ZAKLJUČEN PROJEKT

Donacija Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti: OPREMLJEN KABINET ZA INKLUZIVNU PEDAGOGIJU

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
Inkluzivni kabinet u Puli

Inkluzivni kabinet u Puli


Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Puli donirana je oprema za kabinet inkluzivne pedagogije u kojem će studenti usvajati suvremene inkluzivne metode za rad s djecom rane i predškolske dobi.

Ostvareno je to projektom "Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi" koji se provodio u razdoblju od veljače 2020. do prosinca 2021. godine u suradnji Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, uz sudjelovanje Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Rijeci, splitskog Filozofskog fakulteta i osječkog Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti.

Program je razvijen u sklopu Nacionalnog programa Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, a projektne aktivnosti obuhvaćale su edukaciju sveučilišnih nastavnika, izradu kurikula za edukatore sveučilišnih nastavnik, objavu analize inkluzivnosti studijskih programa za inicijalno obrazovanje odgojitelja djece rane i predškolske dobi i izradu priručnika za sveučilišne nastavnike Inkluzivno obrazovanje odgojitelja djece rane i predškolske dobi.

Asistivna tehnologija

Zahvaljujući donaciji od 350 tisuća kuna, UNICEF je opremio ukupno pet inkluzivnih kabineta na visokim učilištima u Zagrebu, Splitu, Osijeku, Puli i Rijeci. Ondje će se godišnje educirati 1.500 odgojitelja i 1.500 učitelja razredne nastave u Hrvatskoj, što predstavlja izniman doprinos za sve buduće generacije djece u Hrvatskoj, odnosno oko 500 studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Puli.

Takvi kabineti sadrže didaktičku i pedagošku opremu i pomagala te osnovnu opremu za senzornu integraciju, kao što su taktilni zid, senzorni set za stimulaciju njuha i vidnih osjetila, set za disleksiju, senzorne lopte, taktilni diskovi i svjetleće led ploče. Usto, sadrže i namještaj te softver za tehnologiju za potpomognutu komunikaciju, asistivnu tehnologiju, koji budućim odgojno-obrazovnim stručnjacima omogućavaju praktičnu nastavu i učenje inovativnih nastavnih metoda za rad s djecom i inkluzivno obrazovanje.

Zgrada u kojoj se nalazi pulski Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti trenutno je u obnovi zbog statičkih problema, zbog čega je opremljena zamjenska učionica. Mirjana Radetić-Paić, prorektorica za studente i obrazovne programe i suradnju Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, objašnjava da je inkluzivni kabinet u Puli smješten u prizemlju zgrade Rektorata, u Zagrebačkoj ulici 30. Sadrži svu potrebnu opremu, poput inkluzivnih kabineta na drugim sveučilištima.
- Budući da se zgrada Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti trenutno ne može u potpunosti koristiti, navedeni fakultet djeluje na šest lokacija, pa tako i u prizemlju zgrade Rektorata u kojem su učionice i kabineti koje koriste i drugi fakulteti, s obzirom da je naše sveučilište integrirano i sastavnice nemaju pravnu osobnost.

Razbijanje predrasuda

Osobno, kao i moja asistentica, vanjska suradnica zaposlena u Školi za odgoj i obrazovanje u Puli, također suradnica na ovom projektu, koristim učionice i kabinete prizemlja zgrade Rektorata za potrebe nastave pa tako i ovaj kabinet, kaže Radetić-Paić, edukacijska – rehabilitatorica te profesorica na kolegijima koji obrazuju buduće učitelje i odgojitelje za rad s djecom s teškoćama u razvoju te ujedno i koordinatorica ovog projekta za Pulu. Uz nju, suradnice na projektu bile su asistentice Vanja Marković i Sanja Tatković.

Dekanica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Iva Blažević kazala je da, unatoč teškim uvjetima za fakultet kada im je uoči početka akademske godine iz funkcije "izašla" jedna vrlo važna zgrada, uspjeli su ispoštovati ono na što su se višegodišnjim sudjelovanjem u ovom projektu obvezali.

Ovog tjedna održana je završna konferencija "Visokoškolske ustanove: ključ inkluzivnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja" u kojoj je, zajedno s ostalim sveučilištima u Hrvatskoj, sudjelovalo i Sveučilište Jurja Dobrile u Puli. Tom prilikom je u panel raspravi pod nazivom "Kako visokoškolske ustanove mogu unaprijediti inkluzivnost inicijalnog obrazovanja odgojitelja i implementirati preporuke", uz dekane i prodekane drugih fakulteta, sudjelovala i prorektorica Radetić - Paić.

- U ovim izazovnim vremenima i usprkos njima uspjeli smo završiti ovaj veliki projekt. Bili smo temeljiti i dobro vođeni. Inkluzivnost je jedna od najvažnijih dimenzija kvalitete inicijalnog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja i zato je vrijednost i

doprinos ovog projekta još značajniji. Iako je projekt na kraju, ovo je zapravo tek početak. Potaknuli smo nastavnike na razmišljanje i započeli razbijati predrasude, istaknula je Radetić-Paić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter