"Poput epidemije, iz daleke Amerike, preplivao je ocean i stigao do Pule. Na sveopću radost kupaca, donio je groznicu masovnog šopinga i omogućio kupcima savršenu priliku za nabavku darova ili obnovu garderobe", oglas je jednog trgovačkog centra. On je ozloglašeni - Black friday ili Crni petak.
Nakon običnih sezonskih sniženja i naše je potrošačko društvo zahvatila groznica svakojakih akcija - od Sretnih srijeda, Zelenih četvrtaka, Late night shoppinga pa sve do Crnog petka, koji se prvi puta, doduše tada još uvijek sramežljivo, pojavio u središtu grada prije nekoliko godina. Danas je već stasao u pravoga momka koji obilazi ne jedan, već više šoping centara.
I dok se većina, barem na društvenim mrežama, zgraža nad društvom koje je zagrezlo u amerikanizaciju i grozi scena suludih jurnjava za popustima, realnost je zapravo drugačija - velik dio ljudi voli popuste, ma koliko oni minorni kod nas bili. Unatoč tome što dio ljudi životari, što neki ne znaju što će sutra staviti na stol, što svakodnevno pišemo (i) o tome da život u Puli nije tako bajan, trgovački centri bilježe rekordne posjete, a tekstovi o njihovim otvaranjima najčitaniji su na portalima.
"Dođite u petak, imat ćemo popust od 15 posto, isplati se", šapnula mi je konspirativno ljubazna trgovkinja u jednoj drogeriji još u srijedu. Dvadeset posto na novu, 30 posto na staru kolekciju, 50 posto na odabrane modele. Vrište popusti sa svih strana. Dajte masi bilo što - jer kupovati se mora! Peglat će kartice danas, a o računima razmišljati malo sutra. (Borka PETROVIĆ)