(Snimio Zvjezdan Strahinja)
Počele su velike gužve! U utorak prijepodne na gradilištu novog prometnog ulaza u Pulu na Velom Vrhu vozilo se naizmjeničnim propuštanjem vozila. Bolje reći: nije se vozilo, jer je nastao opći zastoj u svim pravcima.
Radovi na rekonstrukciji Tršćanske ulice u punom su zamahu, a automobila je svakim danom sve više, iako još nismo u ljetnoj špici. Na ovom frekventnom ulazu u grad to se itekako osjeti: otežano se i uz zastoje vozi na "Mostu", kao i na mjestu budućeg kružnog toka kod skretanja za Vallelungu, posebno je kritično na mjestu budućeg podvožnjaka kod "kikiriki rotora", već su česte gužve na kružnom toku kod benzinske...
Istovremeno je prekinut alternativni pravac preko Vallelunge i zatvorena je Creska ulica kao poveznica na Partizanski put. Malo je opcija za drugi pristup Puli nego preko gradilišta.
(Snimio Zvjezdan Strahinja)
Ovako veliki cestovni projekt predstavlja izvanrednu situaciju za grad i zahtjeva posebne mjere. Očekivalo bi se da su se razne službe nadležne za promet davno prije dogovorile kako će reagirati u uvjetima ljetnih gužvi.
No, doznajemo da je koordinacija sa spasonosnim rješenjem za sada izostala. Svi kao slutimo što bi se moglo dogoditi kada turisti za prve naoblake navale u grad i samo strepimo. U dramatičnim povijesnim trenucima rekli bi: Neka nam se nebo smiluje!
- Istina je, u utorak je bio kaos na Velom Vrhu. Čuo sam se s policijom i Hrvatskim cestama i slažemo se da moramo sjesti, jer se očekuje prilična gužva, rekao nam je Nenad Rupenović, direktor Pula Parkinga.
(Snimio Zvjezdan Strahinja)
Otkriva da će se sastanak nadležnih dogoditi sljedeći tjedan, a važno je da na toj koordinaciji budu predstavnici MUP-a, Grada, Hrvatskih cesta, Pula Parkinga... Pa i BINA Istre s obzirom na priliv vozila preko Ipsilona.
Rupenović nam otkriva da se prije mjesec dana u Gradu Pula već održao jedan sastanak i načelno tek dogovorilo da se promet gura van centra. Sam kaže da se s iznalaženjem rješenja kasno krenulo.
Držimo fige da Hrvatske ceste, u čijoj se režiji radovi na Velom Vrhu izvode, imaju neki tajni i spasonosni plan. Pokušali smo doći do voditelja HC-a u Puli, ali nam je u srijedu bio nedostupan.
Doduše, plan za gužve ima policija. Postaja prometne policije Pula je, sukladno Operativnom planu pripremnih i provedbenih aktivnosti za turističku sezonu, donijela "Plan preusmjeravanja prometa".
Izrađen je na temelju nalaza višegodišnjih analiza praćenja te na temelju sigurnosnih prosudba za najopterećenije cestovne pravce. To se odnosi i na državnu cestu D-75 (Vodnjansku cestu), uzimajući u obzir najavu izvođenja radova, kao i povećanje prometa na Fažanskoj i Vodnjanskoj za 10 posto godišnje. Hoće li im plan biti dovoljan?
(Snimio Zvjezdan Strahinja)
"U slučaju pojačanog prometa i prometnih gužvi, promet će se preusmjeravati na raskrižju državne ceste D-75 i lokalne ceste 50160 u ulicu Partizanski put i na raskrižju državne ceste D-75 i prilaznog kolnika autoceste A-9 na prometni čvor Vodnjan jug, odnosno sukladno sigurnosnoj procjeni s ciljem povećanja protočnosti i omogućavanja nesmetanog odvijanja prometa", stoji u pismenom odgovoru iz Policijske uprave istarske.
Pojednostavljeno rečeno, vozila s Vodnjanske preusmjerit će kod Kanala na Partizanski put, a dio vozila kod Vodnjana na Ipsilon. Napomenimo i da je za promet zbog radova na Aglomeraciji Pula sjever još uvijek zatvorena Fažanska ulica u Galižani, glavna poveznica s Vodnjanskom.
Evidentno je pak da se ovim rješenjem iz odgovora policije zapravo ne rješavaju ekstremne gužve iz pravca Fažane. Za očekivati je da pri prvoj naznaci kiše u Pulu nagrnu gosti Bi Villagea i drugih kampova i naselja, kao i turisti smješteni u silnim apartmanima - od Štinjana do Barbarige! A onda smo gotovi.
Jer s njima će na Fažanskoj cesti biti i lokalni vozači, koji inače koriste alternativne pravce i time rasterećuju glavne prometnice. No, Vallelunga je zatvorena, Paduljska ulica će se brzo zakrčiti, a i oni koji stignu do Velog Vrha teško će se zbog zatvorene Creske probiti na Partizanski put. Dakle, svi s Fažanske prisiljeni su direktnim pravcem preko gradilišta i "Mosta" krenuti na Puntu ili Zaobilaznicu.
Ako se s Fažanske ne može na jednostavan način do Partizanskog puta, kakve će onda koristi biti od parkirališta na Mandraču ispod Tivolija i na obali? Oni upravo i služe da u ekstremnim ljetnim priljevima preuzmu dio vozila i rasterete centar grada.
- Bitno je da se promet za Mandrač ne odvija preko Punte, nego preko Partizanskog puta. Treba to nekako riješiti signalizacijom i preusmjeriti ih s Vodnjanske i iz drugih pravaca. Policija ima plan, a više ćemo znati sljedeći tjedan nakon sastanka, kaže Rupenović.
Napominje da Pula Parking nema direktne mogućnosti niti ovlasti utjecati na promet i prometne tokove, jedino uz mogućnost pojačane suradnje s prometnom policijom i drugim relevantnim službama mogu asistirati kod reguliranja i preusmjeravanja prometnih tokova.
- Također, digitalizacija sustava upravljanja parkiranjem i modernizacija bitan su faktor u prijenosu kvalitetne informacije do krajnjeg korisnika i tu nastojimo učiniti značajnije iskorake za buduće vrijeme kao doprinos ukupnoj strategiji upravljanja prometom. Gužve se očekuju i treba ih rješavati, zaključuje Rupenović.