O NOVOM SUSTAVU

MIRKOVIĆ (MOŽEMO!): Ovako možemo "rješavati" parking sve dok pod naplatu ne dođe sav prostor do zaobilaznice

| Autor: Paulo GREGOROVIĆ
Ilustracija (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Ilustracija (snimio Milivoj MIJOŠEK)


Očekivano, partneri gradonačelnika Filipa Zoričića u novoj koaliciji, SDP i HDZ, podržavaju novi sustav parkinga, a jedine dvije pulske opozicijske stranke, IDS i Možemo!, koji su također u svojevrsnoj koaliciji - tome se protive.

Igor Belas iz SDP-a kaže da će vrijeme pokazati ispravnost ovih odluka, a na kraju sezone će se podvući crta i vidjeti je li odluka bila ispravna ili ne.

"Tada je možemo nadopuniti, promijeniti ili ispraviti. Rast cijena parkinga je svakako udar na građane i to nije popularna mjera, ali ukoliko sagledamo iz perspektive stanara starog grada, vidimo da su došli do točke neprihvatljivosti jer nemaju gdje parkirati. SDP podržava ovaj način reguliranja prometa u gradu te da se građani orijentiraju na javni gradski prijevoz", kaže Belas.

Sean Soldatić (HDZ) ističe da turisti kod nas vidno krše propisanu regulaciju parkiranja ne mareći za kaos koji nastaje u centru grada.

"Stoga se nadam da će nova regulacija parkiranja, a pogotovo neposredni nadzor, dovesti do rasterećenja prometa u mirovanju, odnosno povećanja raspoloživih parkirnih mjesta i većeg reda u gradskom prostoru. Povećanje cijene parkiranja tijekom ljetne sezone je nepopularna mjera, obzirom da je parking u Puli do sada bio među najjeftinijima na Jadranu. Ista mjera bi imala svrhu ako bi stimulirala turiste da ne ulaze osobnim automobilima u sam centar grada i tako stvaraju gužve i kaos u centru, već da parkiraju van centra", kaže Soldatić.

Elena Puh Belci (IDS) smatra da je ovo loša odluka u loše vrijeme, koja je loše komunicirana i nespretno predstavljena, s velikim nizom otvorenih pitanja na koje nadležni nemaju odgovore.

"Rezultat će biti više nezadovoljnih nego zadovoljnih stanara starog grada, koji na kraju neće dobiti rezervirano mjesto ili ga neće dobiti na transparentan način. Zatim, tu su nezadovoljni vlasnici stanova starog grada koji nemaju pravo na rezervirana parkirališta iako redovno plaćaju sve obveze vezano za svoju imovinu, a zato štonemaju prebivalište. Pa nezadovoljni vlasnici turističkog smještaja koji neće svojim gostima moći osigurati parkiralište. Nezadovoljni će biti i građani koji neće dolaziti u centar grada zbog visokih cijena i nepristupačnosti. Nezadovoljni će biti trgovci i ugostitelji zbog manjeg broja potencijalnih korisnika ili kupaca koji će se radije usmjeriti u neki objekt ili centar na periferiji", kaže Puh Belci.

Noel Mirković (Možemo!) ističe da proširene zone naplate, kao i podizanje cijena parkiranja, ne rješavaju problem kojeg u Puli, zbog njezinog loše planiranog urbanog profila, imamo s kretanjem gradom.

"Problem parkiranja se ovakvim potezima samo širi na sljedeći pojas grada koji (za sad) nije pod naplatom. Tako možemo "rješavati" parking dok pod naplatu ne dođe sav prostor grada, sve do zaobilaznice. Djeluje nam kao da se ovom odlukom rješava samo parkiranje, a ne i način kretanja, promet u gradu - što bi trebao biti cilj i ove odluke. Tako je ovom odlukom, protiv koje smo glasali, riješen jedan problem a da se nije vodila briga o novonastala dva. Umjesto više parkinga treba nam mnogo kvalitetniji javni prijavoz, mnogo više biciklističke infrastrukture, više zelenila, više parkova i igrališta, manje zagađenja i više sigurnosti", rekao je Mirković.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini