GOSTOVANJE

Večeras u INK "Hinkemann" Zagrebačkog kazališta mladih

U predstavi "Hinkemann" Ernsta Tollera u režiji Igora Vuka Torbice glume: Rakan Rushaidat, Mia Melcher, Frano Mašković, Doris Šarić Kukuljica, Dado Ćosić, Petar Leventić, Jasmin Telalović, Vedran Živolić, Marica Vidušić, Nadežda Perišić Radović, Milivoj Beader, Milica Manojlović i Ozren Grabarić

| Autor: Mladen RADIĆ
Hinkeman

Hinkeman


Iz produkcije Zagrebačkog kazališta mladih večeras u 20 sati na pozornicu Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula stiže predstava "Hinkemann" Ernsta Tollera u režiji Igora Vuka Torbice. Glume Rakan Rushaidat, Mia Melcher, Frano Mašković, Doris Šarić Kukuljica, Dado Ćosić, Petar Leventić, Jasmin Telalović, Vedran Živolić, Marica Vidušić, Nadežda Perišić Radović, Milivoj Beader, Milica Manojlović i Ozren Grabarić.

- "Spoznali smo", napisao je nekom prilikom slavni njemački pisac i dramatičar Ernst Toller, "da nas tišti dvostruka nevolja: nevolja dana ljudskim životom i nevolja dana nepravdom društvenog sistema". U tome se, rekli bismo, do danas ništa nije promijenilo, jer i malograđanski, nacionalni kapitalizam njegova doba i neoliberalni režimi današnjice zadiru čovjeku (sasvim neopravdano) u puki život i tamo, a što bi drugo i mogli, izazivaju ili produbljuju nevolje. Upravo ta dvojnost nevolje najzornije dolazi do izražaja u Tollerovoj tragičnoj tročinki 'Hinkemann' iz 1923., što je kritička i znanstvena recepcija dijelom svrstava u sam kraj njegove ekspresionističke dramatike, dok drugim u njoj traži prve značajke radikalno realističke 'nove stvarnosti', što je svakako važno za povijesnu klasifikaciju, dok će za realnost biti prilično svejedno gura li autor pred njezine iskežene očnjake ekspresionističko ili realističko zrcalo.

Jer nevolja ostaje nevolja, a ono što je snašlo i snalazi ratnog invalida Eugena Hinkemanna, nevolja je u najboljoj maniri gore navedene dvostrukosti. U ratu metak mu je odnio muškost, u miru kriza mu je, kao i tolikima drugima, odnijela egzistenciju, okolina ga mahom iskorištava ili u najmanju ruku slabo razumije (svejedno jesu li u pitanju obitelj, tobožnji prijatelji ili stranački drugovi), a on, da prehrani sebe i nevjernu ženu, ne samo da se mora baviti čovjeka nedostojnim poslom, nego baveći se njime gazi i vlastite najintimnije ideje i ideale", kaže Boris Perić.

Predstava je dobila niz nagrada na eminentnim festivalima u Hrvatskoj i regiji te Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cjelini i najbolju glavnu mušku ulogu 2016.

Predstava traje 135 minuta s pauzom. U predstavi se koristi stroboskopsko svjetlo.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter