ZAGREB

Predstavljena Gallimardova monografija o Slavku Kopaču "Ombres et matieres"

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Dvojezična monografija na francuskom i engleskom jeziku o hrvatskom umjetniku Slavku Kopaču "Ombres et matieres - Shadows and Materials" u izdanju pariškog Gallimarda, čiji su autori Pauline Goutain, Roberta Trapani i Fabrice Flahutez, predstavljena je u petak navečer u HDLU-u.

O monografiji i Kopaču u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) govorili su autori Pauline Goutain iz Musée d'Art Roger-Quilliot, Roberta Trapani i Fabrice Flahutez sa Sveučilišta Paris Nanterre te povjesničarka umjetnosti Susan Power, a prigodne pozdrave uputili su predsjednica udruge ArtRencontre Tamara Floričić i predsjednik HDLU Tomislav Buntak. 

Roberta Trapani je istaknula je kako joj je u radu na monografiji Kopač dobrodošlo talijansko podrijetlo, što joj je omogućilo da upozna i radove iz Kopačeva talijanskog razdoblja. 

Fabrice Flahuteza je istaknuo kako je njegovo bavljenje Kopačom posebno djelovala velika aukcija njegovih djela u Parizu, što je uvijek opasnost za autore da im se rasprše djela. 

Hrvatski slikar Slavko Kopač rođen je u Vinkovcima 1913., a umro u Parizu 1995. Akademiju likovnih umjetnosti završio je u Zagrebu 1937. Usavršavao se u Parizu, gdje se trajno nastanio 1948. godine. U ranim djelima prevladavaju utjecaji postimpresionizma (Gimnazija u Klaićevoj ulici, 1938.). U Parizu se priklonio slobodnijemu pristupu motivu i plošnoj organizaciji slike (Dimnjak i oblaci, 1939.–40.).  Za boravka u Italiji (1943.–48.) slikao je akvarele obilježene nadstvarnim elementima i krajnjom kompozicijskom i prostornom slobodom (Cirkus, 1947.). Potkraj 1940-ih priklonio se tzv. art brutu i uz J. Dubuffeta postao je jedan od najistaknutijih predstavnika toga slikarskoga smjera (Krava, Plava mačka, Otok bijeloga pitona, sve iz 1949.). 

U 1950-ima i 1960-ima slike mu postaju intimnije i poetičnije, a sliku gradi različitim materijalima jer se, osim bojom, služio i pijeskom, gumom te kovinama. 

Izrađivao je keramiku i skulpture od kamena, drva, papira, stakla i ugljena, na kojima su uočljive figuralne reminiscencije, osobito u djelima kojima se približio art brutu. Bavio se ilustracijom i grafičkim dizajnom.

Predstavljanje monografije održava se u sklopu izložbenog projekta Kopač u Galeriji Bačva u Meštrovićevom paviljonu s dvodnevnim međunarodnim stručnim simpozijem Slavko Kopač – u potpunosti slobodan čiji je cilj revitalizirati i revalorizirati ulogu Slavka Kopača u poslijeratnoj umjetnosti 20. stoljeća kao i reinterpretirati i repozicionirati njegovu ostavštinu u miljeu znanstvenika i zainteresirane javnosti. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter