KAKO JE PROPAO MEGAKOMPLEKS PULA GATE U ŠIJANI

TVRDI DA SU GA IZIGRALI VELIKI IGRAČI: Emil Žunec zbog Pula Gatea izgubio FIRMU I ČETIRI BENZINSKE PUMPE

Emil Žunec (M. MIJOŠEK)

Emil Žunec (M. MIJOŠEK)


Tvrtka Pula Gate, u vlasništvu austrijskog fonda, trebala mi je platiti 14 milijuna plus zatezne kamate, odnosno ukupno 22 milijuna kuna. Ovrha je malim dijelom izvršena, samo 60 tisuća kuna. Na mojoj fakturi bilo je šest milijuna kuna PDV-a pa mi je Porezna uprava blokirala račun i išla u naplatu, zbog čega je moja tvrtka Oil Rijeka gurnuta u stečaj, kaže Žunec

Nakon što smo objavili priču o gradskom ruglu, nesuđenom projektu Pula Gate koji se trebao realizirati u Šijani, na parceli kod plavo-žutih nebodera, gdje se više od desetljeća nalazi deset metara duboka jama, javio nam se pokretač projekta Emil Žunec. Time je, kaže, želio skinuti teret sa svog imena, tvrdeći da je sve krenulo nizbrdo neovisno o njegovim namjerama.

Žunec podsjeća da je parcelu na katastarskoj čestici 1857/3 u Šijani od gotovo 10 tisuća kvadrata kupio za 2,5 milijuna eura želeći ondje prvo otvoriti benzinsku crpku, budući da je u sklopu svoje tvrtke Oil Rijeka već imao četiri pumpe: na Vodnjanskoj cesti, u Vodnjanu, Banjolama i Kraljevici. One se poslovale u sklopu Arcus delte, tvrtke kćeri Oil Rijeke. Međutim, Prostornim planom Pule na tom mjestu, gdje se nekad nalazila velika hala u kojoj se prodavao antikni namještaj, nije bila predviđena benzinska, pa je Žunec odlučio na tom mjestu izgraditi kompleks od 22.000 kvadrata, na dvije podzemne i pet nadzemnih etaža. Tu su planirani trgovački centar, hotel s četiri zvjezdice, poslovni prostori u prizemlju i luksuzni stanovi s visećim vrtovima na vrhu zdanja. Projekt je pokrenuo 2008., u godini izbijanja ozbiljne svjetske gospodarske krize.

Kredit ili partner

- Htio sam na najbolji način iskoristiti to zemljište, tad je bio boom, u isto vrijeme se gradio Avenue Mall u Zagrebu. Ja sam osmislio projekt, otkupio zemljište i ishodovao lokacijsku i građevinsku dozvolu. Plaćeni su vodni i komunalni doprinos te izgradnja pristupne ceste. U podzemlju su bile predviđene garaže, a dio parkirnog prostora trebao je biti i izvan objekta, kaže Žunec. Vrijednost cijelog projekta bila je 25 milijuna eura. Tako velik novac Žunec nije mogao osigurati sam, pa se obratio austrijskom investitoru.

- U to doba, 2006., bio je procvat građevinarstva. Tad smo dobili građevinsku dozvolu i onda sam krenuo tražiti ili kredit ili poslovnog partnera. Kredit je bio preriskantan zbog visokog iznosa, a onda sam se odlučio udružiti s renomiranim partnerom, a riječ je o sestrinskoj tvrtki Austrijske banke - fondu Bank Austria Real Invest Immobilien-Kapitalanlage GMBH iz Beča koji u Hrvatskoj posluje putem tvrtke Pula Gate. Oni su u Zagrebu gradili nekoliko poslovnih objekata, tako da sam preko svojih poslovnih partnera došao do njih. Oni su izradili detaljnu analizu projekta i nakon skoro dvije godine sklopili smo ugovor kojim smo utanačili da moja tvrtka razvija i gradi projekt te pronalazi zakupce, dok Austrijanci ulažu kapital. Radovi su počeli početkom 2008. Bilo je dosta iskopa, kopalo se na dubinu od deset metara. Iskopano je 80.000 kubika. Za kupnju zemljišta i iskope potrošio sam oko četiri milijuna eura koje sam na kraju izgubio, veli Žunec. Naime, fond mu je, nastavlja, negdje koncem 2008. poslao pismo o otkazu ugovora. (Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter