SAINT KOTAR

Puljanin prodao kuću da bi završio proizvodnju računalne igre. Fali mu još 39 tisuća eura. Igra je horror i odvija se u Gorskom Kotaru. MOGLA BI BITI HIT

| Autor: Milan PAVLOVIĆ

Zanimljiva izložba srednjovjekovnih predmeta navela je troje prijatelja da posjete mjestašce u Gorskom Kotaru, no kako stižu u njega bivaju uvučeni u sablasnu seriju brutalnih ubojstva koja se u njemu događaju i koja su navodno povezana sa štovanjem vraga i vještičarenjem. Ovaj intrigantni zaplet otvara vam vrata u uzbudljiv svijet računalne igrice "Saint Kotar" iza koje stoje Red Martyr Entertainment i tim pulskih kreativaca za koje je danas izuzetno važan dan. Naime, točno u 9 sati pokrenuta je crowdfunding kampanju na Kickstarter platformi putem koje će Puljani u narednih mjesec dana pokušati osigurati financijska sredstva za nastavak razvoja i dovršetak ovog projekta.

Istovremeno je, kao podrška kampanji prikupljanja sredstava, javnosti predstavljena besplatna demo verzija igrice Saint Kotar: The Yellow Mask, koja ima za cilj svim zainteresiranim igračima pokazati što ovaj pulski studio sve može, kao i što je sve i kako dosad napravljeno. A napravljeno je doista puno jer ova se psihološka horor avantura, koja se odigrava u imaginarnom mjestu Saint Kotar koje se nalazi na području Gorskog Kotara, vrijedno razvija još od 2016. godine.

Sama ideja rodila se puno ranije, u glavi osnivača i vlasnika studija Marka Tominića.

"Ja sam još prije desetak godina ušao u poduzetništvo i osnovao tvrtku koja je funkcionirala kao web shop i bavila se prodajom računalnih igrica. To je bio dobar posao, međutim ovo što sad radim, razvijanje vlastite igre, oduvijek je bio moj san. U svijetu računalnih igara sam od kad znam za sebe i uvijek sam imao nekakve ideje, međutim ozbiljno se baviti time kao poslom na ovim prostorima dugo vremena za mene nije bilo moguće. Napredak tehnologije, te rasprostranjenost i brzina interneta vremenom su uklonili većinu barijera, a kako je želja i dalje bila ogromna na koncu sam prelomio i odlučio pokušati tu životnu strast pretvoriti u posao i izvor prihoda", kaže Tominić.

sako

Detalj iz igre Saint Kotar

Iskorak je to na tržište koje je zadnjih godina u velikoj ekspanziji i koje je već neko vrijeme po globalnim prihodima značajno "prešišalo" nekad nedodirljivu filmsku industriju. No, kao i u većini dugih poslova, put do prve zarade dug je i težak, a sam proces nastanka proizvoda poprilično košta.

Tako je i Tominić početke svog novog biznisa financirao novcem zarađenim od web shopa, međutim da bi stvar postala ozbiljna trebalo je otići korak dalje, okupiti ozbiljan tim ljudi, te osigurati značajnija sredstva za financiranje tog pogona. Lani je i to prelomio, a kao financijska podloga planu poslužila je ni više ni manje nego djedovina.

"Konkretno, prodali smo kuću od nonota i none i sav taj novac sam uložio u ovu igru. Zaposlio sam ljude, došao u inkubator, ali nažalost nije to dovoljan novac da se čitava priča dovrši i pokriju svi troškovi. Zbog toga nam je potreban ovaj izlazak na Kickstarter platformu, kao i besplatni prolog kojeg izbacujemo iste sekunde. Već taj besplatni prolog, umjesto uobičajenih petnaestak minuta, nudi igračima dva do tri sata igre, dok će cijela igra imati dvadesetak sati. Za to nam treba novac i bazični cilj nam je crowdfundingom prikupiti 39 tisuća eura. Taj novac pokrio bi razvoj i dovršetak igre, no ne bi bio dovoljan i za troškove lokalizacije, honorare govornih glumaca ili izradu verzije za konzole s obzirom na to da ovu koju razvijamo je verzija isključivo za PC, ali vjerujem da bi to bio dobar početak", kaže Marko Tominić.

Inače, glasovi koji se mogu čuti u igricama traženi su putem audicija i natječaja na koji se javilo tristotinjak glasovnih glumaca. Odabrani su najbolji, a među njima i glumac Happy Anderson. Na njegovom IMDB profilu uz značajnije uloge u Netflixovoj seriji Mindhunter i novom Snowpierceru, filmu Bright s Will Smithom, te nizu drugih naslova tako je pridodan i glas Davora Gajskog koji je ovaj američki glumac dao u Saint Kotaru.

sako

Crkvica u Muntiću "glumi" crkvu u igrici

Što se same igre tiče, radi se o tzv. klik avanturi koja je originalna kreacija, no ako se traže sličnosti s onima koje su prisutne na tržištu po dinamici igranja, prema Tominićevim riječima, najsličnija je Broken Sword naslovima, po atmosferi Gabriel Knightu i Black Mirroru. Inspiraciju za nju, osim u igrama, on i ostali iz tima crpili su i u djelima H. P. Lovecrafta, Edgara Allana Poea i Roberta Chambersa, serijama True Detective i Twin Peaks te filmovima Seven i The Witch.

Premda je samo mjesto radnje Sveti Kotar fiktivno, kao inspiracija pri izradi grafike poslužilo je više manjih mjesta i stvarnih lokacija u Gorskom Kotaru, pa će neki od domaćih igrača, kaže naš sugovornik, vjerojatno prepoznati popularno jezero Bajer kod Fužina.

"Da se mogu vratiti vjerojatno bih radnju ove svoje prve računalne igrice smjestio negdje u Istru, ali eto, definitivno ću pokušati ispraviti to već u narednom projektu. Razmišljam već o tome i možda bi se u središtu te nove priče mogla naći Kringa, odnosno legenda o prvom europskom vampiru Juri Grandu, ali ima za to vremena, vidjet ćemo", tajanstven je Tominić.

Djelić Istre ipak je ugradio i u svoj fiktivni Saint Kotar, a radi se o crkvici u Muntiću. Nju je ilustrator prema Tominićevoj želji vjerno "prenio" u igricu, a radi se o svojevrsnom homageu ranije spominjanim nonotu i noni koji su u tom selu živjeli.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter