Na današnji dan prije 53 godine Toyota je na japansko tržište lansirala prvi model Corolla, tvorničke oznake E10.
izvoz u Australiju počeo je već iste godine, a do 1968. pojavila se i u SAD i Europi. Konstrukcijski, bio je to vrlo konvencionalan automobil, s motorom sprijeda i stražnjim pogonom.
Sprijeda je bio MacPherson, a straga kruti most na lisnatim oprugama. Mjenjač je bio četverobrzinski s ručicom smještenom na podu, a opcijski se mogao dobiti i dvostupanjski automatik.
Pored limuzina s dvoja i četvera vrata postojali su i coupe i karavan. Pored klasične japanske tvornice Takaoka rađena je i u australskom Melbourneu.
Prva Corolla ni po čemu nije bila izniman automobil. Nudila je tipične japanske kvalitete, razmjerno mnogo opreme i živahne performanse po povoljnoj cijeni i bila razuman odabir za kupce.
Ništa na njoj nije ukazivalo da je začetnik nevjerojatnog fenomena: sa više od 40 milijuna prodanih primjeraka Corolla je najprodavaniji model automobila u povijesti. U pola stoljeća ničim se nije isticala, no uvijek je ostajala 'tu negdje', kao pošten komad automobila za razumne kupce.
Nikada u trendu, no niti izvan njega. Pogledamo li unatrag, te kvalitete su prisutne još od E10.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.