Novi vidikovac Armanija s pogledom na Oprtalj
Jednom varijantom predviđena je mogućnost da se do 2025. godine smještajni kapaciteti s postojećih 858 kreveta povećaju na 2.350, tako da se poveća njihov broj u svim objektima te izgradi kamp-turističko naselje s 500 ležajeva, naravno uz poštivanje načela održivog razvoja * Prijedloge i mišljenja moguće je dostaviti do 19. lipnja
Prepoznatljiva destinacija ruralnog turizma, usklađenog poljoprivrednog i turističkog razvoja, raznolikih sadržaja i događaja, koja turistički "diše" po uzoru na razvijene ruralne regije Italije, Francuske i Slovenije, turistička je vizija koja proizlazi iz Strateškog plana razvoja turizma oprtaljske općine do 2025. godine. Za ovaj ključni dokument u kreiranju aktivnosti vezanih za daljnji turistički razvoj upravo se provodi jednomjesečno savjetovanje s javnošću u postupku njegovog donošenja, a prijedloge i mišljenja moguće je dostaviti do 19. lipnja.
Za projekt njegove izrade, oprtaljskoj općini su na natječaju za provedbu podmjere 7.1. "Sastavljanje i ažuriranje planova za razvoj općina i sela u ruralnim područjima i njihovih temeljnih usluga te planova zaštite i upravljanja koji se odnose na lokalitete Natura 2000 i druga područja visoke prirodne vrijednosti", u sklopu Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske, dodijeljena nepovratna sredstva od 43.250 kuna. Financijska potpora fondova Europske unije je 85 posto iznosa, a preostalo je državna potpora. Strateški plan izradio je porečki Adria Bonus u suradnji sa Sveučilištem Josipa Jurja Strossmayera iz Osijeka i Institutom za poljoprivredu i turizam Poreč.
- Kroz strategiju želimo stvoriti preduvjete razvoja i na određen način trasirati u kojem smjeru turistički razvijati oprtaljsko područje. Cilj je valorizirati prirodne resurse i poljoprivrednu proizvodnju koji će se kroz investicije u turizmu spojiti i dati jednu prepoznatljivost području, kaže načelnik Aleksander Krt.
Može se reći da su na oprtaljskom području na dobrom putu, već godinama turističku ponudu grade na prirodnim resursima, tartufima, vrhunskim vinima i maslinovim uljima, medu, šumskim plodovima, ljekovitoj termalnoj vodi. Lani su ostvarili 54.400 noćenja, od toga u Istarskim toplicama 37.400, a ostalo u privatnom smještaju.
- Ovoga što se razvilo u turističkom i poljoprivrednom smislu zadnjih petnaestak godina, prije nije bilo. Znači mi smo došli od Istarskih toplica i niti jednog poljoprivrednog proizvoda, do danas gdje imamo smještajne kapacitete izvan toplica, poznate agroturističke objekte, restorane, konobe i autohtone proizvode prepoznatljive na svjetskom tržištu, kaže Krt.
Na oprtaljskom području danas raspolažu s 858 kreveta od čega 418 pripada hotelu Lječilište Istarske toplice, dok je preostalih 440 kreveta smješteno u 98 objekata. Jednom od razvojnih varijanti predviđena je mogućnost da se do 2025. godine smještajni kapaciteti povećaju na 2.350 kreveta tako da se poveća njihov broj u svim objektima te izgradi kamp-turističko naselje sa 500 ležajeva. Naravno sve to uz poštivanje načela održivog razvoja.
Polazeći od globalnih trendova na turističkom tržištu za razvoj turizma do 2025. godine, posebno su važni zdravstveni, kulturni, poslovni turizam, cikloturizam, eno i gastroturizam, ruralni turizam, pustolovni i sportski turizam. Uz to, oprtaljska općina svoju priliku vidi i u razvoju nekoliko specifičnih grupa proizvoda, pri čemu ponajviše ekoturizma, agroturizma, kušaona vina i maslinova ulja te OPG-ova koji bi svoje proizvode mogli prodavati direktno gostima ili kroz određeni oblik zadruge, javno-privatnog partnerstva, u suradnji općine i poljoprivrednika. Ovakav vid prodaje tipičan je za Italiju, a kod nas još nerazvijen. Turistička djelatnost Općine Oprtalj ima uvjete za razvoj više vrsta turizma na ruralnom prostoru, posebno lječilišnoga turizma u Istarskim toplicama s termalnom vodom jednom od najkvalitetnijih u Europi te seoskoga turizma. Treba ju poticati kroz individualno poduzetništvo i EU projekte.
Izrazita segmentacija tržišta, stvarat će potrebu za raznolikim sadržajima. Mogućnosti su brojne, od organiziranja umjetničkih kolonija, gastronomije koja je kao dio kulturološkog identiteta oduvijek privlačila ljubitelje dobrog zalogaja i kapljice, osmišljavanja cesta za branje gljiva, cesta sira, cesta maslinova ulja, vinskih cesta, cesta meda, do kulturnog turizma, trekkinga, ljetnih kampova za dječje kolonije, eko poljoprivrede, otvaranje suvenirnica, manjih butika kao i drugih trgovina, uslužnih djelatnosti. Događaji i manifestacije jedan su od najznačajnijih elemenata ponude. Općina Oprtalj već nudi raznoliku ponudu događaja i manifestacija koji svakom godinom postaju sve popularniji, a time povećavaju dolazak i boravak gostiju na ovom području. Dani Zigante tartufa, Tuber(food)fest, Kestenijada, Festival vatre…, često su prilika da izletnici otkriju destinaciju i potom joj se iznova vrate.