BEMBO FEST

Ovacije za "Vla Vla Vlajland cabaret" Ivana Lea Leme s Ecijom Ojdanić u Balama: BRITKI I ISCJELJUJUĆI KAZALIŠNI, REŽIJSKI I GLUMAČKI DRAGULJ

"Vla Vla Vlajland cabaret" pamtit ćemo prije svega po izvrsnom, satiričnom dramskom tekstu Ivana Lea Leme, koji je režirao aktualnu i dinamičnu predstavu čije je posebno bogatstvo jezik - urbana, zapravo globalizirana inačica dijalekta Dalmatinske zagore. Pamtit ćemo "Vla Vla Vlajland cabaret" i po odličnoj glumi Ecije Ojdanić, koja je na sceni čvrsta, zdravorazumska Vlajna, čistačica, koja svojom "jezičnom ka alkarsko koplje" pogađa u sridu

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Ecija Ojdanić u predstavi "Vla Vla Vlajland cabaret" na trgu Tomaso Bembo (Snimio Marko Hajoš)

Ecija Ojdanić u predstavi "Vla Vla Vlajland cabaret" na trgu Tomaso Bembo (Snimio Marko Hajoš)


"Sad bar znamo kako je sve počelo", komentirao je, misleći naravno na koronu, jedan oduševljeni gledatelj preksinoć u Balama i životnu i bajkovitu predstavu "Vla Vla Vlajland cabaret" Ivana Lea Leme. Istodobno je nadomak pozornice čestitke brojnih posjetitelja primala glumica Ecija Ojdanić - koja u ovom odličnom suvremenom cabaretu kao ponosna Vlajna publiku vodi na put oko svijeta iz rodnih Hrvaca kraj Sinja preko Berlina sve do Wuhana, jer naravno ona je spletom okolnosti i nulti-pacijent koji je koronavirus proširio svijetom. Put je to i protiv predrasuda, put prihvaćanja, i put pomirenja. Smijeh i radost publike koja je do posljednjeg mjesta ispunila otvoreno i epidemiološki sigurno gledalište na Trgu Tomaso Bembo i ovacije na kraju izvedbe potvrda su da je i ova predstava iz produkcije Kazališta Moruzgva, nastala u vrijeme lockdowna, s pravom našla mjesto na "Bembo Festu - Prvom kazališnom festivalu malih formi.

Od babe Cvite do djevojčice Cvite

"Vla Vla Vlajland cabaret" pamtit ćemo prije svega po izvrsnom, satiričnom dramskom tekstu Ivana Lea Leme, koji je režirao aktualnu i dinamičnu predstavu čije je posebno bogatstvo jezik - urbana, zapravo globalizirana inačica dijalekta Dalmatinske zagore. Pamtit ćemo "Vla Vla Vlajland cabaret" i po odličnoj glumi Ecije Ojdanić, koja je na sceni - koju krasi divovska sinjska alka te zastave Hrvatske i Europske unije - čvrsta, zdravorazumska Vlajna, čistačica, koja ima "jezičnu ka alkarsko koplje" kojom pogađa u sridu. Prvog je muža nasilnika, lažnog branitelja ostavila, a drugog velikog gospodina Hasana, Turčina, koji joj je ostavio ogromno bogatstvo - sahranila. Umro je iznenada, prve bračne noći, a upoznala ga je u Berlinu gdje je stigla kao podrška sinu koji je gay, ali gle nevolje - živi s partnerom Srbinom, baletanom. No žena koja kao i njena baba Cvita "vajka iđe naprid" bori se protiv svih predrasuda i ograničavajućih normi patrijarhalne sredine obremenjene sveprisutnim nacionalizmom i osuvremenjenim primitivizmom. Ona, kći alkarskog momka, se, kako ističe Ivan Leo Lemo "zdravim razumom i ljubavlju uzdiže iz mentalitetskog kamenjara i uspijeva postići emancipaciju".

Posebno je dirljiv dio iz završnice predstave u kojem Vlajna uronjena u molitvu u Crkvi Čudotovorne Gospe Sinjske susreće djetinje iskrenu i od predrasuda slobodnu, mudru djevojčicu Cvitu, koju majka Ecija, glumica, čeka pred crkvom i puši. Od babe Cvite do djevojčice Cvite - krug je zatvoren, a narodna mudrost je zapravo općeljudska istina o slobodi i jednakosti. Svjedočimo kazalištu u kazalištu, stvarnost u kazalištu i kazalištu u stvarnosti. Točnije pred nama je iscjeljujući kazališni, režijski i glumački dragulj.

Radikalno raskršće i moralniji život

"Nakon Cabareta Splićamke, Cabareta 'Preko veze', SF Cabareta Split in Space, ovo je moj četvrti cabaret, zapravo kolažna forma u kojoj žanrovski kombiniram storytelling, stand up, burlesque i mnoge tipično cabaretske postupke kao što su liberalnost, fragmentarnost, apartnost, satiričnost, provokativnost u izboru tema itd. Ono što me zapravo zanimalo u svim tim cabaretima jest dovesti ženske persone u njihovim životnim sunovratima do ruba, do živčanog sloma, do dna, do radikalizirane današnjice koja u njima istiskuje ljudskost i testira izdržljivost, ali i daje svijetu priliku za suštinske i sudbinske spoznaje. Volim i u sebi i u mojim herojkama i heroinama nalaziti snagu i inspiraciju za napraviti korak dalje, za izroniti iz oceana mračnog nesporazuma, još mračnijeg nerazumijevanja i najmračnijeg neznanja. Jer svi smo danas u ovim apokaliptično apatičnim vremenima na nekom radikalnom raskršću i moramo jedni druge podsjećati da nam je cilj i smisao boriti se za sljedeći dah što čišćeg zraka i sljedeći korak što moralnijeg života", zapisao je, između ostalog, Ivan Leo Lemo, redatelj i autor teksta, uz rad na predstavi.

Sve pohvale zaslužuju i kreograf predstave Leo Mujić, skladatelj Zvonimir Dusper Dus, scenograf Kristijan Popović, kostimografkinja Martina Ptičar i violinist Bruno Urlić.

Prvi kazališni festival malih formi "Bembo Fest", čiji su organizatori Teatar Fort Forno, Općina Bale i Turistička zajednice Općine Bale, a pokrovitelji Mon Perin d.d. i Glas Istre, nastavlja se sljedeći četvrtak, 12. kolovoza. S početkom u 21 sat, a ovaj put u Tvrđavi Fort Forno na programu je pjesnička večer "Suze sv. Lovre" u režiji Roberta Raponje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter