Marko Tominić
Prema izboru čitatelja portala HCL, najvećeg i najutjecajnijeg gaming portala u regiji, računalna igra Saint Kotar najbolja je hrvatska igra u 2021. godini! Projekt je to iza kojeg stoje pulska tvrtka Red Martyr Entertainment, odnosno njezin osnivač i vlasnik Marko Tominić sa suradnicima.
Zlatni dabar tog specijaliziranog portala tradicionalno se, u nekoliko kategorija, dodjeljuje onim izdanjima u kojima su zaljubljenici u računalne igrice najviše uživali, te je za svakog tko se bavi tim poslom, a pogotovo za ekipu iz Red Martyra kojima je ovo prva igrica koju su “bacili” na tržište, naći se među dobitnicima izuzetno značajno priznanje.
Nakon nekoliko godina rada na tom projektu digitalno izdanje video igre Saint Kotar u prodaji se našlo krajem listopada ove godine, a prvi pokazatelji i prosječna ocjena korisnika koja iznosi 8 od 10, dokazuju da je igra izuzetno dobro prihvaćena među ljubiteljima žanra tzv. klik avanture kojem pripada. Računalna igrica Saint Kotar još jedan je uspješan projekt koji se razvio pod "kišobranom" poduzetničkog inkubatora Istarske razvojne agencije, odnosno u pulskoj "roza zgradi" i istom onom prostoru u kojem su se prije ne tako puno godina na osvajanje svijeta spremali krenuti Silvio Kutić i Izabel Jelenić iz vodnjanskog Infobipa.
Industrija računalnih igrica u nezadrživom je rastu, te je prema podacima američke analitičke kompanije Newzoo u ovoj godina ostvarila prihod veći od 180 milijardi dolara. Nedavna istraživanja pokazala su da se radi o tržištu koje je lani premašilo brojku od 3 milijarde konzumenata, odnosno obuhvaća 40 posto čovječanstva.
Za razliku od brojnih drugih industrija brojke "gaminga" su vrtoglavo rasle u uvjetima pandemije i lockdowna te se procjenjuje da će se do 2024. godine to tržište nastaviti rast, te da će težiti više od 200 milijardi dolara, što je vrijednost veća od one koju danas zajedno ostvaruju filmska i glazbena industrija.
Marka Tominića u taj svijet uvela je ljubav i strast prema igrama, a da bi se sve to pretočilo u posao, uz puno vremena i truda bila su nužna i značajna ulaganja. Rezultat je računalna igra koja se odigrava u imaginarnom mjestu Saint Kotar, za koje je, kako smo već pisali, autor inspiraciju pronašao u više manjih mjesta i stvarnih lokacija u Gorskom Kotaru. Zahvaljujući tome projekt je ove godine financijski podržalo i Ministarstvo kulture RH sredstvima namijenjenim programima u kulturnim i kreativnim industrijama.
Verzija Saint Kotara za računala dostupna je širom svijeta putem trgovina Steam, Gog i Epic Game Store, no posao Tominića i njegove ekipe ide dalje, kako s daljnjim razvojem ovog, tako i s budućim projektima. Glavni cilj mu je u novoj godini dodatno ojačati tim suradnika u Puli, jer u tom kreativnom poslu i neobavezan razgovor u uredu se, kaže, vrlo često zna pokazati rješenjem nekakvog problema ili inspiracijom.
"I na ovom projektu Saint Kotar suradnike sam po pojedinim segmentima imao iz cijelog svijeta, no želja mi je da jezgro tima, odnosno ljude koji su najvažniji u tom procesu, okupim oko sebe u Puli. Trenutno mi je u tom smislu najvažnije popuniti poziciju unity programera, pa se nadam da ću za to mjesto već početkom godine naći nekog vrijednog i ambicioznog domaćeg kreativca", kaže Tominić.
Planovi za 2022. vezani su uz nastavak rada na Saint Kotaru, ali i početku osmišljavanja nove računalne igre u središtu koje bi se mogao naći i najpoznatiji istarski vampir Juraj Grando, ali to je, zaključuje uz osmjeh Tominić, sve još uvijek u povojima i priča za neki budući susret.