GP Požane

Konačno se otvara promet za kamione teže od 7,5 tona nosivosti: USKORO SLOBODAN PROLAZ ZA TERETNJAKE PULSKIH I KOPARSKIH REGISTARSKIH OZNAKA

Činjenica je da nas je taj jedan prometni znak, koji sada treba pasti, pretvorio u slijepo crijevo Istre, gotovo bi se usudio reći u otok, a uvijek smo de facto bili zaleđe Kopra gdje su se generacije i rađale i radile, a Koparština pokretala Buzet. Nakon ovog sastanka s koparskim gradonačelnikom Alešom Bržanom, još sam uvjereniji da će slovenska strana u nekom brzom roku otvoriti granični prijelaz za teretni promet, izjavio je Damir Kajin koji se s Bržanom sastao jučer u slovenskom Gračišču

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
Granični prijelaz Požane

Granični prijelaz Požane


Granični prijelaz Požane/Sočerga ponovo se otvara za međunarodni teretni promet tako da bi njime već do kraja godine mogli prolaziti i kamioni teži od 7,5 tona ukupne nosivosti, doduše u prvo vrijeme samo oni pulskih i koparskih registarskih oznaka.

Ograničenje teretnog prometa preko ovog graničnog prijelaza kod Buzeta, prije 13 godina uvela je slovenska strana, a sada je ovu odluku spremna djelomično omekšati. Gradonačelnik Kopra Aleš Bržan, na jučerašnjem je susretu sa svojim buzetskim kolegom Damirom Kajinom, održanom u Gračišću, uz hrvatsko-slovensku granicu, potvrdio kako su u Kopru suglasni da se teretni promet uspostavi što prije.

Pismo namjere

- Obostrani je interes da se teretni promet preko graničnog prijelaza što prije odvija neometano, naravno govorimo o lokalnom teretnom prometu, o teretnim vozilima pulskih i koparskih registarskih oznaka. Zajednički smo detektirali sve one stvari koje još treba poduzeti da se to realizira. Govorili smo i o rokovima, ali ne bi želio prejudicirati jer je u konačnoj fazi takva odluka u nadležnosti države, izjavio je Bržan.

Damir Kajin, koji je otvaranje graničnog prijelaza Požane/ Sočerga za sav teretni promet, odmah nakon što je preuzeo dužnost gradonačelnika zacrtao kao jedan od najvažnijih prioriteta, ima razloga za zadovoljstvo. U srpnju je u Ljubljani razgovarao sa slovenskim ministrom za infrastrukturu Jernejem Vrtovcem koji mu je prenio da su u ministarstvu načelno suglasni za ukidanje ograničenja ako su s time suglasni Kopar i tamošnja mjesna zajednica, a sada je dobio i suglasnost Kopra. Nakon jučerašnjeg sastanka, koparski gradonačelnik uputit će pismo namjere slovenskoj Vladi.

- Koliko će Buzet dobiti otvaranjem tog prometnog pravca za tereni promet, toliko će dobiti i Kopar. Činjenica je da nas je taj jedan prometni znak, koji sada treba pasti, pretvorio u slijepo crijevo Istre. Gotovo bi se usudio reći u otok, a uvijek smo de facto bili zaleđe Kopra gdje su se generacije rađale i radile, a Koparština pokretala Buzet. Nakon ovog sastanka još sam uvjereniji da će se u nekom brzom roku omogućiti teretni promet. Koparska strana traži garancije slovenske Vlade da će urediti cestu jer je to zahtjev njihovih mjesnih odbora, ali ne insistira da cesta bude uređena kao preduvjet otvaranja teretnog prometa. Teretni promet bi se uspostavio, a onda bi se u nekom roku modernizirala cesta. Slažem se, kao što je rekao koparski gradonačelnik, da je svaki dan čekanja izgubljen i za Buzet i za Kopar, izjavio je Kajin koji je izrazio uvjerenje da će se teretni promet uspostaviti još tijekom ove godine.

Obostrani gubitci

Gradonačelnik Buzeta najavio je da će nakon ovog njegovog sastanka s Bržanom, jednako tako sa slovenskim ministrom infrastrukture koji je dao zeleno svijetlo ukidanju ograničenja, ponovo razgovarati i hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Kajin kaže da su bili u kontaktu oko tog pitanja i prije Butkovićevog nedavnog dolaska u Buzet. Slovenski ministar je već rekao da nema ništa protiv ponovnog uspostavljanja teretnog prometa, ali Butković će ga zamoliti da to pismo namjere što brže iskomunicira u svom ministarstvu.

Otvaranje graničnog prijelaza Požane/Sočerga za sav teretni promet, od velikog je značaja za gospodarstvo pograničnog područja pa i u kontekstu činjenice da je u ovih 13 godina zaobilazno prometovanje teretnjaka samo Cimos koštalo pet milijuna eura.

- U ovom trenutku koliko gubimo mi u Buzetu gubi i Kopar. Teretni promet sada cijeli ide preko Kaštela na Kopar i dodatno stvara prometne gužve pogotovo u sezoni jer se preko graničnih prijelaza Kaštel i Dragonja odvija 90 posto ukupnog turističkog prometa u Istarskoj županiji, istaknuo je Kajin.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter