Brodari u Puli (snimio D. ŠTIFANIĆ)
Istra je već u siječnju primila dva izuzetno velika priznanja te će, prema svemu sudeći, i ove godine dostići svoj godišnji prosjek od četiri velike nagrade.
Kada to objavimo svake godine, izgleda kao da smo se preplatili na ta velika priznanja i da ona stižu "po defaultu". Gotovo identično poimanje kao i u rukometu, ako Hrvatska ne dospije do polufinala kao da i nije bila na prvenstvu. Međutim, situacija nije ni približno takva, kaže direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević komentirajući nova laskava priznanja istarskom turizmu. Zahvaljujući kvaliteti svog turističkog proizvoda i mudroj marketinškoj strategiji, Istra je već dugi niz godina u samom vrhu najnagrađivanijih turističkih regija u svijetu, čime osigurava stalnu prisutnost i odličnu vidljivost na sve zahtjevnijem turističkom tržištu.
Ivošević pojašnjava da se te velike nagrade u turizmu, kao uostalom ni osvojene medalje u rukometu, ne mogu ni kupiti, ni dobiti na lijepe oči, već se moraju zaraditi na terenu, u izravnim utakmicama s konkurentima.
- U rukometu je na kraju najvažnije imati jedan gol više od protivnika, a u turizmu trebate ponuditi cijeli set kriterija koji će biti ugodniji, povoljniji, atraktivniji od konkurencije. U turizmu to znači: da za istu cijenu ponudite bolju uslugu i servis i doživljaj od konkurencije, ili da ponudite skuplju cijenu s kojom ste uvjereni da će gost napraviti taj dodatan napor i da će ta cijena opravdati u potpunosti "taj napor". Najbolja opcija bila bi da ste u stanju ponuditi nešto jedinstveno i atraktivno što nema nitko od konkurencije i tu ste odmah pobjednik. Zadnja opcija, koju je Istra uvjetno rečeno napustila prije nešto više od deset-petnaest godina, je ta da igramo na najnižu cijenu koja će, istina, biti najpovoljnija, ali u smislu usluge, servisa i doživljaja mršava, skromna i neatraktivna, kaže Ivošević.
- Taj koncept Istra je napustila izradom prvog i drugog master plana razvoja turizma. U njemu stoji da se odabrani model razvoja bazira na procesu restrukturiranja i repozicioniranja destinacije na načelima održivog i odgovornog razvoja, te da su produkti nafilani atraktivnim doživljajima i iskustvima, kaže Ivošević.
Rezultat je da Istra već jedanaestu godinu zaredom dobiva u prosjeku četiri velika priznanja na godišnjoj razini. Sveukupno u jedanaest godina osvojeno je njih 48. Tih 48 nagrada dobiveno je od 22 različita vrhunska specijalizirana turistička medija među kojima su primjerice ADAC, Lonely Planet, National Geographic Traveller, The Huffington Post, CNN, USA Today, Forbes i mnogi drugi. Mahom se tu radi o osvojenoj pobjedničkoj poziciji ili o uvrštenju Istre među top 10 destinacija svijeta po raznim kriterijima, što je podatak s kojim se rijetko koja destinacija na svijetu može pohvaliti.
- Kada vas ADAC 11 godina zaredom proglasi pobjednikom u kategoriji najpoželjnija auto destinacija njemačkih gostiju u konkurenciji najznačajnijih njemačkih, austrijskih, švicarskih i talijanskih regija, onda je to zaista veliko postignuće. A kada imamo na umu da su nam njemački gosti daleko najvažniji gosti u Istri s udjelom većim od 30 posto, onda taj podatak u potpunosti dobiva jednu drugu dimenziju. Nije čudno da su nam pored svih drugih marketinških aktivnosti u svim ovim godinama upravo Nijemci "spašavali sezone", kaže Ivošević.
Uz to, tu je i najznačajniji svjetski vodič za najbolja ekstra djevičanska maslinova ulja Flos Olei u kojem je Istra posljednjih šest godina zaredom proglašena najboljom na svijetu jer ima uvijek više od 70 uvrštenih ulja.
- Taj medij nema značaj i širinu jednog ADAC-a, ali ima svakako veliku važnost u tom nišnom produktu i nišnom turizmu maslinova ulja, po čemu je Istra najbolja na svijetu. Nisam siguran u kojoj je to disciplini Hrvatska u nečemu bila najbolja na svijetu i da to potvrđuje šest godina zaredom, kaže prvi čovjek TZ-a Istre. Podsjeća i da su u zadnjih 11 godina tri puta osvojene pobjedničke titule u Lonely Planetu, National Geographic Travelleru i The Huffington Postu.
- Veliko dostignuće je kad osvojite nagradu u TOP 10 destinacija svijeta u nekom mediju, a još veće kad se to dogodi u nizu utjecajnih svjetskih medija, te ta priznanja potvrdite tri, šest ili 11 puta zaredom kao što je to Istri pošlo za rukom. U tom kontekstu ovaj posao predstavlja veliku potporu podizanju reputacije destinacije Istre, stavlja nas na radar najutjecajnijih medija koji sugeriraju svojim čitateljima da nas posjete, jednom riječju bildaju brand destinacije Istre, kaže Ivošević dodajući da sve to samo potvrđuje da Istra svake godine iznova može producirati zanimljiv sadržaj, atraktivnosti i novosti koji su tim svjetskim medijima izuzetno interesantni.
- Medijska uvaženost destinacije je ključna u uvjetima kada je svjetska konkurencija izuzetno oštra, kada se pojavljuju nove destinacije, kada putem digitalnog marketinga u trenutku možete skrenuti pozornost na sebe. Zato je danas u modernom turizmu borba za svakog gosta ključan marketinški rezultat, zaključio je Ivošević.