Nit vodilja fotografa je probuditi Shakespeareovu Juliju koja čuči u svakoj ženi. Fotografije su snene, suptilne, nježne, atmosfera je shakesperijanska. Novi Pirelli kao da redefinira žensku ljepotu, odmiče se od eksplicitnog i vraća se toj iskonskoj ljepoti
Zanimljivo je kako se kroz stoljeća ili godine mijenja pojam ljepote. Iako se vremena mijenjaju i svijet oko nas postaje sve virtualniji, kalendari i dalje ostaju taj opipljivi starinski romantičarski pogled na vrijeme. Osim što bilježe događaje oko nas, hvataju i trenutke tog istog svijeta. Oni su refleksija naših želja, maštanja koja dolaze u paketu sa svakim iščekivanjem neke nove godine koja sa sobom nosi tu nadu u neku bolju budućnost, bolji život i bolji svijet.
Shakesperijanski Pirelli
Tako već gotovo pola stoljeća u studenome muški dio populacije nestrpljivo iščekuje novi Pirellijev kalendar za narednu godinu. Još od 1963. godine tih 12 stranica krasilo je 12 odabranih, savršenih ljepotica koje su više otkrivale nego skrivale i oduvijek je slovio kao jedan od onih poklona za muškarca s kojim ne možete pogriješiti. Naravno, ipak su oni sponzori auto utrka i proizvođači guma, zar ne?
Raditi za Pirelli uvijek je bila stvar prestiža, čije su kalendarske stranice potpisivali najpoznatiji fotografi, od Herba Rittsa, Maria Testina, preko Richarda Avedona, Nicka Knighta, Karla Lagerfelda i Helmuta Newtona, Stevena Meisela i čuvene Anne Liebovitz. Provokativan, ali uvijek s mjerom, nikad nije izgledao kao jedan od onih kalendara koji vise po zidovima garaža. A to nije ni moguće, obzirom da ih nema u slobodnoj prodaji, dolaze u limitiranom izdanju i šalju se samo odabranim osobama i određenom broju klijenata te zadovoljava ukus i najzahtjevnijih štovatelja art fotografije.
Kalendar poznat po erotičnim fotografijama poznatih modela, prije nekoliko godina promijenio je filozofiju i na svojim stranicama počeo prikazivati potpuno odjevene modele i zvijezde. U svijetu fotoshopiranih ljepotica, izgleda da se već nekoliko godina Pirelli okreće nekim novim ženama - sa stavom i osobnošću. Jer ljepota, dolazi iznutra zar ne? A ljepota je i u očima promatrača, u ovom slučaju fotografa Paola Roversija.
Svakom je fotografu velika čast dobiti priliku da potpiše fotografije koje ga krase, a ove je godine pripala cijenjenom Talijanu. Nit vodilja bila mu je probuditi Shakespeareovu Juliju koja čuči u svakoj ženi. Fotografije su snene, suptilne, nježne, atmosfera je shakesperijanska. Novi Pirelli kao da redefinira žensku ljepotu, odmiče se od eksplicitnog i vraća se toj iskonskoj ljepoti koja u sebi nosi ljepotu i tajnovitost. Arhetip nježne, krhke i tako poželjne ljepote u ulozi modela ostvarile su britanske glumice Claire Foy, Mia Goth i Emma Watson, američke glumice Indya Moore, Yaru Shahidi i Kristen Stewart, kineska pjevačica Chriss Lee, španjolska pjevačica Rosalia i francusko-talijanska umjetnica Stella Roversi. "Svijet postoji i negdje drugdje", poznati je Shaesperov citat koji se odnosi ne samo na Pirellijev kalendar već i na ikonički Lavazzin kalendar za 2020.
Lavazzina arkadija
Neki drugačiji svijet premjestio se u Lavazzinu arkadiju koja prikazuje neki bolji, ljepši i zdraviji svijet. Maštanja o raju u kojem čovjek živi u skladu sa prirodom, gdje nema klimatskih promjena, nema plastike u oceanu, tako proslavljeni fotograf David LaChapelle utopistički stvara svijet koji će 2020. krasiti Lavazza kalendare.
Nastavak je to već prošlogodišnje započete priče u kojem je priroda postala umjesnost gdje se Lavazza osluškujući bilo vremena zauzela za ekologiju i već tada pozivala na održivost i očuvanje prirode.
"CelebrAction Earth", zanimljiva je igra riječi koja poziva na slavljenje ali i spašavanje Majke Zemlje. U dvanaest mjeseci ona poručuje - slavite, slušajte, shvatite, branite, pazite, dišite, cijenite, spojite se.
Razigran, gotovo psiholdeličan kalendar postaje više od 12 lijepih fotografije. On postaje savršen alat za podizanje kritičke svijesti koristeći umjetnost i ljepotu kao inspiraciju. Uostalom, briga o prirodi novi je oblik umjetnosti, zar ne? Naravno, uz šalicu kave, po mogućnosti fair trade.