ZAGREB

ZagrebDox: Međunarodna konkurencija kao odraz svijeta u kojem živimo

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Filmovi u konkurenciji ovogodišnjeg ZagrebDoxa tradicionalno su odraz aktualnih društvenih zbivanja, u svih jedanaest programa, a osobito u međunarodnoj konkurenciji koja i ove godine ponovno donosi niz nagrađivanih ostvarenja.

Za službenu festivalsku nagradu Veliki pečat natječe se 20 filmova u kategoriji međunarodne konkurencije, 17 dokumentaraca u regionalnoj konkurenciji, dok će nagrada Mali pečat biti dodijeljena najboljem filmu autora/ice do 35 godina starosti.

Direktor festivala Nenad Puhovski kaže kako temama koje se pojavljuju u filmovima ne pokušavaju konkurirati informativnim medijima, no ima filmova o koroni, Ukrajini, pa čak i o potresu. "Tretiramo suvremene teme, ali se ne opterećujemo time da budemo na taj način aktualni, to ostavljamo medijima koji su u tome brži i efikasniji", istaknuo je.

"Ipak, moglo bi se reći da se ove godine posebno bavimo djecom i mladima, ljudima koji bi trebali moći izvući nas iz kaosa u kojem živimo, svega u što su moja i generacija nakon moje uspjele dovesti svijet", dodao je.

Nezaobilazna je i tema Ukrajine, u filmovima Simona Lerenga Wilmonta "Kuća od krhotina", o sudbini djece smještene u sirotištu, nagrađen na Sundanceu, "Rovovi" ratnog reportera Loupa Bureaua i "107 majki" Petera Kerekesa iz ženske kaznionice u Odesi.

Na IDFA-i nagrađeni film "Hobotnica" Karima Kassema nastao je neposredno nakon eksplozije u bejrutskoj luci 2020, dok o petogodišnjaku koji se nakon zatočeništva u Islamskoj državi vraća u rodnu zajednicu Jezida govori Zahavi Sanjavi u filmu "Imadovo djetinjstvo".

Sundanceov laureat "Sabaya" Hogira Hirorija prati skupinu muškaraca koji nastoje spasiti jezidske žene zatočene u ISIS-ovom logoru, a na IDFA-i nagrađeni film "Djeca magle"  Diê~m Ha` L?^ govori o praksi dječjih nevjesta u vijetnamskoj zajednici Hmong.

Tu su i  "Grozna djeca" Ahmeta Necdeta C¸upura, "1970." Tomasza Wolskog o političkoj represiji i nasilju u Poljskoj i pobjednik Tribece, "Uspon" Jessice Kingdon o hiperproizvodnji i potrošačkom društvu, nominiran za Oscara.

Pandemija je u središtu omnibusa "Godina vječne oluje" Jafara Panahija, Anthonyja Chena, Malika Vitthala, Laure Poitras, Dominge Sotomayor, Davida Loweryja i Apichatponga Weerasethakuala te filma Paweła Łozin´skog, "Film s balkona". Na putovanje pariškim predgrađima gledatelje vodi na Berlinaleu nagrađen dokumentarac "Mi" Alice Diop.

Bizarnu priču o srednjoškolskom kolegi donosi Jono McLeod u filmu "Moja bivša škola", voajeristički pogled u život divljih životinja "NayaSebastiana Muldera, a "Julija i ja" Nine Hobert daje portret redateljice i njezine prijateljice.

Tu su i poetičan debi indijske redateljice Payal Kapadia, kanskim Zlatnim okom ovjenčana "Noć nepoznanica", kratkometražni "Volim te, tata" Diane Cam Van Nguyen, te "Ljetne noći" Ohada Milsteina koji će otvoriti ZagrebDox te novi film Marka Cousinsa, "Priča o gledanju".

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter