ISPRAVLJANJE OCJENA

PROJEKT VOLONTERSKOG CENTRA ISTRA: Dvadesetak volontera pomaže učenicima OŠ Centar u svladavanju školskog gradiva

U program je od ožujka do studenog ove godine uključeno 15 učenika i učenica od 1. do 8. razreda Osnovne škole Centar te 21 volonterka i volonter koji su nakon edukacije započeli s pružanjem pomoći u učenju dva puta tjedno po jedan sat, kaže Aleksandra Lera iz Volonterskog centra Istra

| Autor: Helena Mostarkić Gobbo, Mirjana Vermezović Ivanović
Volonterski centar Istre

Volonterski centar Istre


Program pomoći u učenju jedna je od brojnih aktivnosti programa koji Volonterski centar Istra provodi u partnerstvu s Gradom Pula, Gimnazijom Pula, Osnovnom školom Centar, pulskim Centrom za socijalnu skrb, Gradom Pazinom, Gimnazijom i strukovnom školom Jurja Dobrile Pazin, Gradom Buje te Srednjom školom Vladimir Gortan Buje.

Realizacija ovog programa krenula je početkom ove godine i trajat će do kraja 2022., a provodi se uz financijsku podršku Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. Kao cilj programa pomoći u učenju djeci osnovnoškolskog uzrasta ističe se omogućavanje kontinuirane podrške u savladavanju nastavnog gradiva, organiziranje vlastitog procesa učenja, jačanje odgovornosti i razvoj drugih vještina potrebnih za savladavanje izazovnih situacija u školovanju.

Ispravljene ocjene

„U program pomoći u učenju od ožujka 2021. do studenog 2021. godine uključeno je 15 učenika i učenica od 1. do 8. razreda Osnovne škole Centar te 21 volonterka i volonter, koji su nakon edukacije započeli s pružanjem pomoći u učenju dva puta tjedno po jedan sat, u prostorijama Volonterskog centra Istra“, istaknula je Aleksandra Lera iz Volonterskog centra Istra. Jako smo, dodala je, ponosni što su u razdoblju od ožujka do lipnja učenici i volonteri predano radili te ukupno proveli 211 sati u zajedničkom radu, dok su u sve aktivnosti vezane uz program volonteri uložili ukupno 359 volonterskih sati.

"Osim ispravljenih ocjena i poboljšanog školskog uspjeha, kod učenika se primjećuje i promjena u ponašanju u školi, kroz povećani angažman i zalaganje na satu. Veseli nas da uključeni učenici prihvaćaju program te da ističu i da osjećaju da ih volonteri uvažavaju i uzimaju u obzir njihove potrebe i mišljenje. Budući da je većina učenika izrazito zadovoljna svojim uspjehom na kraju školske godine i u programu im se najviše svidjelo upravo učenje, smatramo da su naši volonteri napravili izniman posao. I volonteri su istaknuli da su kroz program puno naučili, o sebi i izgradnji odnosa, a osobito od djece kojoj su pomagali u učenju. Povratne informacije djece i volontera, kao i vrlo kvalitetna suradnja s Osnovnom školom Centar ohrabrile su nas na daljnju provedbu programa i uključivanje novih volontera koji nastavljaju s pružanjem pomoći u učenju uključenim učenicima“, kaže Lera.

Volontersku pomoć u učenju ranije je pružala Udruga Suncokret - Pula, koja je tijekom 2021. godine prestala s radom, pa je Volonterski centar Istra odlučio započeti s takvim programom, osmišljenim tako da omogućuje kontinuitet individualne podrške učenicima.

Odgoj za volontiranje

„Jedan volonter pruža podršku u učenju istom učeniku dva puta tjedno, u razdoblju od najmanje tri mjeseca. Partnerstvo s Osnovnom školom Centar uspostavljeno je zbog iskustva Udruge Suncokret s provedbom pomoći u učenju te, primarno, zbog iskazanog interesa same škole, temeljenog na potrebama njezinih učenika. Uz to je, kao formalni partner i dodatna potpora pri uključivanju djece iz obitelji slabijeg socijalno-ekonomskog statusa, u program uključen i Centar za socijalnu skrb Pula. Sa školom Centar u provedbi pomoći u učenju surađujemo kontinuirano, no partnerstvo je usmjereno i na uspostavu, razvoj i provedbu različitih aktivnosti odgoja za volontiranje. Do sada su održane radionice o volontiranju s učenicima 3. i 4. razreda, a planiraju se volonterske akcije u suradnji s odabranim organizatorom volontiranja u zajednici. Cilj tih aktivnosti je doprinijeti uspostavi školskog volonterskog programa koji stvara prostor za daljnji razvoj uključenih učenika“, pojasnila je Lera.

Napominje da je projekt namijenjen učenicima OŠ Centar kojima je potrebna dodatna podrška u savladavanju nastavnog gradiva i poboljšanju školskog uspjeha.

„Trenutno je u rad s učenicima uključeno 10 volontera, odnosno volonterki. Kroz individualni rad s volonterima učenici imaju priliku razvijati i druge socijalne vještine važne za uspješno strukturiranje vlastitog učenja te izgraditi kvalitetan odnos s podržavajućom odraslom osobom. Učenici se u program pomoći u učenju uključuju u suradnji sa stručnom suradnicom - pedagoginjom, na temelju procjene učitelja razredne nastave, odnosno razrednika i uz suglasnost roditelja, odnosno zakonskog zastupnika djeteta“, istaknula je.

Individualna podrška

U program pomoći u učenju uključeni su učenici za koje je, na temelju informacija stručnih osoba škole, procijenjeno da im je potrebna takva vrsta pomoći.

„Uključeni učenici razlikuju se s obzirom na školski uspjeh i vještine savladavanja gradiva. Većina njih ističe negativan utjecaj nastave na daljinu koja utječe na proces strukturiranja i organiziranja procesa učenja. Pojedini učenici koji sudjeluju u programu školuju se prema redovitom programu školovanja uz individualizirane postupke, odnosno prilagodbu programa školovanja, iz pojedinih ili svih nastavnih predmeta. Učenicima se tijekom programa pomoći u učenju pruža individualna podrška, pri čemu naglašavamo ulogu uključenih volontera i volonterki koji pomno prate mogućnosti i potrebe uključene djece, pokazuju visok stupanj kreativnosti i prilagodbe te pružaju emocionalnu podršku djetetu u svladavanju teškoća i izazova pri usvajanju nastavnog gradiva“, pojasnila je Lera.

Školska pedagoginja Maja Manzin navodi da je riječ o prvoj suradnji Centra i OŠ Centar i nada se da će ih biti još s obzirom na dosadašnje pozitivno iskustvo. Navodi da je u ovoj školskoj godini u program pomoći uključeno 11 učenika, a od početka provedbe programa bilo ih je 15, od 1. do 8. razreda.

„U prethodnoj školskoj godini, od ožujka do lipnja 2021., bilo je uključeno trinaestero učenika, pri čemu je devetero učenika nastavilo sa sudjelovanjem u programu, a uključilo se i dvoje novih.

Projekt se nastavlja

Broj uključenih učenika ovisi o broju i mogućnostima volontera. Važno je napomenuti da su u Volonterskom centru prepoznali potrebe naših učenika te su, iako je prijedlogom programa bilo predviđeno uključivanje pet učenika, omogućili da veći broj učenika dobije pomoć u učenju koja im je potrebna“, dodala je.

Manzin objašnjava da je za vrijeme provedbe pomoći u učenju učenicima pružena mogućnost rada individualno ili u skupini po dvoje, u kojoj mogu dobiti vodstvo, objašnjenje i potporu tijekom usvajanja gradiva. Navodi da je svakako u planu daljnja suradnja s Volonterskim centrom.

„Program 'Lokalni Volonterski centar Istra', pa tako i aktivnosti pomoći u učenju, nastavit će se i u sljedećoj godini. Nadamo se da će u budućnosti biti moguće uključivanje većeg broja učenika. Uz pomoć u učenju, program uključuje i aktivnosti odgoja za volontiranje: već su provedene informativno-motivacijske radionice o volontiranju za učenike 3. i 4. razreda, a nastavljamo s planiranjem volonterske akcije. Voljeli bismo započeti s aktivnostima senzibilizacije učenika za volontiranje te pokrenuti volonterske akcije u školi i zajednici, a dugoročno razmišljamo o uspostavi školskog volonterskog kluba, pri čemu planiramo usko surađivati s Volonterskim centrom Istra“, zaključuje Maja Manzin.

Usprkos potrebama, Lera kaže da trenutni ljudski i prostorni kapaciteti kojima raspolaže Volonterski centar Istra ne omogućuju uključivanje novih učenika. "No, s obzirom na važnost programa, u predstojećem će se razdoblju razmišljati o mogućnosti razvoja i širenja dosega programa kroz suradnju s drugim ključnim dionicima“, zaključuje Aleksandra Lera.

Volontiranjem pomažu djeci, ali i sebi

Volonteri su vrlo zadovoljni uključivanjem u program pomoći.

Nikša Sršen, jedan od njih, kaže da je stupio u kontakt s Volonterskim centrom Istre s namjerom da pruži pomoć djetetu u učenju.

- Koordinatorice volontera su tople i susretljive osobe koje volontere osposobe da, osim za volontiranje, rade i na svom osobnom razvoju razvijajući raznovrsne životne kompetencije. Ideja volontiranja je humana te omogućuje volonteru razviti svoju humanost, a istodobno svijetu pružiti praktičnu podršku, kaže Sršen.
Mateja Sponza prijavila se jer voli raditi s djecom.

- Biti im podrška i prijatelj te im pomoći u usvajanju nastavnog gradiva je nešto što me ispunjava i čini sretnom. Znam da ću kroz volontiranje steći jedno ogromno iskustvo, nova znanja, ali i poboljšati vještine poučavanja koje ću moći koristiti u daljnjem radu s djecom. Stoga od ovog volontiranja očekujem ne samo da ću pomoći djetetu, već i sebi, kaže Sponza.

Ika Dmitrović kaže da je nakon lijepog iskustva volontiranja u sklopu programa udruge Portić "Pripovjedačica priča za laku noć-tete i barbe pričalice" u pulskoj bolnici odlučila volontirati u Centru. "Bilo je zanimljivo i korisno sudjelovati u radionicama i bit će mi zadovoljstvo da dio slobodnog vremena ispunim pomaganjem u učenju u sklopu ovog programa", veli Dmitrović.Nikša SršenDmitrović

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter