PRIPREME ZA PARIZ

SKIJAŠ IVICA KOSTELIĆ I JEDRILIČARKA PETRA KLIBA U TRI DANA OPLOVILI 120 NAUTIČKIH MILJA: Dok se jedri, nema spavanja jer je za pobjedu bitan svaki trenutak

| Autor: Cristian Bruno GALIĆ
Ivica Kostelić i Petra Kliba (Snimio Miroslav Zadravec)

Proslavljeni hrvatski skijaški šampion Ivica Kostelić i Puljanka Petra Kliba, višestruka europska i državna prvakinja u jedrenju, nastavili su ovih dana s offshore treningom u istarskom akvatoriju. Kad smo pitali Petru i Ivicu da nam ispričaju prvi trening u ovoj sezoni, rado su pristali i u detalje nam dočarali kako je proteklo višednevno jedrenje na relaciji od pulske Bunarine do otoka Suska i nazad. Podsjetimo, njihova je trening baza Pula, točnije lučica Bunarina i Jedriličarski klub Uljanik, gdje se pripremaju za Olimpijske igre u Parizu 2024. godine u klasi mix offshore.

- Već duže vrijeme sam namjeravao pokrenuti offshore ligu treninga na sjeveru kao sto to imaju na jugu Jadrana, s obzirom da je naša baza sad u Puli. Ali i zbog toga da malo pokrenem offshore jedrenje na Sjevernom Jadranu. Stoga zajedno s Petrom odlučujem organizirati malu trening regatu koja se pokazala dobra, rekao je Ivica.

- U ovom prvom izdanju takve vrste treninga su nam se odazvala tri broda. Možda bi sigurno i više brodova bilo da smo "vikali" i intenzivnije tražili sparing partnere. No, sve to zbog ove situacije s COVID-om nismo mogli. Stoga ostaje poziv svim onima koji su zainteresirani, da nam se jave jer u ožujku ide novi trening. Bitno nam je da su nam brodovi konkurentni i da nam zadaju što više problema, da nas drže budnim i napetim cijelu regatu, kaže nam Petra.

Učesnici regate uz tim Kliba-Kostelić na brodu "Libera", tipa mini 650 koji jedri za JK Uljanik, bili su također Dean Armuš i Josip Stipić iz JK Horizont iz Poreča na brodu "Dolce far niente" tipa Elan 340, zatim Vedran Kabalin i Miran Maćešić na brodu "Njifa" tipa Pogo 850 iz JK Jugo s Malog Lošinja te Mato Mužević i Tomislav Gotić na brodu "My way" tipa J80 iz JK Uskok iz Zadra.

Ekipe su u Pulu stigle u četvrtak popodne sa svojim barkama, a domaćini nisu krili zadovoljstvo što su se ove tri ekipe odazvale treningu.

- Već smo se tjedan dana prije treninga čuli, provjerili sigurnosnu opremu za takvu plovidbu i onda pred samu regatu samo odradili zadnje dogovore. Rutu od 115 nautičkih milja smo svi zajedno prihvatili, i to na Ivičin prijedlog, koji je pomno pratio prognozu zadnjih dana i skrojio rutu, kako bi što više jedrili po svim uvjetima i u svim kursevima. Veliki plus treningu bili su trackeri za direktno praćenje online, koje nam je omogućio Hrvoje Duvančić koji se time bavi već godinama. On naime vodi jedriličarski portal na regate.com.hr - Flash Back pa su nas tako, direktno iz kućnih fotelja ili toplih ureda svi mogli komotno pratiti, priča nam Petra.

Od tri broda koja su se odazvala treningu, pulski dvojac je na samom početku znao da će im Pogo850 i J80 biti najveći protivnici. Pogo850 je, nažalost, morao odustati na Susku jer se posada večer ranije nije dobro osjećala. Regata je startala u 11 sati na crti između svjetionika na Verudeli i Fratarskog otoka. Odmah na startu Kliba i Kostelić voze uz bok sa brodom J80.

Valja napomenuti da je pulski brod najmanji brod u floti i da su se dobro morali potruditi ukoliko su željeli biti ispred drugih. Na Porer dolaze skoro paralelno s J80, koji ipak ide mrvicu brže od njih u mezzanave i bježi im prema Susku. Srećom da je vjetar okretao pa se moralo "pojalabandati" te je u tom trenutku i taktika bila neophodna. Tada su se Puljani opet dočepali vodstva ostavši više uz otok Susak i iskoristivši bolje promjene vjetra.

- Nastavljamo jedriti, a J80 nam je za petama, ulazimo tako u mrklu noć bez zvijezda i mjeseca prema platformi Marica. Jedino što pratimo je njegovo navigacijsko svjetlo. Vrlo brzo nakon Suska vjetar pada, pa i naša brzina. Počinje borba živaca. Sve do platforme prati nas lagani vjetar, a dečki sa J80 su se dali više južnije od nas i možda tako ulovili više vjetra. Naime, smanjili su nam vodstvo od 20 minuta u roku od ništa. Na platformi nas prestižu i tu kreće borba koja traje gotovo sat vremena. Borba za ih proći, odozgo, odozdo, nema mira na brodu, a već je ponoć. Nitko nije spavao, pa smo uspjeli barem večerati. Međutim, znamo da nas čeka bitna noć jer tko bude imao više živaca voziti po mrklom mraku i toj bonaci gdje jedra lupaju, u zoru će se probuditi ispred drugih, priča nam Petra.

Ekipe na brodovima se mijenjaju na kormilu ne bi li ulovili malo sna. Svjesni su da je sutrašnji dan bitan. Čekaju probijanje juga jer će to zasigurno biti surfanje prema Galioli i nazad prema Puli. Duo Kostelić - Kliba se budi i napokon mogu ponovo vidjeti dečke s J80 s kojima su tu noć doslovce pričali i nudili si pohano meso za večeru. Bonaca je bila pa su mogli biti jedan uz drugoga.

- Opet su tu uz nas, sada nešto sjevernije gdje, čini se, imaju vjetra. Čekamo signal da provjerimo zadnju prognozu i odlučimo kako ćemo se postaviti jer svi s nestrpljenjem čekamo to jugo cijelu noć. U trenutku kada već i vidimo Susak, dolazi signal. Nova vremenska prognoza, kaže Ivica, najavljuje sjeverni vjetar po kojem jedrimo. No, na nekih 5 milja južnije od nas, ima već oko 10 čvorova juga. Iako teško vjerujemo u to, postavljamo se južnije od J80 i pužemo preko zone tranzicije, moleći da jugo stigne, prepričava nam Petra.

Kada se jugo napokon pojavilo, Libera je počela letjeti vjetrom u bok, gledajući protivnike kako se muče u tranziciji. Razmišljaju o toplom doručku, jer je sada njima vrijeme za to, dok suparnici ne dođu u jugo. I tako bi neizvjesno do samog kraja ovog, prvog u sezoni, offshore treninga.

Mato i Tomislav se na početku čine izgubljenim, međutim kad jugo probija do njih, na Liberi shvaćaju da imaju bolji kut prema Galijoli te da će najvjerojatnije jedna "pojalabanda" koju oni ne moraju napraviti, biti razlika na kraju. Na Liberi se odlučuju za više takvih manevri skretanja, jer, kako kažu, ipak je trening, no moraju se paziti i braniti od protivnika. Takvom taktikom, stižu na Galiolu prije ostalih.

- Iako smo stigli prije drugih, nema nikakvog opuštanja. U tom trenutku pokušavamo držati u oštar bok najveći "gennaker" kojeg imamo. Jer znamo da ako idemo u mijenjanje sa smo jednim podigačem, dat ćemo im prilike da se približe. Vjetar na svu sreću ne jača previše i plan uspijeva. Držimo ih točno iza nas u smjeru Porera. A onda opet preokret pred sam svjetionik. Vjetar slabi, a Tomislav i Mato su bili lukaviji i držali se mrvicu niže te zadnje dvije milje. Tako da su se uspjeli uvaliti između nas i Porera. Na koncu nakon plovidbe od 110 nautičkih milja, na svega pet milja od cilja sve je bilo neizvjesno, govori Petra.

Kraj je bio vrlo dramatičan, ali su ekipe posao odradile vrhunski. Zato ponovo čestitamo Ivici i Petri, s napomenom da čekamo medalju iz Pariza.

Morali smo odvojiti sam kraj regate. Petra nam priča kako su zadnji čas odlučili "zasukati rukave". Petra preuzima i škotu u ruke, jer se s kormilom i škotom najbolje osjeća. Ništa se ne vidi. Opet je mrkla noć. Ivica brine o taktici, gleda tracker i pazi na kutove. No opet je velika odluka pred njima: pod obalu Istre ili van? Kad je jugo ni vrime drugo, rekao je Ivica i odlučuju ploviti vani, gdje love taj refulčić više i prelaze u vodstvo. Stalno se okreću i prate druge da im ne prirede koje iznenađenje pred sam kraj.

- Ulazimo nakon 120 milja samo šest minuta ispred njih. Bio je to pravi "match race", trening kakvog smo si samo poželjet mogli, zaključili su Ivica i Petra.