(HGK ZK Pula)
U organizaciji Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Pula održan je panel Zaštita prehrambenih proizvoda – od industrijskog vlasništva do EU oznaka na kojem je tema zaštite tradicijskih prehrambenih proizvoda dobila još veći značaj. Panel je okupio stručnjake i predstavnike različitih sektora koji su podijelili svoja iskustva i razmišljanja o tome kako zaštita proizvoda može pridonijeti konkurentnosti, prepoznatljivosti i jačanju povjerenja potrošača.
Moderator panela, dr. sc. Mario Bratulić, ujedno i predsjednik organizacijskog odbora međunarodnog sajma S klobasicom u EU, u uvodu je naglasio važnost teme: "Danas ćemo govoriti o jednom vrlo važnom, ali često zapostavljenom aspektu konkurentnosti - o tome kako zaštita proizvoda može postati alat prepoznatljivosti, identiteta i povjerenja." Panel rasprava, koja je obuhvatila širok spektar perspektiva, osvrnula se na to kako pravilna zaštita, kao i oznake kvalitete, mogu omogućiti domaćim proizvođačima da istaknu svoj rad, povežu se s tradicijom i stvore dodanu vrijednost za potrošače.
U uvodnom dijelu događanja načelnica Sektora za kvalitetu hrane Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva Sanja Kolarić Kravar istaknula je kako u Hrvatskoj postoji 75 registriranih naziva poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, vina i jakih alkoholnih pića, dok na razini Europske unije registar oznaka zemljopisnog podrijetla obuhvaća 3693 zaštićena proizvoda.
Kolarić Kravar objasnila je važnost te proceduru stjecanja oznaka kao što su: Zaštićena oznaka izvornosti (ZOI), Zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla (ZOZP) i Zaštićeno tradicionalni specijalitet (ZTS) koje čine temelj za jačanje kvalitete i konkurentnosti hrvatskih proizvoda na tržištu.
Sudionici panela istaknuli su i važnost vizualnog identiteta te "storytellinga" u procesu promocije proizvoda. Jasminka Benazić, direktorica marketinga u tvrtkama Histris kvaliteta d.o.o. i Anni Tempora d.o.o., naglasila je: "Dizajn i storytelling ključni su da oznaka kvalitete zaživi i da potrošač razumije njezinu vrijednost. Iza nje stoje tradicija, znanje i kontrolirani postupak proizvodnje. Kroz vizualni identitet i priču proizvod dobiva kontekst, osjećaj mjesta i pripadnosti. Hrvatska ima sve preduvjete za snažniji iskorak. Imamo autentične proizvode i žive tradicije, ali nam nedostaje zajednička platforma. Uspješne zemlje to su riješile kroz konzorcije koji stvaraju jedan brend regije. Kada udružimo glasove proizvođača, institucija, turizma i kreativne industrije, možemo ispričati veliku priču o Hrvatskoj kao zemlji izvornosti s kojom se ponosimo."
(HGK ZK Pula)
Danijela Kontić, članica uprave i direktorica financija Agrolagune d.o.o., istaknula je važnost promocije oznaka izvornosti, posebno za istarske proizvode poput vina, maslinovog ulja i ovčjeg sira. "Agrolaguna d.o.o. je već dugi niz godina korisnik oznaka izvornosti i zemljopisnog podrijetla na vinu i ekstra djevičanskom maslinovom ulju. Također, sudjelujemo u još jednoj zaštiti koja nas posebno veseli, a to je zaštita istarskog ovčjeg sira. Te oznake garantiraju našim kupcima autentičnost, kontroliranu kvalitetu i podrijetlo proizvoda. Ono na čemu svi trebamo i dalje ustrajati je promocija proizvoda sa oznakom izvornosti te edukacija kupaca što te oznake znače u vidu garancije kvalitete i podrijetla", izjavila je Kontić.
Viši stručni savjetnik u HGK – Županijskoj komori Pula Željko Cetina istaknuo je kako HGK kontinuirano radi na jačanju konkurentnosti domaćih proizvođača, te je ovaj panel korak prema daljnjoj edukaciji i poticanju proizvođača da iskoriste dostupne alate za jačanje vrijednosti i prepoznatljivosti svojih proizvoda.
Panel je okupio i predstavnike drugih ključnih dionika, među kojima su Paolo Jelenić,predsjednik Udruge proizvođača istarskog pršuta i drugih proizvoda od svinjskog mesa, Sandi Chiavalon iz istoimenog OPG-a, i Gracijano Prekalj, pomoćnik pročelnika Upravnog odjela za poljoprivredu, šumarstvo, lovstvo, ribarstvo i vodno gospodarstvo Istarske županije.
"Danas smo imali prilike čuti više različitih pogleda, no svi smo se složili u jednoj stvari: oznaka je potvrda autentičnosti i povjerenja. Nadam se da će ovo biti korak prema još većem broju istarskih i hrvatskih proizvoda s oznakama kvalitete, i prema zajedničkoj promociji Istre kao regije izvornosti i okusa", zaključio je Bratulić.
Ovaj događaj ponovo je istaknuo važnost integracije tradicionalnih vrijednosti s modernim tržišnim pristupima, čime hrvatski prehrambeni proizvodi imaju priliku zauzeti snažniju poziciju na globalnom tržištu.