Prije točno 56 godina, na autosalonu IAA'63 u Frankfurtu, predstavljen je NSU Wankel Spider, prvi automobil s wankelovim motorom. Simpatičan mali kabriolet dugačak 358, širok 152 i visok 123,5 cm u osnovi je kabrioletska izvedba modela NSU Sport Prinz, s tada trendovskim krilnim svjetlima, kojeg je dizajnirao Bertone.
Umjesto 3-cilindarskog zrakom hlađenog 2-cilindraša obujma 583 ccm ugrađen je jednokomorni wankelovim motorom obujma 498 ccm i snage od 50 KS pri 5000/min, a deset primjeraka za sportske vozače razvijalo je 65 KS pri 7000/min. Uz masu od 700 kg i ručni 4-stupanjski mjenjač bio je temperamentan - do stotke je ubrzavao za 14,5 sekundi i mogao potegnuti 153 km/h.
Bio je nepouzdan, kvarljiv i rastrošan, trošio je od 8 do 13 litara benzina na 100 km i više od litre ulja na 1000 km. Zbog trošenja brtvi na trokutastim klipovima teško je prolazio više od 10.000 km bez ozbiljnije reparature. Od 1964. do 1967. proizvedeno svega 2375 primjeraka.
Govorilo se da su u Neckarsulmu naučili lekciju te da će do promocije svog novog ‘super auta’ NSU Ro 80 sve biti poboljšano. Nažalost, priča s wankelovim motorom nije dobro završila...
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.