MEĐUNARODNI KAZALIŠNI FESTIVAL

PUF: Kazališna dvorana kao televizijska redakcija, ali i latinoamerička ravnica

Uz izložbu crnogorskog umjetnika Zorana Petrušića "Nothing to say" ("Ništa za reći") koja je otvorena u Galeriji Cvajner, na programu je bila i predstava "Urednik" beogradskog Teatra Reflektor autorice Sare Radojković, u režiji Vojkana Arsića * PUF-a je publici predstavio i "Crtež Davida Belasa" porečkog multimedijskog i vizualnog umjetnika, izvođača i redatelj iz Poreča Davida Belasa te predstavu "Bol ravnice" plesne kompanije LaCerda iz Španjolske

| Autor: Mladen RADIĆ
Iz predstave "Urednik" beogradskog Teatra Reflektor (Snimio Dejan Štifanić)

Iz predstave "Urednik" beogradskog Teatra Reflektor (Snimio Dejan Štifanić)


Međunarodni kazališni festival PUF, koji se u Puli održava od 12. do 16. rujna, preksinoć je nastavljen izložbom crnogorskog umjetnika Zorana Petrušića "Nothing to say" ("Ništa za reći") koja je otvorena u Galeriji Cvajner. Ovaj umjetnik čiji su radovi već bili izlagani u ovoj uglednoj pulskoj galeriji predstavio se ovaj put s 15 crteža tušem na papiru iz 2017. godine te je izložio i jedno ulje na platnu.

"Kao i do sada, na majstorskim crtežima dominira paradoks uz amalgam realnog i surealnog u prostoru kojeg nema. Praznina bjeline briše osjećaj fiktivne sigurnosti dodatno potpomognute izmaknutom silom gravitacije. I na koncu jedno djelo koje sljubljuje i crtačko i slikarsko, neveliko formatom, a veliko opipom mogućeg zla", piše u predgovoru izložbe Gorka Ostojić Cvajner.

Otkaz uživo i bura u javnom životu

Uz izložbu jedina predstava koju smo vidjeli preksinoć je "Urednik" beogradskog Teatra Reflektor. Autorica je Sara Radojković, a koncept i režiju potpisuje Vojkan Arsić. U predstavi glume Vladan Slavković, Tanja Petrović Živković, Jelena Rakočević, Darko Ivić, Miloš Lazarov, Mirjana Zeljković, Marko Panajotović i Maja Suša.

"Urednik" pretvara pozornicu, u ovom slučaju Malu scenu Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula, u redakciju televizijske postaje nazvane TV Forma. Vera je istraživačka novinarka kojoj jedan gost u emisiji govori o nečemu što naziva stabilokracija, što predstavlja kombinaciju diktature i demokracije i u čemu se prepoznaje aktualna vlast. Osim što to mnogima iz političkog života digne živac, Vere bi se rado riješili i oni koji vode TV Formu, dok je ona odavno svjesna da se kroz medije, uključujući i onaj u kojem ona radi, plasiraju laži.

Foto

Slučajno ili namjerno, Vera kao lik je prikazana kao veoma antipatična, odbojna i arogantna te nespremna da sasluša tuđe mišljenje, koliko god da ima opravdanje da joj je dosta svega. Ona pokušava motivirati svoje kolege da se pokrenu i pobune, no kada shvati da u tome neće uspjeti (na njenu stranu staje samo jedan član redakcije) sama daje otkaz uživo, za vrijeme svoje emisije. To opet izazove buru u javnom životu, ali u firmi gdje smišljaju kako da Veru difamiraju. Prljave igre postaju sve prljavije kada počnu širiti laži o njenom bratu koji biva pretučen, no onda se kao žrtveni jarac na koncu izabire glavna urednica koja stavlja glavu na panj i po direktivi podnosi ostavku da bi kasnije bila nagrađena ministarskim mjestom. Direktor TV Forme koji je do jučer napadao Veru nudi joj da se vrati uz najbolji mogući ugovor. Vera je i dalje ljuta kao ris, ali prihvaća i čini se da TV Forma kreće novim, stazama oslobođenima cenzure i političkih pritisaka, uskoro iskrsne problem - direktor traži da samo par dana odgode emitiranje priloga o nekoj aferi. Što sad?

- Što biste vi učinili?, pita Vera kolege ali i publiku i tu predstava završava, u zadnji čas rješavajući se vlastite odgovornosti, umjesto da sama ponudi rješenje ili da barem to pokuša.

Reflektor teatar je nezavisna kazališna produkcija iznikla iz rada Centra E8, koja pod ovim imenom radi od 2017., ali je na kazališnoj sceni prisutna od 2012. godine.

Scensko istraživanje rituala religijske procesije

Večer prije na programu 27. PUF-a su bile dvije predstave i to "Crtež Davida Belasa" porečkog multimedijskog i vizualnog umjetnika, izvođača i redatelj iz Poreča Davida Belasa i "Bol ravnice" plesne kompanije LaCerda iz Španjolske.

"Crtež Davida Belasa" nastao je prema romanu "Slika Doriana Graya" Oscara Wildea a izveden je u Domu hrvatskih branitelja.

Foto

Sadržaj predstave, kako stoji u opisu, kronološki prati motive Wildeovog romana koji se isprepliću s umjetnikovim životom i dosadašnjim umjetničkim radom te se u tom smislu kao način rada ističe autoreferencijalnost i pseudobiografičnost. Kombinirajući holografiju s radijskom dramom i prostornom instalacijom, autor-izvođač pretvara književni klasik i njegovu vlastitu opsjednutost s automatskim crtanjem u vizualni spektakl, uokviren s jedinim verbalnim elementom izvedbe – glasom koji emitira radio.

"Bol ravnice" otvara scensko istraživanje kojemu je fokus ritual religijske procesije: hodanje kao akt vjere i iskupljenja. Latinoamerički ravničarski pejzaž leži ispred nas. Na horizontu se nazire put na kojemu se, na obje strane, pojavljuju djevice u noći, a na raskrižju se susrećemo s demonima i jecajućim ženama latinoameričke mitologije.

Danas na programu

Danas, četvrtak, je zadnji dan 27. PUF-a, a večer započinje u 19 sati u velikom dvorištu Rojca kazališnim spektaklom "Moby Dick" talijanskog Teatra dei venti. Druga izvedba, ujedno i zadnja na festivalu je plesna predstava "Tragovima sjećanja" Fourklora, slovenske kazališne skupina suosnivača Branka Potočana i Jane Menger, koja u 20.30 počinje u vodospremi na Kaštelu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter