To bi nam bilo od interesa, da pomognemo ljudima, naravno, tamo gdje lift može doći jer ima dosta uskih stubišta. Postavljanje znaka parkiranja samo za stanare Sisplaca nije moguće jer je to javni parking, kazao je gradonačelnik Filip Zoričić
Stanari Sisplaca žale se da gosti restorana svojim vozilima zakrčuju parking (snimila Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)
Tribine s građanima, barem sudeći po onima koje su održane ove srijede u mjesnim odborima Stoja i Sv. Polikarp - Sisplac, pokazuju trend sve manjeg interesa mještana da na ovaj način komuniciraju s gradskom upravom. Čini se da su građani dobili većinu odgovora na svoja pitanja, a tribine postale mjesto sporadičnih susreta.
Naime, sveukupan broj onih koji su prisustvovali na ove dvije manji je od deset. Bez obzira na iznimno mali broj odazvanih, tribine su ipak održane, a gradonačelnik Filip Zoričić odgovorio je na nekoliko pitanja.
Zoričić je, odgovarajući na pitanja, kazao da Cementara ima koncesiju na pomorskom dobu do 2033. godine. Mještanina Stoje zanimalo je mogu li računati na EU fondove da bi obnovili zgradu, jednu od Baraka, te može li svoju inicijativu pogurati preko Castruma.
- Mi to potičemo kao Grad, a čekamo natječaje za energetsku obnovu. Sve trebate rješavati preko upravitelja, a mi smo kao Grad zaduženi za fasadu, rekao je Zoričić. Bilo bi odlično, dodao je, da te (i ostale takve) zgrade prođu i na projektu Dolcevita. "Budite uporni i mi ćemo vam pomoći", poručio im je.
Za MO Stoja naglasio je da se čeka natječaj za liftove, budući da su tu investiciju najavljivali iz resornog ministarstva. "To bi nam bilo od interesa, da pomognemo ljudima. Naravno, tamo gdje lift može doći, jer ima dosta uskih stubišta", kazao je Zoričić koji je primio na znanje i problem nedostatka kanti na potezu od Jeretove ulice do centra Max Stoja, nakon hotela Milan, na što je ukazala jedna mještanka.
U MO-u Sv. Polikarp - Sisplac jedna je mještanka problematizirala rad prometnog redara koji ostavlja uplatnice s kaznama na automobile, ali ne na sve automobile, već samo na one u vlasništvu stanara, parkiranih u Kupelwieserovoj ulici. Kazne su selektivne, smatraju neki od mještana, a prije njih nisu dobili nikakvo upozorenje, što smatraju poprilično nepravednim. Policija, saznajemo, ima ovlasti da, ukoliko uoči nepropisno parkirano vozilo, sama postupa, za što je na ovoj tribini spomenuto da se između ostalog i to događa, osim intervencije prometnog redara.
Istaknut je i problem s parkingom stanara na Sisplacu. Naime, u kvartu je nekoliko ugostiteljskih objekata zbog čijih gostiju stanari nerijetko imaju problem s pronalaskom parkirnog mjesta.
"Pitali ste da se postavi znak za parkiranje samo za stanare Ulice Sisplac, a to je javni parking, nije vlasništvo zgrade i zato se to ne može napraviti. Zamoljen sam da označimo parkirna mjesta i to će Pula parking napraviti. Vi možete iskazati interes kao stanari za to zemljište, da ga kupite i tada bi to bio vaš parking. Neka predstavnici zgrada potpišu u vaše ime", pojasnio je gradonačelnik. Mještanka je kazala da zbog svega spomenutog postoji problem kontejnera koje radnici Herculanee moraju vući više od 50 metara, jer im ne mogu pristupiti vozilima. "Naši djelatnici se takvim situacijama prilagođavaju, nije to jedino takvo mjesto u gradu. Mi otpad moramo pokupiti", odgovorio joj je Igor Mrkić, rukovoditelj djelatnosti čistoće u Herculanei, koji se na tribini, kako veli, našao neslužbeno, kao jedan od mještana ovog mjesnog odbora.
Polupodzemni spremnici za otpad također su se spominjali, a na tome se, saznajemo od Mrkića, stalno radi. "Postavili smo ih u Krležinoj i sada 'zatvaramo' Šijanu iza Stande i staro Koparsko naselje. Postavit ćemo ih i kod DC-a Karlo Rojc. U planu nam je spuštati se od Krležine dolje jer moramo zatvarati Verudu. Razmišljali smo o Sisplacu, ali o točnom terminu ne bih govorio. Tu Grad jako puno ulaže, tu su u pitanju i EU fondovi jer to jako puno košta. Sisplac mi operativno puno znači jer bi time riješili cijeli taj dio. Nadam se da ide krajem godine, ali ne mogu ništa obećati", zaključio je Igor Mrkić.