Čistilice su aplicirane na Nacionalni plan oporavka i otpornosti i sad se čeka odgovor. Za veća vozila trenutno nema tehnologije koja bi bila u našim okvirima primjenjiva, tako da ćemo za njih razmotriti mogućnost prelaska na plin, kaže direktor Robi Fuart
Čistilica
U skladu sa svojim ekološkim opredjeljenjem, pulska komunalna tvrtka Herculanea koncem prošle godine aplicirala je na Nacionalni plan oporavka i otpornosti nabavku dvaju električnih čistilica kapaciteta od četiri, odnosno dva kubika, vrijednih 4,6 milijuna kuna, od čega 1,16 milijuna sufinancira Fond za zaštitu okoliša. Potvrdio nam je to novoizabrani direktor Herculanee Robi Fuart, koji naglašava da je ova nabava u skladu s najavom gradskih otaca o obavljanju dostave i prometovanja u užem gradskom središtu samo vozilima na alternativni pogon.
"Nakon apliciranja čistilica na Nacionalni plan oporavka, čekamo odgovor. Nabavka modela komunalnih vozila na alternativna goriva korak je prema obavljanju komunalnih djelatnosti na klimatski neutralan način. Osim što takva vozila pomažu u smanjenju ukupnog zagađenja, njihov rad s manjom ili nultom stopom emisija i bukom podiže kvalitetu života u mjestima u kojima obavljaju svoju djelatnost. Cilj nabavke vozila na alternativni pogon je smanjenje emisije ugljičnog dioksida i korak prema transformaciji komunalnog društva prema klimatskoj neutralnosti voznog parka. Time se ostvaruje napredak i radi smanjenja emisija ugljičnog dioksida u skladu s planom Europske unije Fit for 55, čiji je cilj smanjenje tog plina za 55 posto u odnosu na 1990. godinu, veli Fuart.
Herculanea ima ukupno četiri čistilice i dvije perilice. Najstarije čistilice su proizvedene 2006. i 2011. godine i nužna je njihova zamjena, kaže direktor. Napominje da je, osim ispunjenja okolišnih ciljeva, trošak rada električnih čistilica u promatranom periodu od desetak godina značajno niži u odnosu na rad čistilica na fosilna goriva, što bi trebalo opravdati početnu višu cijenu navedenih čistilica, uz daleko kvalitetniju uslugu korisnicima.
- Za veća vozila trenutno nema tehnologije koja bi bila u našim okvirima primjenjiva, tako da ćemo za njih razmotriti mogućnost prelaska na plin. Vozila na plin se ne smatraju 'zelenim' vozilima, ali u sumi znatno smanjuju emisije ugljičnog dioksida, objašnjava Fuart.
Najavio je i postavljanje solarnih panela na Herculaneine objekte i lokacije koje ovo društvo koristi.
-Projekt je u začecima, ali je krenuo. U suradnji s Gradom, pokrenute su aktivnosti snimanja početnog stanja, izračuna solarnog potencijala i potreba na objektima koje koristimo. Prvi podaci koje smo dobili su obećavajući tako da je uputno krenuti u izradu projektne dokumentacije za takvu investiciju. Razmatraju se mogućnosti sufinanciranja izrade dokumentacije i kasnije investicije iz europskih fondova. Uz solarizaciju, potrebno je osigurati i punionice za električna vozila koja će se nabavljati u narednom razdoblju, za što su također pokrenute pripremne aktivnosti, kaže.
U dugoročnom Fuartovom programu razvoja Herculanee, koji sadrži sedam točaka, jest i ta da svaki segment razvoja društva mora biti na ekonomski održivim temeljima.