Početnu 14-kilometarsku dionicu avangardnog sustava Autobahn, prometnica s dva prometna traka u svakom smjeru, međusobno odvojenim zaštitnom barijerom, otvorio ga je Adolf Hitler…
Bio je to jedan od pothvata kojim je vodstvo Nacističke stranke 1930-ih u Njemačkoj osiguralo ‘gospodarsko čudo’, koje je nažalost bilo generator ratnog potencijala. Njemačku kovanicu Autobahn 1929. je osmislio i uveo u građevinske planove njemački inženjer Robert Otzen (1872. – 1934.).
Ali, upravo prva službena dionica Autobahna, Frankfurt – Darmstadt, dugačka 14 km, otvorena na današnji dan prije 85 godina smatra se početkom prvog autocestovnog sustava na svijetu.
Na njoj je 28. siječnja 1938. Rudolf Caracciola, posebno ‘ispeglanim’ Mercedes-Benz W125, projurio brzinom 432,7 km/h, što je gotovo osam desetljeća bila najveća brzina postignuta na službenoj prometnici.
Zanimljivo, poslužila je kao model za izgradnju prve autoceste u SAD-u, Pennsylvania Turnpike, dugačke 580 km, od New Castlea do Trentona.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.