Off life/online. Tako bi se nekako mogla opisati društvena dinamika u vrijeme Covida-19. Kada je pravi život otišao u off, virtualni je postao on. Dok je stvarnost paralizirana, virtualno je življe nego ikada. Život bez dodira. Dovoljan je miš i tipkovnica, i svijet ide dalje. Da je netko takav scenarij predvidio prije dva mjeseca, uputili bi ga specijalisti i dobio bi svoju tableticu protiv miševa, onih bijelih. Sada je život bez miša nezamisliv. Dovoljan je klik, i otvara se jedan cijeli novi svijet. U niti mjesec dana online shopping pojavio se kako bi nas zaštitio od zaraze smrtonosnog virusa, omogućio kupovinu svakodnevnih namirnica te jednom riječju u dramatičnoj situaciji olakšao živote i servirao sve što poželimo "na tanjuru", odnosno pred kućnim pragom.
U Hrvatskoj gotovo svaki treći potrošač kupuje preko interneta, pokazuju podaci europskih statističara. Broj takvih kupaca u Hrvatskoj, ocjenjuju analitičari, u sljedećih će nekoliko godina nastaviti rasti, čime će na svoj način pridonijeti "amazonizaciji" hrvatske trgovine. No, to se već počelo događati, kako u cijelom svijetu, tako i u Hrvatskoj. Dok sve privredne grane bilježe strmoglavi pad tijekom korona pandemije, online kupovina bilježi rekordni rast koji se kreće i do 200 posto. Ako će netko izaći kao pobjednik iz ove distopijske situacije, onda će to virtualni svijet, a najviše virtualne trgovine ili online kupovina.
Naime, propisana su pravila unijela dozu straha u ljude, do te mjere, da ukoliko ne moraju ne odlaze niti u trgovinu. Upravo iz tih razloga korisnici sve više naručuju iz svog naslonjača. Čak i onaj dio korisnika koji čvrsto stoji iza činjenice da kupovina "na slijepo" nije njihov prvi izbor, sada ipak pune svoje online košarice . A taj će trend prema mnogim procjenama nepovratno promijeniti način kupovine i nakon normalizacije trenutnog stanja.