobil otmu pobjedu Talijanima, učinit će to Stirling Moss 1955., isto u Mercedes-Benzu. 

Šest Caracciolinih pobjeda na VN Njemačke rekord je koji nikada nije dosegnut, a znamo li da je većina njih bila na slavnoj stazi Nürburgring, teško je ne smatrati ih još vrednijima od današnjih.

No najnevjerojatniji je rekord od 432,7 km/h u letećem kilometru, ostvarenih u siječnju 1938. Mercedes-Benzom W125 na autocesti Frankfurt - Darmstadt. Možda i najveći vozač ikada, Bernd Rosemeyer, poginuo je pokušavajući premašiti tu brzinu, koja je na javnoj prometnici oborena tek 2017.

Teške nesreće, na Indianapolisu i u Bremgartenu, nagnale su ga da zaključi karijeru. Rođen je 30. siječnja 1901. u njemačkom Remagenu. Potkraj 1950-ih dijagnosticirana mu je uznapredovala ciroza jetre,te je od toga i umro, na današnji dan prije 60 godina, u dobi od samo 58 godina.

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter