Sigurna plovidba

FOTOGALERIJA / Proveli smo jutro s djelatnicima Lučke kapetanije na moru: Kazne turistima, 14-godišnjak upravljao brodom bez dozvole

| Autor: Jelena Milović


Akciju pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe na Jadranu, službenika svih lučkih kapetanija s pripadajućim lučkim ispostavama pod nazivom "Sigurna plovidba", popratili su danas u Puli novinari i fotoreporteri kako bi se upoznali s aktivnostima koje se na moru provode. Cilj akcije je preventivna zaštita svih sudionika u pomorskom prometu u razdoblju pojačanog pomorskog prometa tijekom turističke sezone, kad se bilježi značajno povećanje prisutnosti domaćih i stranih plovila u Jadranu.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Ove srijede tako smo kroz nekoliko sati svjedočili trima zaustavljanjima; jedne jahte s njemačkom zastavom te dva manja plovila kojim su upravljali turisti uzevši ih u najam. U prvom slučaju, njemački je par imao sve potrebne dozvole i papire te nije bilo potrebe za ikakvim postupanjem, dok u druga dva slučaja zbog nepostojanja dozvole za upravljanje plovilima djelatnicima nije preostalo ništa drugo, već ispisati turistima kazne. Pritom je maksimalna kazna za iznajmljivače 663 eura, a za zatečenog prekršitelja bez dozvole minimalna je kazna 270 eura.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Ukoliko se kazna plati odmah, ona se umanjuje te tada primjerice za ovog potonjeg iznosi 180 eura. U oba slučaja, prvo grupe mladih Nijemaca, a poslije oca i sina iz Nizozomske, pokušalo se s njihove strane braniti neobranjivo. Mladi Nijemci tvrdili su da nisu upoznati da dozvolu moraju posjedovati te da im to nije nitko rekao, dok je Nizozemac "ingeniozno" tumačio da njegove vještine upravljanja nisu ništa lošije od nekoga tko dozvolu posjeduje. Da stvar bude još dodatno bizarna, u trenutku zaustavljanja za kormilom je bio njegov maloljetni, 14-godišnji sin. Iako se rasprava o dozvoli produžila, u konačnici je bilo jasno da je otac svjestan prekršaja, ali kaznu ipak nije želio potpisati. U takvim slučajevima, saznali smo, kazna će mu stići na adresu. Situacije su razne, a ove godine morski promet u našem akvatoriju prilično rijedak.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

- Ovog je ljeta izuzetno malo prometa na moru, ali bez obzira što nam je danas lošije vrijeme, još uvijek ima prekršitelja. To što netko nije upoznat s propisima, ne opravdava prekršaje, ali uvijek treba sagledavati sve okolnosti. Naime, priopisi su oni koje se treba poštovati, a naš je posao takav da mi moramo kazniti prekršitelje. Na terenu bude različitih situacija, a u većini situacija ljudi priznaju da su pogriješili i prihvate kazne. Prošle godine je bilo puno više posla. Kapetanija Pula je tada napravila 328 prekršajnih prijava, a ove godine do sada jedno 60-ak, što govori da je na moru smanjen promet. Međutim, moram naglasiti da smo ove godine i mi bili jako zauzeti s brodom "Deala", koji je na našu sreću odsukan i otegljen. Najčešći prekršaji su glisiranje i ovo čemu ste sami svjedočili, da se brodice iznajmljuju bez dozvole. Naš zakon to prepoznaje kao prekršaj, jer svi moraju imati dozvolu, a kazna se u tom slučaju piše i onom koji upravlja brodicom, ali i onom koji mu je tu brodicu iznajmio. Gosti moraju poznavati naše propise, a ja ponovo apeliram na sve one koji iznajmljuju plovila, premda su oni s tim i upoznati, da jednostavno ne mogu izdavati plovila bez dozvole za upravljanjem, podsjetila je lučka kapetanica Dolores Brenko - Škerjanc.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Inače, u djelokrugu kapetanije Pula postoji nekoliko "kritičnih" mjesta gdje se učestalo nepropisno glisira, čime se druge dovodi u opasnost, ali Lučka kapetanija Pula je dobro upoznata s tom praksom, često obilazi upravo te točke i trude se akcijama prevenirati prekršajna ponašanja. Poseban naglasak nadzornih aktivnosti lučkih kapetanija usmjeren je na kontrolu brzine plovidbe u nedozvoljenom području, iznajmljivanje plovila, kao i na putničke brodove u nacionalnoj plovidbi namijenjene za jednodnevne izlete i višednevna krstarenja, u smislu provjere valjanosti brodske administracije, posjedovanja svjedodžbi posade i dr. Provjerava se i alkoholiziranost članova posade te poštivanje obveze prijave kroz sustav CIMIS.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Ispred resornog Ministarstva akciju ove srijede u pulskom akvatoriju pratio je i ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kap. Siniša Orlić. Da je sezona nešto lošija nego protekle godine i sam je istaknuo, a primjerice otkrio kako su ovogodišnje vinjete izdane u 10-ak posto manjem broju.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

- Osim toga i vremenske prilike su jako čudne za ljeto, pa ni danas vrijeme nije najpovoljnije za izlazak na more. Za turiste je srednji Jadran, u tom pogledu, daleko atraktivniji od sjevernog. Naime, tamo je puno veći promet, puno više neuralgičnih točaka, gdje se u jako uskom akvatoriju susreće i linijska plovidba, charteri, izletnici te domaća plovidba, što sve čini puno veći promet negoli je on na sjevernom Jadranu, opisao je ravnatelj.

Inače, ukupna Uprava sigurnosti plovidbe broji otprilike 420 ljudi, a na terenu ih je 370. Međutim, osim djelatnika koji su na moru u sigurnosti plovidbe, u Kapetaniji rade i djelatnici na administrativnim poslovima kojeg ima dosta.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

- Zadnjih godinu dana smo krenuli sa zapošljavanjem, a trenutno imamo više ljudi nego ikada, što se tiče same Uprave sigurnosti plovidbe, ali to još uvijek nije dovoljno. Morat ćemo napraviti neke iskorake da zanimanje i posao u Lučkoj kapetaniji bude atraktivniji. Flota je obnovljena na čitavom Jadranu. Trenutno smo u fazi rekonstrukcije čitave flote, a nabavljamo 37 brodica i dva velika broda. Do sada je isporučeno 26 brodica, a jedan dio završio je i u Istri. Do sljedeće godine još bi trebali dobiti 11 ostalih plovila te nam ostaju ta dva velika broda. To bi onda bilo ono optimalno s obzriom na broj ljudi i rasprostranjenost naših ispostava, zaključio je ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kap. Siniša Orlić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama