Postav lutaka ujedno je najava za ekskluzivnu modnu reviju "Once upon a time" koja će se 30. prosinca, s početkom u 18.30 sati, održati u sastavu novogodišnjeg programa hotela Monte Mulini. Naime, lutke su odjevene u haljine Matije Vuice iz kolekcije Mulini Capsule Collection, a iste će nositi i modeli na reviji
Kavana i restoran hotela Adriatic u Rovinju, prostora gdje se može doživjeti atmosfera posebnosti i ugođaj kazališnog ambijenta, obogaćene su novim rekvizitima. U ovo predblagdansko vrijeme prostor ukrašava izložba "Fragile"- rad četvero afirmiranih umjetnika: Matije Vuice, Viktora Drage, Borisa Ružića i Patricia Alejandra udruženih u priču o prolaznosti trenutka koji, ma kolikogod čaroban bio, gubi bitku pred vremenom koje neupitno teče. Jer, sve se mijenja. Ono što je danas bilo inspirativno, novo i čarobno, već sutra, pod naletima novih ideja, inspiracija i djela postaje krhko, lomljivo i prolazno.
Brzina življenja
- Mi danas živimo jako brzo. Ono što me oduvijek smetalo, ma kolikogod bila fantastična kreacija haljine, je da ima svoj vijek trajanja kroz medije i onda padne u zaborav. Sve nam postaje nebitno, nove generacije ne znaju i nemaju ideju da ste to vi radili te se oduševljavaju nekim novim stvarima koje su nama stare. Zato, sam i došao na ideju izložbe o lutkama, koje će biti trajni postav zabilježen u vremenu i vjerni dokaz o onome što se radilo u toj i toj godini, rekao je Viktor Drago, autor projekta "Fragile"- lutaka inspiriranih modom hrvatske dizajnerice Matije Vuice.
Lutke su postavljene kao da tu oduvijek pripadaju i kao da su rađene upravo za taj prostor.
- One su manekenke, ali nisu sto posto komercijalne nego se vidi da su te lutke za odrasle i imaju ekspresiju odrasle žene. Fascinantna je ta njihova različitost u izrazu lica, u boji kose. Treća stvar koja je bila važna za izložbu je ideja prolaznosti vremena, a ideja fragile se ne odnosi samo na lutku koja je porculanska, ima svilene haljine i kristale, nego je "fragile" naša ideja vrednovanja nečega, pojasnio je Drago, osvrnuvši se pritom i na neke od rekvizita - stolicu za ljuljanje njegove bake, drvenog konjića koji je bio odbačen, stvari koje su nekad korištene, a sada izgubljene, odnosno na vrijednosti kojima je on vratio život. "Fragile" je dakle ideja vraćanja vrijednosti stvarima.
Prije najluđe noći
"Fragile" je uvertira i najava za ekskluzivnu modnu reviju "Once upon a time", koja će se 30. prosinca s početkom u 18.30 sati održati u sklopu novogodišnjeg programa hotela Monte Mulini. Naime, lutke koje su odjevene u haljine Matije Vuice iz kolekcije Mulini Capsule Collection, nosit će modeli na reviji.
Izložba i modna revija Matije Vuice, poklapa se i s njenom uspješnom karijerom modne dizajnerice, ali i uvodi i na njene početke i vrijeme kada je široj javnosti bila znana kao pjevačica.
- Prije 35 godina sve je počelo šivaćom mašinom koju sam kupila preko oglasa. Bila sam studentica koja je voljela šivati, a s tim sam se umijećem upoznala davno u svom rodnom Metkoviću, u kojem sam savlada neke osnove, a potom i napravila prvu reviju u sklopu našeg koncerta, pošto sam tada pjevala u sklopu Triotet multimedijalnog projekta. Dakle, tijekom 80-ih, tom sam malom mašinicom nadopunjavala svoj studentski budget radeći alternativne revije, koje dakako nisu bile kao ove današnje produkcij. Bio je to jedan divan period, vrijeme kada sam cure za revije skupljala praktički na cesti i po principu - ti mi se sviđaš, bit ćeš moja manekenka. Scena je, napose zagrebačka, alternativna, u to vrijeme bila jako živa, vrijeme u kojem smo oživljavali neke prostore, priča Matija Vuica.
- Dolaze i devedesete, "Dora", a potom i pjesma za Euroviziju i vrijeme kada sam počela raditi haljine za Danijelu Trbović, festivale, za prve izbore missica i kraljica, vrijeme kada sam i sama šivanje doživljavala kao svoju pravu profesiju, jer podsjećam, to je i doba kada sam se intenzivno bavila glazbom. Grupa je promijenila ime u Graciju, dogodio nam se "Linđo" i sve je to postalo vrlo intenzivno, do onog trenutka kada sam i sama shvatila da moram imati prvu, a potom i drugu ljubav. Kako znati koja je prva? Jednostavno, shvatila sam da šivati mogu do kraja života, a da je pjevanje ne samo uvjetovano godinama, već i tržištem koje je varljivo, ali i publikom, koju moraš pridobivati konstantno na ovaj ili onaj način. Biti popularan i u trendu značilo je svirati ne narodnu muziku, nego tzv. narodnjake. Nisam mogla pristati, objašnjava Matija Vuica.
Rad, rad i samo rad
Uspjeh ne dolazi preko noći. Kod mene, konkretno, trebalo je proći vremena. Puno rada, truda, neprospavanih noći… mladi dizajneri griješe kada očekuju uspjeh preko noći i kada sanjanju o nekom brzom zgrtanju love. Toga jednostavno u Hrvatskoj nema. Za uspjeh trebaju godine rada i usavršavanja, i ja sam ponosna na taj moj dugi period. Sigurna sam da zato danas imam prepoznatljiv "rukopis", odnosno modni brend. A za to postići, trebalo je niz godina ulaganja u sebe, jer nikada nisam radila ništa ofrlje, a nadasve mrzim površnost. Moje je geslo uvijek bilo i ostalo da bez obzira za koga radim, slavnu osobu ili ne, to činim s jednakom energijom i ljubavi.
Što obući za Novu godinu?
- Postoji pravilo koje ponavljam otkad sam uzela iglu u ruke, a tiče se kraja godine. Nova godina, odnosno njen doček, dozvoljava sve i nema tog pravila (ili osobe) koje će vam nametnuti boju, dužinu haljine ili kroj osim, ponavljam osim, samog mjesta događanja. Ako idete u hotel, očekuje se da odjenete dugu haljinu i okitite se svim mogućim sjajem. S druge strane, logičnije je da za doček u disku opet zasjate u nekom minjaku ili u nekoj otkačenoj haljini. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ, snimio Dalibor TALAJIĆ)