Jednu izložbu pripremila je bujska likovna umjetnica Nataša Bezić koja je pod zajedničkim nazivom "Kaleidoskop stanja" predstavila najnoviju kolekciju slikarskih radova * Umjetnica Željka Gradski je česta sudionica grožnjanskih likovnih događanja, a za ovu prigodu pripremila je zanimljivu video i izložbenu prezentaciju pod radnim nazivom "Painthing"
Još dvije samostalne izložbe otvorene su u Gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu. Kustos galerije Eugen Borkovsky za prvu srpanjsku prezentaciju predstavio je dvije autorice s njihovim novim radovima.
Jednu izložbu pripremila je bujska likovna umjetnica Nataša Bezić koja je pod zajedničkim nazivom "Kaleidoskop stanja" predstavila najnoviju kolekciju slikarskih radova.
Veliki formati, gestualni pristup i klasična tehnologija, glavna je karakteristika izloženih radova. U izvedbi se služi slikarskim i crtačkim metodama. Iako su na svim radovima ljudi, postav se ugrubo može podijeliti na scene koje nude radnju i na portrete, autoportrete, koji iskazuju stanja.
- Nataša Bezić, držeći se asortimana ljudskih obličja, tvori humanu vokaciju ovog ciklusa. Možemo pretpostaviti nakanu umjetnice: propitivanje. Predstavljeno inicira ideju otpora socijalnim pravilima i zadatostima. Očitavamo ideju željene neposlušnosti, drugačijosti. Prepliću se teme nesigurnosti fizičkog i duševnog postojanja, uz komentar stanja unutar civilizacijskog okruženja. U tom cilju autorica koristi elemente na rubu nadrealizma, ali ne kao atrakciju, već kao rezultat poniranja u ljudsko.
Autorica inzistira na poziciji između sadržaja i značenja. Ona upozorava da postajemo poslušni marginalci, a ne akteri okruženja, rekao je Eugen Borkovsky o radovima Nataše Bezić s kojih se gledatelju nude modeli zadubljeni u svoja trenutna stanja, uz razmišljanje, napetost, nesigurnost i komuniciranje pogledom. Umjetnica je bila vrlo zadovoljna prezentacijom svojih radova u grožnjanskoj galeriji.
- Svakako sam zadovoljna, jer sam posljednju samostalnu izložbu imala prije punih šest godina. Zaista, dugo je trajao ovaj proces istraživanja i promjene. Na kraju sam se okrenula ponovo figurativnom, ali s naglašenom ekspresijom kojom iskazujem unutarnja stanja nas ljudi. Mislim da je Eugen svojim osvrtom zaista ušao u srž onoga o čemu sam i sama promišljala, neizmjerno mu hvala na tome. Eugen stoji i iza odličnog postava izložbe, gdje je usuglasio dvije priče, pokrete tijela i lica koja se kroz izložbu međusobno prožimaju i nadopunjuju, zadovoljno je poslije otvaranja izložbe izjavila Nataša Bezić koja je 1989. godine diplomirala grafiku u klasi prof. Josipa Butkovića i stekla zvanje profesora likovne kulture na Pedagoškom fakultetu u Rijeci.
Bavi se slikarstvom, grafičkim dizajnom, oslikavanjem interijera i eksterijera, te pedagoškim radom u osnovnoj i srednjoj školi u Bujama. Članica je Grožnjanskog likovnog kruga, Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre, te HDLU-a u Zagrebu. Izlagala je na 28 samostalnih te na više od stotinu skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Dobitnica je 40 nagrada i priznanja na raznim međunarodnim natječajima vizualnih umjetnosti. Djela joj se nalaze na mnogim javnim i privatnim zbirkama diljem svijeta.
Umjetnica Željka Gradski je česta sudionica grožnjanskih likovnih događanja, a za ovu prigodu pripremila je zanimljivu video i izložbenu prezentaciju pod radnim nazivom "Painthing". To je neka vrst filmske bilješke likovne akcije nastale u vrijeme prisilne izolacije u proljeće ove godine.
Video-prikaz počinje kratkim zapisima na tamnoj podlozi kojima se pridružuje crtež.
- Željkin slikarski iskaz poštuje slovima definirani zapis. Oblici predmeta javljaju se nešto kasnije. Ljudski, humanoidni oblik, predstavlja usne, a negdje pri sredini platna, linijskim potezima, pojavljuje se lik. Glava i biće s krilima.
Množe se kolorirani potezi, polazeći od oblikovanja kose prelazeći na definiranje pozadine. Pojavljuju se novi oblici određeni koloristički. Promatrač kao da može odahnuti jer, iako je gestualna akcija i dalje prisutna, podloga počinje nuditi oblike. No, ovo opuštanje ne traje dugo. Željka opetovano kreće u slovne iskaze. Tijekom akcije, komunicirajući direktno s platnom, tijelo i odjevni predmet služe joj kao dramaturška poanta. Drastičan čin je nanošenje bijele boje rukama, trbuhom, prsima, licem. Autorica se povremeno obraća kameri, odnosno promatraču, kao da na neki način komentira, opravdava postupke. Kroz cijeli događaj pratimo pojavljivanje, nestajanje, ponovno pojavljivanje, mutiranje, obznanjivanje novih simbola, znakova. Ovim projektom, nastalim neplanirano i pod svojevrsnom prisilom, autorica nas pripušta sasvim blizu osobnom, a to je kod umjetnika proces oblikovanja. Jer, umjetnik je najiskreniji upravo dok stvara. Izložba, slava, prodaja pripadaju postprodukciji, marketingu i najčešće prikrivaju iskrenost tijeka oblikovanja. Umjetnica likovnim sredstvima prati vlastiti proces u koji ponire, služeći se obrazovanjem i iskustvom, instinktom i memorijom. Ona ovdje koristi kreativnost, umjetnost kao egzistenciju. Svaki put kada pogledamo sekvence videa, doživljavamo novu impresiju, prenio je svoja zapažanja Eugen Borkovsky o prezentaciji rada Željke Gradski koja je na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti diplomirala kiparstvo.
Crta, slika, fotografira, dizajnira, ilustrira, eksperimentira? obožava kombiniranu tehniku u svakom smislu. Aktivna je na likovnoj sceni od 1997. i otad redovito izlaže, na 50-ak skupnih i 24 samostalne izložbe u domovini i izvan nje. Članica je HDLU-a u Zagrebu i HZSU-a.