ZAGREB

ZFF: Masterclass o čudovištima kao metafori usamljenosti

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


"Videoigre: Dizajn čudovišta temeljen na ljudskim emocijama", masterclass Cornelije Geppert, kreativne direktorice berlinskog studija Jo-Mei, u ponedjeljak je otvorio program Industrija Zagreb Film Festivala, koji profesionalcima i široj publici približava procese nastajanja audiovizualnih djela. 

U fokusu predavanja bila je njezina uspješno lansirana video igra "Sea of Solitude", vrlo osoban projekt utemeljen na premisi da se ljudi "kad postanu preusamljeni, pretvaraju u čudovišta“.

Geppert, scenaristica, dizajnerica i kreativna direktorica, tom je igrom progovorila o problemima mentalnog zdravlja, 'unutarnjim čudovištima' i prevladavanju samoće. Na predavanju za ZFF opisala je proces dizajna i razvoja igre, izazovima tijekom razvoja igre, ali i onima koje je uvjetovala aktualna pandemija.

"Igra prati Kay, mladu ženu koja se probudi u olujnom oceanu i kreće na putovanje da otkrije što joj se dogodilo, a na tom putu susreće druge koji, poput nje, pate od usamljenosti", rekla je Geppert.

"Ona pati od jakog osjećaja samoće, beznađa, ljutnje, mržnje prema sebi i zato postaje čudovište. Igra otkriva kako joj se to dogodilo, zašto se netko osjeća kao da nije dio društva, da ne može funkcionirati kao ljudsko biće dok se čini da svi oko nas vode savršene živote", dodala je.

Ističe kako samoća ne utječe samo na onoga tko ju osjeća, nego i na okolinu, prijatelje i obitelj, a svaki nivo igre novi je pokušaj da Kay ponovno postane čovjek. 

Govoreći o nastanku igre Geppert je rekla kako je kao dizajnerica igara bila sve više nesretna s onime što je radila jer nije bilo u skladu s onime što je željela - stvarati umjetnost sa smislom. 

"Radila sam upravo suprotno, pokušavala sam unijeti sebe, ali nikoga to nije zanimalo. Taj posao davao mi je plaću, ali me nije ispunjavao kao umjetnicu", napomenula je, objasnivši da je tijekom nastanka igre i sama prolazila težak period u životu i odlučila da mora nešto promijeniti.

Cornelia Geppert  diplomirala je dizajn igara na Games Academyju u Berlinu, nakon čega se pridružila produkciji Paraworlda (SEK-Ost), gdje je upoznala Borisa Munsera, s kojim je nastavila surađivati.

Njih dvoje stoje iza koncepata uspješnica za klijente poput Ubisofta i BMW-a, a zajedno su 2009. osnovali Jo-Mei Games.

Industrija: Predavanja i paneli istaknutih inozemnih filmaša

Ovogodišnji program Industrija održava se online, uz podršku partnera HUB385.

Najavljena su i predavanja rumunjskog redatelja Radua Judea u kojem će usporediti svoje metode te američke script-doktorice Bobette Buster u predavanju "Očaranost na djelu: Kako film mijenja svijet"

O televizijskom pripovijedanju i promicanju dramskih televizijskih projekata na međunarodnom tržištu bit će riječi na predavanju scenaristica i producentica Helene Granqvist i Valerije Richter.

Thierry Baujard, stručnjak Europske komisije za financiranje kulturnog i kreativnog sektora i međusektorsko financiranje te suosnivač SpielFabriquea, održat će predavanje "Igre bez granica: europske koprodukcije".

Govorit će o povećanju državnih potpora u europskim zemljama za proizvodnju videoigara, nakon čega će uslijediti kratak panel o mogućnostima sudjelovanja hrvatske industrije videoigara u europskim koprodukcijama.

U skladu s aktualnim trenutkom održat će se i panel-rasprava o izazovima u audiovizualnoj umjetnosti uslijed pandemije COVID-19, organizirana u suradnji s Uredom Europskog parlamenta u Hrvatskoj i DKE – Uredom MEDIA Hrvatske.

Masterclass-predavanja u okviru programa Industrija otvorena su za javnost, a mogu se pratiti putem online streaminga na službenoj stranici Zagreb Film Festivala (www.zff.hr) i na društvenim mrežama.
 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama