S otvaranja izložbe Sebastijana Vojvode u splitskom Salonu Galić
Vojvoda opasnost paušalnog svrstavanja u začetku eliminira zato što zasad još nije oformljena grupacija 'nove apstrakcije', no ako se takva odrednica uskoro i oblikuje tada bi ga se moglo staviti uz bok Duji Juriću u podvrsti pod imenom 'updatirane apstrakcije', ističe u tekstu koji prati izložbu Boris Greiner
Sebastijan Vojvoda likovni umjetnik iz Poreča predstavlja se splitskoj publici izložbom naslovljenom "Escape from the Mind Master / Bijeg od Gospodara Uma". Izložba postavljena u Salonu Galić može se razgledati još danas.
- Izložbi slika danas i ovdje prijeti opasnost da ju se smjesta kategorizira pod gotovo estradnu sklepovinu 'novog hrvatskog realizma', od koje najveću štetu trpe oni koje se pod taj nesuvisli nazivnik trpa. (Kao da bi ga bilo moguće sadržajno ili stilski razlikovati od primjerice, slovenskog, bosanskog ili švedskog.)
Diskretna karikatura
Vojvoda opasnost paušalnog svrstavanja u začetku eliminira zato što zasad još nije oformljena grupacija 'nove apstrakcije', no ako se takva odrednica uskoro i oblikuje tada bi ga se moglo staviti uz bok Duji Juriću u podvrsti pod imenom 'updatirane apstrakcije'.
U Vojvodinu slučaju takva hipotetska kategorizacija proizlazi iz kombinacije između nečeg što podsjeća na duhovito (pa čak pomalo i karikaturalno) čitanje naslijeđa ruske avangarde, ponajprije El Lissitzkog i Maleviča, pa onda i Mondriana i, s druge strane, onog što je, ponovo, diskretna karikatura virtualnog grafizma – ogromnog povećanja provodnika otisnutih na minijaturnim elektronskim pločicama (situaciju koju je poprilično istražio, dakako, Jurić), zatim dijelova grafike nekih već i zaboravljenih kompjuterskih igrica i konačno pixela kao elementarnog konstrukta kompletnog virtualnog prostora.
Ono što je atom u organici, to je pixel u digitalnoj slici, ističe u tekstu koji prati Vojvodinu izložbu Boris Greiner. On također napominje da se u Vojvodinom slučaju ne bi moglo reći da je "prisutna bila kakva posveta, relacija, referenca ili bilo što slično s obzirom na spomenute klasike, nego da se radi o svojevrsnom propitivanju, ako ne i ironizaciji određenih vizualnih arhetipova koji su u međuvremenu poprimili gotovo epski ikonografski značaj. Istovjetan je pristup, odnosno čitanje, usmjereno na povijest kao i na sadašnjost – koju se ovdje duhovito poistovjećuje s bivšim pretpostavkama budućnosti koje je današnjica već adaktirala.
Gledajući, naime, slikarsku interpretaciju tih pixela i elektronskih sinapsi, galopirajući tehnološki napredak i njih već odavno doživljava kao ‘daleku’ prošlost. Moglo bi se reći da se ovakvim obuhvatom motiva zapravo interpretira nekakvo 'svovrijeme', no, između redova te interpretacije kao da dopire šapat (kojeg je i autor zacijelo čuo, ako ne i potaknuo) kako je naš doživljaj, naša percepcija osnovnih grafičkih elemenata virtualiteta zastarjela…"
Jezik nove generacije
Boris Greiner napominje i da odgovor na pitanje "Što je zapravo sadržaj Vojvodine Topologije?" ne može biti sasvim jasan odnosno narativno figurativan ne samo zato što su motivi apstraktni nego zato što je, po njegovom mišljenju "ideja konceptualno postavljena u prostor između izložbe i posjetitelja, ali tek s pretpostavkom ažuriranja dosadašnjeg pristupa, na čemu bi se trebao temeljiti jezik njihova dijaloga."
- Vojvoda u istoj tehnici progovara jezikom nove generacije i 'geometrijske činjenice proglašava kontrolorima za kretanje u virtualnom svijetu igraćih konzola', zaključuje uz ostalo Boris Greiner.
Sebastijan Vojvoda rođen je u Puli, 1976. godine. Osnovnu i srednju školu završio je u Poreču. Studirao je na Umjetničkoj akademiji u Splitu (1999. – 2000.) u klasi Jadranka Runjića te Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani, na slikarskom odjelu, u klasi profesorice Metke Krašovec. Diplomirao je kod profesora Zmage Jeraja i Boruta Vogelnika, 2006. godine.
Godine 2005. boravi kao stipendist u Göteborgu, u Švedskoj, na tamošnjoj Umjetničkoj akademiji (Akademin Valand), a 2012. na ALUO u Ljubljani završava postdiplomski magistarski studij slikarstva kod profesora Bojana Gorenca. Sudjelovao je na različitim umjetničkim projektima kao dizajner, fotograf i filmski snimatelj. Dosad je izlagao na više samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Živi i radi u Poreču, gdje je zaposlen kao kustos i voditelj likovne djelatnosti u Pučkom otvorenom učilištu.