(M. MIJOŠEK)
Prijedlogom je određeno da se kupac odriče prava potraživanja naknade štete u slučaju raskida kupoprodajnog ugovora zbog "pravnih nedostataka" u kupljenom poslovnom prostoru, te da neće tražiti naknadu štete izazvane sudskim postupkom protiv bespravnog korisnika poslovnog prostora
Grad Pula protekli je tjedan pokrenuo javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnih prostora, koje traje do 12. ožujka. Naime, novu odluku bilo je nužno uskladiti s izmjenama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora, koje su stupile na snagu 22. prosinca prošle godine. Koje su, međutim, razlike između stare i nove odluke, što je bitno u prijedlogu nove?
Licitacija ili zatvorene omotnice
Iz Grada odgovaraju da je Odluka o davanju u zakup poslovnog prostora donesena još 1997. godine, a nakon toga je mijenjana i nadopunjavana u više navrata. Nova odluka uređuje zasnivanje i prestanak zakupa poslovnog prostora te međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika, kao i kupoprodaju gradskih poslovnih prostora. Dosadašnja odluka uređivala je samo zakup poslovnih prostora.
U odnosu na dosadašnju, u prijedlogu nove odluke znatnije su uređeni instituti podzakupa, promjene odnosno dopune djelatnosti, prijenosa zakupa uz kumulativno ispunjenje uvjeta određenih prijedlogom odluke. Novina je članak 40. koji, u slučaju da Grad otkaže ugovor o zakupu poslovnog prostora, omogućuje gradonačelniku da povuče otkaz ugovora ukoliko zakupnik u roku od 60 dana od donošenja odluke o otkazu ugovora podmiri cjelokupno dugovanje zakupnine, kamata i ostalih naknada po osnovi korištenja poslovnog prostora i svih troškova nastalih u postupku iseljenja zakupnika i predaje poslovnog prostora Gradu te u postupku naplate potraživanja.
Nadalje, prijedlogom odluke regulira se i pitanje kupoprodaje gradskih poslovnih prostora, odnosno onih nad kojima Grad Pula ima pravo raspolaganja i korištenja. Predloženom odlukom uređuje se način provođenja javnog natječaja za kupoprodaju: usmenim nadmetanjem, odnosno licitacijom ili pak prikupljanjem pisanih ponuda u zatvorenim omotnicama. Utvrđuje se i način određivanja tržišne cijene, visina jamčevine koju sudionici javnog natječaja moraju položiti te odredbe koje mora sadržavati ugovor o kupoprodaji.
Osim bitnih sastojaka ugovora određenih Zakonom o obveznim odnosima, ugovor o kupoprodaji mora sadržavati i odredbu kojom rok plaćanja ne smije biti dulji od 30 dana od dana sklapanja ugovora. Također je određeno da se kupac odriče prava potraživanja naknade štete u slučaju raskida kupoprodajnog ugovora zbog "pravnih nedostataka" u kupljenom poslovnom prostoru, kao i da kupac neće tražiti naknadu štete izazvane sudskim postupkom protiv bespravnog korisnika poslovnog prostora.
Uknjižba prava vlasništva
Također se odriče naknade eventualne štete koju bi trpio zbog duljine trajanja postupka uknjižbe prava vlasništva na kupljenom poslovnom prostoru. Prijedlogom odluke utvrđeno je da kupac uknjižbu prava vlasništva nad kupljenim poslovnim prostorom može zatražiti na temelju kupoprodajnog ugovora i prodavateljeve potvrde da je kupoprodajnu cijenu platio u cijelosti.
Očitovanja građana i svih zainteresiranih na Nacrt prijedloga odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnih prostora mogu se slati elektroničkom poštom, na adresu: [email protected] (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)